• Blogok
  • Intermezzo
  • Magazin
  • Rádió
  • English
PAPAGENO.HU
SHOP
PRESTO
PLAY
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • Altalena
  • A magyar fuvolázás története
  • Animo
  • Arcus Temporum
  • ARTE blog
  • art:képző
  • art quarter budapest
  • A zeneművészet Junior Primái
  • Az irodalom – terápia
  • Bach Mindenkinek Fesztivál
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Bartók Tavasz
  • Bartók Világverseny
  • Berlini kalandozások
  • Beszélő képek
  • Brüsszeli Csipke
  • Budaörsi Latinovits Színház
  • Caruso
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Egy hályogkovács emlékei
  • Erdély blog
  • Érdi Tamás története
  • Esterházy
  • eSzínház
  • Etno magazin
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fészek Művészklub
  • Fesztivál Akadémia
  • Film – művészet
  • Fischer Ádám története
  • FOCUS on You
  • FSZEK Zenei Gyűjtemény
  • Giargiana
  • Goethe ráér
  • Gramofon
  • Hagyományok Háza
  • Hallomások
  • Hangszercsodák
  • Haydneum
  • Himnusz-történetek
  • ICMA blog
  • Így írunk mi
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • kamara.hu
  • Kaposfest
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyv-papír-olló
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúr-linzer
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • LFKZ 60
  • Liszt Ünnep
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Marton Éva Énekverseny
  • Mesélő lakosztályok
  • Minden, ami opera, minden, ami Szeged
  • Minden nap színház
  • Mindent Kocsisról
  • MNM Tudástár
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • MuzsikAlkohol
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Nagyváradi történetek
  • Operaház
  • Orgonablog
  • Orientale Lumen
  • Oroszlánkörmök
  • Orosz Zenei Fesztivál
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • Parlando
  • PerfActionist
  • PeterPress
  • PH-érték
  • Purcell – Orfeo
  • Régi Zenei Napok
  • Rost Andrea
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • StageHive
  • Steinway
  • Szentendre
  • Színikritikusok Díja
  • Színház mindenkinek
  • 10. Színházi Olimpia
  • Színtézis
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Táncművészet felsőfokon
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Utolsó Óra
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • VEB 2023
  • Verdi-dosszié
  • Wagner úr
  • Zenélő bábok
  • Zeneoktatás
  • Zeneszó
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў – A szabadság blogja
Facebook Instagram Vimeo YouTube
PAPAGENO.HU
SHOP
PLAY
PRESTO
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Magazin
  • Rádió
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
Müpa magazin Zene Címlap

Lawrence Brownlee: „Azt akarom, hogy a hangom beszéljen helyettem”

Szerző: László Ferenc2023. február 16.
Facebook Twitter E-mail
Lawrence Brownlee - fotó: Shervin Lainez
Lawrence Brownlee - fotó: Shervin Lainez

Hangja valószerűtlen magasságokban szárnyal, de ő maga a legkevésbé sincs elszállva magától. Lehetne akár az új típusú tenorcsillagok mintapéldánya is, csakhogy Lawrence Brownlee jóval több annál. Az énekes február 19-én ad áriaestet a Müpában.

Bizonnyal nem ez a legfontosabb vagy különösképpen a legdrámaibb változás a világunkban, ám mégis figyelemre méltó, mennyire átalakult mára a tenorsztár fogalma és mindaz, ami eszünkbe juthat e szó hallatán. Így nem csupán Pavarotti hatalmas és ikonikus fehér zsebkendője merült a múltba, de egy sor más, a közhelyességig rögzült jellegzetesség is: a körmérettől a kommunikáción át a repertoár súlypontjaiig.

Hiszen pár évtizede még jószerével elképzelhetetlen lett volna, hogy egy tenor Rossini-énekesként, Almaviva gróf megformálásával emelkedjék a csúcsra, majd ott a bel canto szólamok virtuóza gyanánt töltse pályaívének delelő szakaszát. Márpedig az ötvenesztendős Lawrence Brownlee éppen erre példa, s azt aligha kell külön hangsúlyozni, hogy Ohio szülötte más vonatkozásban is elüt az évszázados tenorklisétől. Ez annál is feleslegesebb lenne, mivel az énekes, akinek muzikális gyermek- és kamaszkorát végigkísérték a gospelek, a popslágerek és a musicalszámok, mindig is a hangjával akart kitűnni.

„Azt akarom, hogy a hangom beszéljen helyettem” — fogalmazott egy interjúban, s ez a legfelül egészen a magas F-ig emelkedő tenor, amelyhez ráadásul kikezdhetetlen stílusérzék társul, szó szerint fényesen helytáll Brownlee-ért.

A művész a könnyed elegancia és a keresetlen természetesség, a szenvedélyesség, meg — ahogy egy portrécikk címében állt — a gyengéd erő harmonikus elegyét kínálja. Ha mindehhez még pompás humorérzékét is hozzávesszük, már sejthető, hogy Brownlee nem egyszerűen új típusú tenorsztár, hanem eredeti és rokonszenves, összetéveszthetetlen férfibájú személyiség is.

Lidia Fridman - forrás: Müpa
Lidia Fridman – forrás: Müpa

2020-ban a világjárvány megakadályozta, hogy a Müpa közönsége találkozhasson a bel canto-tenoréneklés mesterével, ám azóta egy rövid szabadtéri budapesti koncert mégiscsak módot adott arra, hogy testközelből is rácsodálkozhassunk Brownlee művészetére.

Most februárban végre egy teljes áriaesttel kecsegtet az amerikai tenor, aki ráadásul két fiatal, de a reményteli ígéret állapotát immár maga mögött tudó énekessel lép pódiumra. Az orosz Lidia Fridman nemrég a Lucrezia Borgia előadásának teljes értékű beugró címszereplője volt a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben, a dél-koreai bariton, Gyungmin Gwon pedig egy 2022-es énekversenyen az első helyezés mellett éppen a Müpa különdíját nyerte el.

opera müpa magazin lawrence brownlee lidia fridman gyungmin gwon
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésElhunyt Raquel Welch
Következő bejegyzés „A cári időkben és Sztálin alatt volt ilyen” – Börtönbüntetése előtt beszélt a Nobel-díjas belarusz író

Ajánlott Bejegyzések

Szűcs Máté
Intermezzo

Először szólal meg Magyarországon Eötvös Péter brácsaversenye

2023. március 25.2 perc olvasás
Marie Jacquot - fotó: Christian Jungwirth/a karmester hivatalos oldala
Intermezzo

Marie Jacquot érkezik a Bécsi Szimfonikusokhoz első vendégkarmesterként

2023. március 24.2 perc olvasás
Batta András
Hallomások

Batta András: „Foglalkoztat az elmúlás gondolata”

2023. március 24.2 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Sisi gödöllői kastélya

Négyszögletű Kerek Erdő a Gödöllői Királyi Kastélyban

BDZ Promóció

Játékok és szenvedélyek a BDZ koncertjén

A nagy Lötty Promóció

Saját mesekönyvet adott ki az idén 75 éves szegedi Kövér Béla Bábszínház

Promóció

Tavaszváró – Közös koncertet ad Reenat Pinchas és Hsin-Ni Liu

Lakatos György Promóció

Zeneszerzőként debütál Lakatos György a Festetics Palotában

Promóció

Csippanástól a szimfonikus szvitig – A videójáték-zene meghökkentő története – I.

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001
SB_LOGO_2022-1
SB_SEAL_cmyk_2022-1

A nyomtatott Papageno magazin megjelenését támogatja:

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.