Jacob Collier nagyon sok mindenben kiemelkedő, de talán abban a legmagabiztosabb, amilyen tökéletességgel használja a 21. század vívmányait. Az otthoni zenerögzítés minden korábbinál nagyobb szabadságát, a virális tartalmakban rejlő lehetőségeket és a közösségi média erejét. A 21. századi csodagyerek, aki persze énekes-zenésznek sem utolsó, november 7-én lép fel a Müpában.
A popzene önmegvalósító forradalma az elmúlt két évtizedben minden korábbinál több eszközt adott az előadók kezébe. Eleve sokkal könnyebb házi körülmények között perfekt, stúdióminőségű felvételeket létrehozni — Jacob Collier pontosan így kezdte és folytatta is nagyon sokáig karrierjét. A YouTube-ra feltöltött videók majdnem minden korábbi nagykiadós, méregdrága marketingkampánynál hatásosabban rohannak végig a világon.
Persze ez az önpromóciós eszköz csak akkor működik, ha kellően izgalmas a nézni-hallgatnivaló — Collier ezt a feladványt is gyorsan abszolválta. Na és ha megragadtad a hallgatóságod, hogyan tartsd a saját körödben őket? A közösségi médiajelenlét aranyszabályát követve: folyamatosan adagold az izgalmakat, de ne told túl a dolgot, és maradj szerethető — naná, hogy a még mindig csak huszonnyolc éves, de már lassan két évtizede a szórakoztatóiparban ügyködő Jacob ezt is cuki módon kipipálja.
2002-ben már színpadon szerepelt, 2004-ben pedig a Karácsonyi ének című Dickens-filmadaptációban láthattuk tízévesen, de a színészkedés csak epizódszerepet játszott Collier pályáján, aki egy Stevie Wonder-dalt pazarul harmonizáló képességével hódított először, majd 2016-os első nagylemeze rögtön két Grammy-díjat is besöpört. Egyszemélyes produkciója nagyon jellemzően kortársi eklektikát vonultat fel: dalainak stiláris spektruma a fúziós jazzből kiinduló artpoptól a neosoulon át az elektronikus tánczenéig terjed.
Quincy Jones — egykor Frank Sinatra és Michael Jackson producere — karolta fel, a tucatnyinál is több hangszeren magabiztosan játszó csodagyerek pedig 2018-ban nagyszabású lemezsorozatot indított, a Djesse című tetralógia 50 dalon keresztül veszi végig a napszakokat, mindig kicsit más zenei megközelítéssel. A tematikus sorozat az utolsó rész előtt jár, és első három fejezete mind ismét a Grammy-díjig vitte.
Collier online sikereit, dalainak hatását élőben multimédiás, szédületes one-man-show-kal fejeli meg (ezeken egyedi gyártású kísérőtechnikát alkalmaz, amivel egyszemélyben is kitesz egy teljes zenekart), így láthattuk 2017-ben a Müpában is. Ma már a legnagyobb popsztárokkal működik együtt (Coldplay, SZA, Alicia Keys), visszatérő turnéjára pedig jótékony őrületet ígér. Olyan színpadi kisugárzással, amivel ő rendelkezik, ez nagyjából garantált is.