Baráti Kristóf és Kelemen Barnabás érkezik az Anima Musicae Kamarazenekarhoz

Szerző:
- 2025. március 27.
Kelemen Barnabás és Baráti Kristóf - fotó: Felvégi Andrea
Kelemen Barnabás és Baráti Kristóf - fotó: Felvégi Andrea

Fergeteges koncertre készül a Zene Lelkéről elnevezett kamarazenekar: idei Grandioso sorozatuk megkoronázásaként április 12-én Baráti Kristóffal és Kelemen Barnabással lépnek a Zeneakadémia színpadára.

- hirdetés -

A 2025-ben jubileumi, 15. évadát ünneplő együttes nagyszabású koncertsorozattal készült a hazai közönségnek, hiszen zeneakadémiai sorozatukon világhírű szólista-párosokat hívtak vendégművésznek: novemberben a lenyűgöző testvérpáros, Alexandra Troussova és Kirill Troussov érkezett hozzájuk, második koncertjükön egy fergeteges hegedű-brácsa kettős, Alexander Sitkovetsky és Maxim Rysanov játékát csodálhatta a közönség, utolsó koncertjükön pedig hazánk, sőt, bátran állíthatjuk, a világ komolyzenei életének üstökösei, Baráti Kristóf és Kelemen Barnabás csatlakozik az Anima Musicae Kamarazenekarhoz.

A két Kossuth-díjas hegedűművésszel több alkalommal lépett már fel az együttes, de a mostani kivételesnek számít, hiszen két ritkán hallható kettősversenyben együtt is hallhatják a művészeket, majd karmesterként is pódiumra lépnek. A koncert Kodály Zoltán egyik legismertebb művével, a Galántai táncokkal indul Kelemen Barnabás vezényletével. E kompozíciót Kodály 1933-ban, a Budapesti Filharmóniai Társaság megalakulásának 80. évfordulójára írta. A szerző – saját elmondása alapján – Galántán töltötte gyermekkora legszebb 7 évét, ennek állított emléket e szimfonikus művel, melyben a XIX. század eleji magyar verbunkos muzsikát vette alapul.

A nagyzenekari mű után korunk egyik legismertebb kortárs komponistája, Arvo Pärt: Tabula Rasa – két hegedűre, vonószenekarra és preparált zongorára írt zenéje hangzik el. Az 1977-ben keletkezett mű egyike azoknak a sikerdaraboknak, mely a szerző több éves ,,alkotói elvonulása” után született. Barátja, Eri Klas karmester felkérésére írta, aki a bemutatón vezényelte a művet Gidon Kremer és Tatjana Grindenk szólójával, a preparált zongorán Alfred Schnittke és a Tallinni Kamarazenekar közreműködésével.

Baráti Kristóf és az Anima Musicae - fotó: Felvégi Andrea

Baráti Kristóf és az Anima Musicae – fotó: Felvégi Andrea

A szünet után ismét egy ritkán játszott kettősverseny, Gustav Holst műve csendül fel. A három tételes darabnak különleges magyar vonatkozása is van: a szerző a két legendás Hubay-növendék, a testvérpár Adila Fachiri (Arányi Adila) és Arányi Jelly részére írta a versenyművet, akiket Holst néhány évvel korábban, Londonban hallotta Bach: d-moll kettősversenyében.

A koncert zárószámában Baráti Kristóf fog karmesterpálcát, hogy előadják Beethoven: I. C-dúr szimfóniáját az Anima Musicae Kamarazenekarral. Érdekes módon, a komponista nagy sikereihez képest viszonylag későn, harmincévesen szerezte első szimfóniáját, mely hűen tiszteli a nagy elődök, Haydn és Mozart példáját, mégis ragyogó újításaival mérföldkőnek számít Beethoven munkásságában.

Még a gazdag, hazai komolyzenei palettán is ritka alkalom, mikor a mostanihoz hasonló, két világhírű művészt hallhatnak, és mindezt az ország egyik legnívósabb kamarazenekarának köszönhetően, akik idei Grandioso sorozatukkal is egyedülálló, felejthetetlen koncertekkel ajándékozták meg a közönséget.

Baráti Kristóf, Kelemen Barnabás és az Anima Musicae Kamarazenekar április 12-i, zeneakadémiai koncertjére jegyek ide kattintva kaphatók. 

Megosztás

Ajánlott

Bejegyzések

PROMÓCIÓ

VEB 2023

Hírlevél

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

Hírlevél

Member of IMZ
ICMA logo
A nyomtatott Papageno magazin megjelenését támogatja:
NKA logo