Egy hét pihenést tartunk a háborgó történetek tengerében, és a tisztán hangszeres zene felé fordulunk. A tematika természetesen megmarad, de vasárnapig a történetek helyére a melódiák lépnek. Elsőként egy egész napos tengeri utazás Claude Debussyvel.
- hirdetés -

A „három szimfonikus vázlat” alcímet viselő, 1905-ben komponált La mer, azaz A tenger, a francia zeneszerző egyik leghíresebb alkotása, annak ellenére, hogy bemutatója idején nem aratott különösebb sikert. A zenei impresszionizmus iskolapéldája egy napos tengeri utazásra invitál, erre a tételek címei is utalnak, melyek a következőképpen követik egymást: I. Hajnaltól délig a tengeren. II. Hullámok játéka III. A tenger és a szél párbeszéde.
A címeket olvasva szinte megjelenik a szemünk előtt egy Monet-festmény, de ez az érzésünk a zene hallgatása közben csak fokozódik.
És hogy egy anekdotát is idézzünk: állítólag a bemutató után Debussy megkérdezte az általa, és a korszak többi fiatal francia zeneszerzője körében is nagyra tartott Erik Satie-t, hogy mi a véleménye a darabról. Satie szokásához híven rendkívül komolyan vette a kérdést (nem), és így válaszolt: „Igazán tetszik, különösen az első rész, a Hajnaltól délig a tengeren, úgy fél tizenegy körül.”
A francia mester egyik legszakavatottabb tolmácsolója, Claudio Abbado dirigál: