• Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Papageno Klasszik
  • English
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • Altalena
  • A magyar fuvolázás története
  • Animo
  • Arcus Temporum
  • ARTE blog
  • art:képző
  • art quarter budapest
  • A zeneművészet Junior Primái
  • Bach Mindenkinek Fesztivál
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Bartók Tavasz
  • Bartók Világverseny
  • Berlini kalandozások
  • Beszélő képek
  • Brüsszeli Csipke
  • Budaörsi Latinovits Színház
  • Caruso
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Egy hályogkovács emlékei
  • Erdély blog
  • Érdi Tamás története
  • Esterházy
  • eSzínház
  • Etno magazin
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fészek Művészklub
  • Fesztivál Akadémia
  • Fischer Ádám története
  • FOCUS on You
  • Giargiana
  • Goethe ráér
  • Gramofon
  • Hagyományok Háza
  • Hallomások
  • Hangszercsodák
  • Haydneum
  • Himnusz-történetek
  • ICMA blog
  • Így írunk mi
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • kamara.hu
  • Kaposfest
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyv-papír-olló
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúr-linzer
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • Liszt Ünnep
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Marton Éva Énekverseny
  • Mesélő lakosztályok
  • Minden, ami opera, minden, ami Szeged
  • Minden nap színház
  • Mindent Kocsisról
  • MNM Tudástár
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • MuzsikAlkohol
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Nagyváradi történetek
  • Operaház
  • Orgonablog
  • Orientale Lumen
  • Oroszlánkörmök
  • Orosz Zenei Fesztivál
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • Parlando
  • PerfActionist
  • PeterPress
  • PH-érték
  • Purcell – Orfeo
  • Régi Zenei Napok
  • Rost Andrea
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • StageHive
  • Steinway
  • Szentendre
  • Színikritikusok Díja
  • Színház mindenkinek
  • Színtézis
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Utolsó Óra
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • Wagner úr
  • Zenélő bábok
  • Zeneoktatás
  • Zeneszó
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў – A szabadság blogja
Facebook Instagram Vimeo YouTube
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Papageno Klasszik
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
FOCUS on You Zene

Üzlet és előadóművészet – Íme, a legújabb, 2023-as trendek

Szerző: Szabó Orsolya2022. december 5.
Facebook Twitter E-mail

Komolyzenészként, színészként, művészként talán elsőre furcsának hangozhat, hogy aktuális online kommunikációs trendekkel foglalkozzunk, de bizony az üzlet világa és a művészet nem is áll egymástól annyira távol. Legalábbis, ha az üzenet átadásának fontosságára fókuszálunk.

Miért érdemes nézőpontot váltani?

Ne is nyissuk meg azt a kérdést, hogy zenészként, művészként az értékteremtés, az alkotás a fő missziónk. Ezért alkotunk, ezért vannak fellépéseink, ezt szeretnénk mások számára is láthatóvá tenni. Azonban, amitől a legtöbb alkotó szenved, hogy nem, vagy csak nagyon nehezen jut el a releváns célközönséghez. Márpedig közösség / közönség nélkül félkarú óriás a legnagyszerűbb művész is.

Itt jön tehát a képbe annak fontossága, hogy a releváns online kommunikációs eszközöket és trendeket ismerjük. Sokan nem szeretik a social media felületeket, mert felszínesnek, időrablónak és színvonaltalannak tartják, de érdemes úgy tekinteni rájuk, mint kiváló eszközre ahhoz, hogy a művészetünk célba érjen.

Akkor is, ha szeretjük, vagy legalábbis elfogadjuk, hogy a közösségi média felületek értünk dolgoznak, fontos szem előtt tartanunk néhány releváns változást.

A régen bevált módszerek helyett új megoldásokra van szükség

Bizony, a social media felületek sajátossága, hogy folyamatosan változnak. Nem csak évről évre, hanem néha hónapról hónapra. Az egyes platformok fejlesztői napi szinten vizsgálják a felhasználók visszajelzéseit, adatait, hogy a legmagasabb szintű ügyfélélményt tudják biztosítani, ezzel is növelve a platformon töltött időt.

Sokkoló adat lehet, de egy átlagos Z generációs fiatal napi minimum 6 órát tölt a TikTok-on. Gondoljunk csak bele, mekkora veszteség nem okosan használni egy olyan felületet, amelyen ilyen sok időt szörföznek mások.
De ha azt hinnénk, ez csak a fiatalok sajátossága, akkor itt egy másik érdekesség is: az email fiókunkban is átlagosan 5-6 órát eltöltünk naponta és kb. 11-szer nézünk rá.

Mit jelentenek nekünk ezek a statisztikák? Miért érdemes vele foglalkoznunk? Mert a régen működő, kép+szöveg típusú organikus (nem fizetett) közösségi média posztok már nem érnek el annyi emberhez, mint 2018 előtt. Mára drasztikusan visszaestek az elérési eredmények, ezért, ha nem változtatunk a tartalomgyártási szokásainkon, bizony nem tudjuk majd növelni a márkaismertségünket, a posztokon való aktivitást és az értékesítést.

Mikkel tudunk 2023-ban is hasítani?

