A színpadon, ha nem is mindig maszkban, de legalábbis álruhában megjelenni mindennapi jelenség. Hogy mégsem ismerik fel egymást a szereplők, nos ez mindig egy furcsa helyzet, de fogadjuk el, ez a műfaj velejárója. A mai epizódban Beethoven (1770-1827) egyetlen operájával, a Fidelióval foglalkozunk.
A történet tulajdonképpen egy kétfelvonásos példázat a zsarnokságról, bezártságról, hitvesi hűségről és önfeláldozásról, no és persze a boldogságról, vagy legalábbis annak kereséséről.
Florestant, a szabadságharcos főhőst a zsarnok kormányzó, Don Pizzarro börtönre ítéli. Leonora (Fidelio) férje keresésére indul, és magát férfinak maszkírozva munkába áll a börtönben. Ez persze számtalan bonyodalomhoz vezet, hogy mást ne mondjak, a börtönőr lánya, Marzellina nyomban beleszeret a fess ifjúba. Végül győzedelmeskedik a szerelem, és a gonosz elnyeri méltó büntetését.