• Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Papageno Klasszik
  • English
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • Altalena
  • A magyar fuvolázás története
  • Animo
  • Arcus Temporum
  • ARTE blog
  • art:képző
  • art quarter budapest
  • A zeneművészet Junior Primái
  • Bach Mindenkinek Fesztivál
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Bartók Tavasz
  • Bartók Világverseny
  • Berlini kalandozások
  • Beszélő képek
  • Brüsszeli Csipke
  • Budaörsi Latinovits Színház
  • Caruso
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Egy hályogkovács emlékei
  • Erdély blog
  • Érdi Tamás története
  • Esterházy
  • eSzínház
  • Etno magazin
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fészek Művészklub
  • Fesztivál Akadémia
  • Fischer Ádám története
  • FOCUS on You
  • Giargiana
  • Goethe ráér
  • Gramofon
  • Hagyományok Háza
  • Hallomások
  • Hangszercsodák
  • Haydneum
  • Himnusz-történetek
  • ICMA blog
  • Így írunk mi
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • kamara.hu
  • Kaposfest
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyv-papír-olló
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúr-linzer
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • Liszt Ünnep
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Marton Éva Énekverseny
  • Mesélő lakosztályok
  • Minden, ami opera, minden, ami Szeged
  • Minden nap színház
  • Mindent Kocsisról
  • MNM Tudástár
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • MuzsikAlkohol
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Nagyváradi történetek
  • Operaház
  • Orgonablog
  • Orientale Lumen
  • Oroszlánkörmök
  • Orosz Zenei Fesztivál
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • Parlando
  • PerfActionist
  • PeterPress
  • PH-érték
  • Purcell – Orfeo
  • Régi Zenei Napok
  • Rost Andrea
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • StageHive
  • Steinway
  • Szentendre
  • Színikritikusok Díja
  • Színház mindenkinek
  • Színtézis
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Utolsó Óra
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • Wagner úr
  • Zenélő bábok
  • Zeneoktatás
  • Zeneszó
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў – A szabadság blogja
Facebook Instagram Vimeo YouTube
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Papageno Klasszik
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
A zeneművészet Junior Primái PR Zene Címlap

Eszenyi Zsombor: „A klarinéton belül mindenki meg tudja találni a saját irányát”

Szerző: Tuska Borbála2022. december 7.
Facebook Twitter E-mail
Eszenyi Zsombor - forrás: MVM Zrt.
Eszenyi Zsombor - forrás: MVM Zrt.

Bár nem zenész családból származik, mégis fiatalon rabul ejtette a zene Eszenyi Zsombort, aki idén megkapta az MVM Zrt. által támogatott magyar zeneművészet kategória Junior Prima Díját. A fiatal klarinétművész jelenleg a Zeneakadémia másodéves alapszakos hallgatója, tanárai dr. Szatmári Zsolt és Pálfi Csaba. Zsombort hangszerválasztásról, versenyekről és mesterkurzusokról, valamint közelgő koncertjeiről is kérdeztük.

– Idén a Junior Prima Díj mellett megkaptad a Cziffra Fesztivál Tehetség-díját és a Fischer Annie Zenei Előadó-művészeti Ösztöndíjat is. Hogyan motiválnak téged ezek az elismerések?

– Nagyon szerencsésnek mondhatom magam, hiszen egy igazán sikeres év áll mögöttem díjak tekintetében. Ezek előrelendítik az ember pályáját, a Fischer Annie-ösztöndíj keretében például koncerteken léphetek fel, és nekem is szerveznem kell néhányat. A Junior Prima Díjnak és a Cziffra Fesztivál díjának anyagi vonzata is van, amelyből tudok hangszert vásárolni, illetve kurzusokra és versenyekre is eljuthatok ezeknek köszönhetően.

– Visszatérve a kezdetekhez, hogyan kezdtél el zenét tanulni, volt-e a családban zenész?

– Én nem zenész családból származom, de anyukám tanult csellózni gyerekkorában. Az általános iskolai osztálytermünkben volt egy zongora, amit az egész osztály „kezelésbe vett”. Nekem akkor tetszett meg a hangszer, komolyabban is foglalkozni akartam vele, így beírattak a szüleim a gödöllői Frédéric Chopin Zeneiskolába. A zongora után jött a furulya, majd 9 éves koromban elkezdtem klarinéton tanulni Fodor László tanár úrnál, és egy-két év múlva már teljesen biztos volt, hogy ez lesz az én irányom. De a másik két hangszer is megmaradt mind a mai napig: a zongorát aktívan gyakorlom, a furulya pedig inkább hobbi.

– Amikor rátaláltál a klarinétra, magától értetődő volt, hogy hivatásszerűen ezzel szeretnél foglalkozni?

– Mivel nem zenei hátterű családból származom, nem volt egyértelmű, hogy zenész legyek. Nagyjából 11–12 éves koromtól kezdve vált biztossá, különösen akkor, amikor Kraszna László tanár úr tanítványaként 14 évesen felvételt nyertem a Zeneakadémia Rendkívüli Tehetségek Képzőjére Kovács Béla és dr. Szatmári Zsolt osztályába. Külön rektori engedéllyel kezdhettem el a tanulmányaimat, hiszen akkoriban még nem lehetett klarinétszakon tanulni ebben a képzésben.

– Szerinted mennyire népszerű hangszer ma a klarinét a fiatalok körében?