Azt tehát már tudjuk, hogy új tartalomtípusokra van szükség, de azt is fontos szem előtt tartanunk, hogy új (vagy épp régi!) csatornákban is kell gondolkoznunk.

Mindenképp érdemes legalább 3 havonta néznünk a statisztikáinkat, és figyelni, hogy melyik korosztályt tudjuk az adott felületen elérni. Ha tehát mi továbbra is fiataloknak vagy gyerekeknek szeretnénk tartalmat gyártani, akkor a Facebook már nem megfelelő számunkra, sokkal inkább érdemes TikTok vagy Instagram posztokban gondolkodni.

Meglepő ugyanakkor, hogy a 35+-os korosztály több mint 35%-át is elérjük már TikTok-on!

Persze bármilyen felületben is gondolkodjunk, mindig az alábbi 3 szempontot tartsuk szem előtt:

  • hol van jelen a célközönségünk,
  • milyen típusú tartalmat szeretnek leginkább (képes, hosszú szöveges, rövid videós, lapozós, stb.),
  • miként tudjuk mi leginkább átadni az üzenetünket.

Segítségül pedig, hogy mely online kommunikációs eszközök fognak leginkább segíteni nekünk.

A dobogó 3. helyén a Youtube-hirdetések állnak. A Youtube még mindig kiváló felület a zeneművek, darabok feltöltésére, akár élő közvetítésre is, fontos azonban szem előtt tartanunk, hogy egyre rövidebb ideig vagyunk képesek fókuszálni, nem véletlen, hogy (vigyázat, spoiler!) a rövid videós tartalmak kerültek a dobogó élére. Ide tartoznak a TikTok, a Reels videók és a Youtube short-ok is, de gondolkodhatunk itt a Facebook-ra vagy LinkedIn-re készített kisvideókra is.

És hogy a dobogó 2. helye se maradjon ki: az amerikai marketingesek szerint az email marketing az online kommunikáció csótánya! Az elpusztíthatatlan és örök visszatérő. Fentebb már utaltunk is rá, hogy rengeteg időt töltünk a fiókunkban, így nem csoda, hogy a jó minőségű (!), valóban értéket adó, esetleg szórakoztató hírlevelek ismét reneszánszukat élik.

Azt se felejtsük el, hogy minél jobban lassul a gazdaság és minél erősebb egy válság, az üzleti élet szereplői annál többet hirdetnek, így az organikus tartalmak egyre kevésbé látszódnak. Éppen ezért érdemes azt is megfontolni, hogy a legfontosabb posztjainkat egy jól targetált (a célcsoportot elérő) hirdetéssel megtámogassuk, ezzel is növelve annak az esélyét, hogy új emberek találjanak ránk, fogyasszák a tartalmainkat és vásárolják meg a jegyeket, lemezeket, stb. Ezt persze nem kell nekünk kitanulni, a hirdetéskezelésnek is megvannak a maga szakemberei – így biztosak lehetünk abban, hogy a hirdetésekre fordított keretünk nem kidobott pénz, hanem jó befektetésként megtérül.

Ha mindezeket átgondoljuk és kicsit felfrissítjük a 2023-as online kommunikációnkat, biztosak lehetünk benne, hogy jövőre is hatékonyan és változatosan fogunk kommunikálni a közönségünkkel.


Dr. Szabó Orsolya online kommunikációs tanácsadó a FOCUS on You program keretében december 10-én tart online workshopot a posztolás tartalmi és formai tudnivalóiról és az egyes közösségi média felületekről fiatal előadóművészeknek és zeneszerzőknek.

online közösségi média social media trend
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésAndrejszki Judit: „A magyar régizene nem érthető a népzene nélkül”
Következő bejegyzés A nemtörődömség nyomasztja a klasszikus zenei életet

Ajánlott Bejegyzések

Intermezzo

Michael Jackson unokaöccse játssza a címszerepet a Michael című életrajzi filmben

2023. január 31.2 perc olvasás
Roger Scruton - forrás: BBC
Intermezzo

Visszavonja a kiadó a Scruton-kötetet

2023. január 31.2 perc olvasás
Intermezzo

Lahav Shani veszi át a Müncheni Filharmonikusokat 

2023. január 31.1 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Az almafa virága - forrás: Vertigo Promóció

Tiltott szerelem Budapesten – Érkezik Az almafa virága a mozikba

Promóció

Felelős hitelességgel – Homonnay Zsolt a Mária főhadnagy rendezéséről

Mentorok - forrás: Déryné Program Színház mindenkinek

„Meglepő volt, milyen sokan akarnak drámát írni Magyarországon!”

Szent István Filharmonikusokat Záborszky Kálmán vezényli - forrás: Szent István Filharmonikusok Promóció

Petőfi, Kacsóh Pongrác és Lajtha László előtt tiszteleg a Szent István Filharmonikusok koncertje

Keller András - fotó: Emmer László Promóció

Hallgassunk Schubertet! – Tematikus nappal kezdi az évet a Concerto Budapest

Promóció

Sok hűhó semmiért – A BDZ-műhely újabb összművészeti produkciója

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001
SB_LOGO_2022-1
SB_SEAL_cmyk_2022-1

A nyomtatott Papageno magazin megjelenését támogatja:

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.