A mai epizódban egy igazi élő legenda alkotásáról lesz szó, Aribert Reimann Lear című operájáról. Reimann, a 84 éves német komponista nyolc operát szerzője, a ma tárgyalt Shakespeare feldolgozás ezek sorában a harmadik volt, 1978-ban mutatták be Münchenben.
- hirdetés -

Reimannról érdemes tudni, hogy különösen vonzódik az irodalomhoz, vokális műveit a nagy elődök, mint például a most szóban forgó Shakespeare, vagy a görög költőnő, Sappho mellett olyan szerzők szövegeire írta, mint Charles Baudelaire, Edgar Allen Poe, de említhetem a Sylvia Plath szövegre írt 1992-es Lady Lazarust is.
Reimann Lear-feldolgozása a király őrületének zenei leképezése. Expresszionista, zajokat, zörejeket használó zenéje, sokszor énekbeszéd-szerű előadásmódja kiválóan illeszkedik az eredeti horror-történethez. A második bécsi iskola, Schönberg, Webern és Berg nyomdokaiban lépkedő Reimann, szerializmusába egyéni színt csempész, és darabjait mindenképpen érdekessé teszi a hallgató-néző számára. A világ operaházaiban rendre játsszák darabjait, a Leart 2015-ben láthatta a hazai közönség a Magyar Állami Operaházban.
Íme, az opera zárójelenete, a címszerepben Dietrich Fischer-Dieskau:
https://www.youtube.com/watch?v=sZ5srOEgJFQ