Szatmári Róbert Enyhe katarzis című műsorában ezúttal Juronics Tamással, a Szegedi Kortárs Balett igazgatójával beszélgetett. Az interjú apropóját Juronics legújabb rendezése, Puccini Pillangókisasszonya adta, melynek szegedi bemutatója után most először nyilatkozott hosszabban a művész.
Juronics a beszélgetés elején elmesélte, hogy milyen sűrű időszakot tudhat maga mögött, hiszen a Pillangókisasszony próbái mellett két másik bemutatója is volt az ősz folyamán. A darab értelmezéséről szólva kiemelte, hogy Puccini zenei világában a szerző erősen meghatározza a színpadi játékot, így a rendezőnek viszonylag kevés a mozgástere.
A szerelem témáját azonban Juronics ebben a darabban is fontosnak tartja, és a beszélgetés során kifejti, hogy szerinte a szerelem megfogalmazhatatlan és folyamatosan változó érzés.
Juronics alkotói folyamatában a zeneiség játssza a főszerepet; szerinte a zene és a tánc szorosan összefügg, a táncosoknak azt kell sugallniuk a nézőknek, mintha a zene a lelkükből szólalna meg. Az interjúban szó esik a kortárs tánc és a balett közötti különbségekről is: míg a klasszikus balett konzervatív műfaj, addig a kortárs tánc folyamatosan megújul. A Szegedi Kortárs Balett példaértékű ebből a szempontból, hiszen rengeteg előadást játszanak belföldön és külföldön egyaránt, és produkcióik nagy sikert aratnak a közönség körében.