• Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Capriccio
  • English
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • Altalena
  • A magyar fuvolázás története
  • Animo
  • Arcus Temporum
  • ARTE blog
  • art:képző
  • art quarter budapest
  • A zeneművészet Junior Primái
  • Bach Mindenkinek Fesztivál
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Bartók Tavasz
  • Bartók Világverseny
  • Berlini kalandozások
  • Beszélő képek
  • Brüsszeli Csipke
  • Budaörsi Latinovits Színház
  • Caruso
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Egy hályogkovács emlékei
  • Erdély blog
  • Érdi Tamás története
  • Esterházy
  • eSzínház
  • Etno magazin
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fészek Művészklub
  • Fesztivál Akadémia
  • Fischer Ádám története
  • FOCUS on You
  • Giargiana
  • Goethe ráér
  • Gramofon
  • Hagyományok Háza
  • Hallomások
  • Hangszercsodák
  • Haydneum
  • Himnusz-történetek
  • ICMA blog
  • Így készül: Lót – Szodomában kövérebb a fű
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • kamara.hu
  • Kaposfest
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyv-papír-olló
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúr-linzer
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • Liszt Ünnep
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Marton Éva Énekverseny
  • Mesélő lakosztályok
  • Minden, ami opera, minden, ami Szeged
  • Minden nap színház
  • Mindent Kocsisról
  • MNM Tudástár
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • MuzsikAlkohol
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Nagyváradi történetek
  • Operaház
  • Orgonablog
  • Orientale Lumen
  • Oroszlánkörmök
  • Orosz Zenei Fesztivál
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • Parlando
  • PerfActionist
  • PeterPress
  • PH-érték
  • Purcell – Orfeo
  • Régi Zenei Napok
  • Rost Andrea
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • StageHive
  • Steinway
  • Szentendre
  • Színikritikusok Díja
  • Színház mindenkinek
  • Színtézis
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Utolsó Óra
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • Wagner úr
  • Zenélő bábok
  • Zeneoktatás
  • Zeneszó
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў – A szabadság blogja
Facebook Instagram Vimeo YouTube
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Capriccio
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
Operaház Zene

Finomság és összecsiszoltság – Kamarakoncertekkel jelentkeznek az OPERA zenekari művészei

Szerző: Ur Máté2022. április 23.
Facebook Twitter E-mail
csellisták
Balog Endre, Pólus László, Chung Hosung és Boldoghy Kummert Péter – fotó: Berecz Valter / OPERA

Az OPERA két új, kifejezetten a zenekari tagok művészi munkájára fókuszáló kamarasorozatot indított az idei évadban. A Musica e Parole és a Kamaramatinék elnevezésű minikoncertekre az Eiffel Műhelyház Hevesi Sándor háziszínpadán várják az érdeklődőket minden hónap utolsó vasárnapján.

Egy több játszóhelyet kiszolgáló operazenekari működés mellett akár még szokatlan is lehet, hogy egy dalszínház muzsikusai kamarakoncertekkel jelentkezzenek, hiszen elég, ha belegondolunk abba, hogy csak zenekari részről önmagában mennyi szervezést igényel egy átlagos operai évadterv teljesítése is. Hogy mi az átlagos, arról talán lehetne vitákat nyitni, az viszont egészen biztos, hogy a mögöttünk álló pandémiás év(ek) koránt sem nevezhetőek annak. Ennek értékelése pedig semmiképpen sem lehet egyoldalú, hiszen az emberi élet védelme, az egészségügyi szabályok mentén kialakított munkavégzés, a helyzethez való alkalmazkodás a nehézségek mellett az új lehetőségeket és a kreativitást is felszínre hozta, sőt előtérbe helyezett olyan képességeket, amelyek a napi működés során sok esetben háttérbe szorulnak.