– Ha a fúvós hangszereket nézzük, szerintem a klarinét az egyik legnépszerűbb. Az a fantasztikus benne, hogy az összes műfajban használható, legyen szó klasszikusról, jazzről, népzenéről vagy klezmerről. Mindenki meg tudja találni a saját irányát a klarinéton belül, ami miatt sok fiatalnak megtetszhet a hangszer.

– Számos versenyen értél el szép eredményeket, amelyek közül kiemelkedik egy 2018-as nemzetközi klarinétverseny.

– Igen, ezt a versenyt az Európai Klarinétszövetség rendezte meg Győrben, ahol első díjat és két különdíjat kaptam. Az első helyezett nyereménye egy mesterhangszer volt a cseh RZ hangszergyártó cégtől, amely idén RZ Young Artist címmel jutalmazott a sikereimért. Nagyon örülök, hogy létrejött velük ez az együttműködés, és ez elsősorban a győri versenynek köszönhető.

– Mesterkurzusokon is rendszeresen veszel részt. Mit profitáltál ezekből az alkalmakból, milyen hatások értek?

– Nagyon szeretem a mesterkurzusok közegét, hiszen külföldön ilyenkor teljesen nemzetközi osztály jön össze, általában 10–12 fő tanul egy tanárnál egy hétig. Nagyon jó kitekintést lehet nyerni, hogy hogyan készülnek a világ különböző pontjain a tanulók, de ami a legfontosabb, hogy rengeteg dolgot el lehet lesni a mestertanártól. Én eddig csupa olyan művésznél voltam, akiktől egytől egyig nagyon sokat tudtam tanulni egyrészt a zenei gondolkodásról, másrészt a hangszert érintő szakmai kérdésekről. Ki kell emelnem közülük François Bendát, Kilian Heroldot és Harri Mäkit.

Pellet Sebestyén és Eszenyi Zsombor produkciója a 2022-es Junior Prima díjátadón - forrás: MVM Zrt.
Pellet Sebestyén és Eszenyi Zsombor produkciója a 2022-es Junior Prima díjátadón – forrás: MVM Zrt.

– Milyen koncertekre, versenyekre készülsz a közeljövőben?

– Most elsősorban kurzusokra szeretnék még eljutni, és utána jöhetnek majd a versenyek. Ami a koncerteket illeti, májusban például Székesfehérváron fogok fellépni az Alba Regia Zenekar szólistájaként, Kovács János vezényletével. Ezenkívül nagyrészt kamarakoncertjeim lesznek, a Zeneakadémián keresztül kaptunk egy meghívást Rigába a trió kamaracsoportommal, amelynek tagjai Gál Julianna (hegedű) és Puskás Máté (zongora). A távolabbi jövőt nézve, tervben van egy koncert zenekarral Chilében szólistaként, illetve 2024-ben Japánban is felléphetek egy önálló koncerten. 

– Van olyan külföldi koncertterem, ahová kifejezetten szeretnél eljutni egyszer?

– Nincs ilyen, a nagy álmom az volt, hogy játszhassak szólistaként a Zeneakadémia Nagytermében. Ez az idei év elején megvalósult az Újévi Nyitány című koncert keretében, amely során a Medveczky Ádám karmester úr által vezényelt Magyar Rádió Szimfonikus Zenekarával léptem színpadra. A Nagyterem mellett más konkrét helyszínt nem tudok mondani, inkább az a fontos, hogy minél több zenekarral dolgozhassak együtt.

További információ ide kattintva.

Támogatott tartalom.

interjú zene klarinét eszenyi zsombor junior prima díj 2022
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésVisszakerült jogos tulajdonosához egy nácik elől megmentett Beethoven-kézirat
Következő bejegyzés Elhunyt Rezi Kató Gábor, a Magyar Nemzeti Múzeum főigazgató-helyettese

Ajánlott Bejegyzések

Verdi szobája a villájában kialakított múzeumban - forrás: a Villa Verdi honlapja
Intermezzo

Az olasz operaházak gyűjtenek Verdi villájának megvásárlására

2023. február 5.2 perc olvasás
Oláh Krisztián - fotó: Hegyi Júlia Lily
Magyar Zene Háza

Oláh Krisztián: „Merjek gátlás nélkül, ösztönösen improvizálni”

2023. február 5.5 perc olvasás
Jürgen Flimm
Intermezzo

Elhunyt Jürgen Flimm rendező

2023. február 5.2 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Dénes Viktor - forrás: Budapesti Operettszínház Promóció

A berobbanástól a sűrített jelenlétig – Beszélgetés Dénes Viktorral

Szent Péter esernyője Színház mindenkinek

Túl a 200 000. nézőn – Folytatódik a Színház mindenkinek misszió

Vass András - fotó: Gyarmati Csaba Zene

Vass András: „A Teremtés zenei anyaga zseniális, sőt tökéletes”

Promóció

Kocsis-Holper Zoltán: „A kortárs zene rólunk szól”

Az almafa virága - forrás: Vertigo Promóció

Tiltott szerelem Budapesten – Érkezik Az almafa virága a mozikba

Promóció

Felelős hitelességgel – Homonnay Zsolt a Mária főhadnagy rendezéséről

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001
SB_LOGO_2022-1
SB_SEAL_cmyk_2022-1

A nyomtatott Papageno magazin megjelenését támogatja:

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.