A helyzetből adódó kreativitásnak köszönhető például az a Tercett-Trió-Trois-sorozat, amit az OPERA online közönsége követhetett a lezárások időszaka alatt és amelyből kinőtte magát az immár az Eiffel Műhelyház programkínálatába épített Musica e Parole és a Kamaramatinék. Popa Gergely zenekari igazgató ugyanis arról számolt be, hogy szinte soha nem látott lelkesedéssel találkozott a muzsikusok részéről, többek között azért, mert a Kamaramatiné és a Musica e Parole sorozat is az ő ötleteiket, repertoárjukat alapul véve épül fel.

Ide kapcsolódik:
Popa Gergely: „Most van itt a lehetőség, hogy felzárkózzunk”

„Természetesen próbálunk olyan műsort összeállítani, ami kapcsolódik az éppen futó operai repertoárhoz, illetve az ünnepi alkalmakkor is tematikus programmal jelentkezünk, de a szerkesztés során abból a kamara- és szólóirodalomból válogatunk, amit a muzsikusok előzőleg leadtak” – árulta el Popa Gergely, aki azt is elmondta, hogy legnagyobb örömére nem csak azok jelentkeznek ezekre a koncertekre, akiknek eleve van kamara- és szólótapasztalata, hanem olyan zenészek is, akik most szeretnék magukat kipróbálni ebben a műfajban. 

„Ez egy fantasztikus dolog, hiszen például egy Mozart-opera, vagy a Fidelio esetében is pontosan hallatszik, hogy mondjuk az elsőhegedűs kamarázott-e az adott hónapban. Amellett tehát, hogy tovább színesednek az OPERA által kínált programok, egyértelmű, hogy a zenekar ebből csak profitál és ezt a házban éppen dolgozó karmesterek csak megerősíteni tudják. Finomabb és még összecsiszoltabb a vonós hangzás és más az intonáció is” – tette hozzá. 

Míg a Kamaramatinék a kisebb formációkra, a Musica e Parole sorozat az egyéni teljesítményekre és a különböző hangszerek lehetőségeinek bemutatására fókuszál. Januárban H. Zováthi Alajos nagybőgőművész, februárban Nagao Haruka és Alexandre Dimcevski hegedűművészek kaptak lehetőséget, tavasszal pedig Botos Veronika brácsa- és Bíró Zsófia fuvolaművészekkel találkozhatnak a nézők. 

A cikk eredetileg az Opera Magazinban jelent meg. 

Operaház kamarakoncert magyar állami operaház zenekara
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésBorús hangulatú képek festője – 170 éve született Mednyánszky László
Következő bejegyzés Április 25-én búcsúztatják Markó Ivánt

Ajánlott Bejegyzések

Fortepiano bemutató - fotó: Bartyik Dániel / Haydneum
Haydneum

A fortepiano evolúciója

2023. január 26.3 perc olvasás
Pusker Júlia - fotó: Csibi Szilvia / Müpa
Intermezzo

Íme, a Prokofjev-maraton részletes programja 

2023. január 26.3 perc olvasás
Martha Argerich és a Concerto Budapest - fotó: Hrotkó Bálint - Nagy Attila / Müpa
Intermezzo

Határozatlan időre visszavonul Martha Argerich

2023. január 26.1 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Promóció

Sok hűhó semmiért – A BDZ-műhely újabb összművészeti produkciója

Balog József - fotó: Csendes Krisztina Promóció

Lemezbemutató koncertet ad Balog József a Zeneakadémián

Olli Mustonen - fotó: Outi-TÂrmñlñ Promóció

A szívbetegséggel élő gyermekekért koncertezik a PFZ 

Olli Mustonen - fotó: Pannon Filharmonikusok Zene

Olli Mustonen: „Elsősorban zenész vagyok”

Hová tartunk Promóció

Tiszteld az életet! – Jön a 9. Budapest Nemzetközi Dokumentumfilm Fesztivál

Hanyu Zsolt: Symphonic Allegro - forrás: Kempinski Promenade Galéria Promóció

Zene és festészet találkozása Hanyu Zsolt kiállításán a Kempinski Promenade Galériában

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001
SB_LOGO_2022-1
SB_SEAL_cmyk_2022-1

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.