Umberto Giordano világhírű alkotását grandiózus kivitelben, Carlo Ventre világhírű tenor címszereplésével láthatja a Magyar Állami Operaház közönsége június 10-től.
A francia forradalomban hősi halált halt költő tragikus történetét Fabio Ceresa korhű rendezésében láthatják, melynek címszerepét Carlo Ventre uruguay-i tenor alakítja, aki olyan jelentős operaházakban fordult meg világszerte, mint a Bécsi Állami Operaház, a londoni Királyi Opera, a New York-i Metropolitan, a milánói Scala vagy a Berlini Állami Operaház.
A Gino Bechi-díjas énekes az Opera vezető szólistáival lép színpadra, szerelmét, a költőt bálványozó Maddalena de Coigny grófkisasszonyt Sümegi Eszter, míg az intrikus szolgát, Carlo Gérard-t Kálmándy Mihály alakítja.
A további szerepekben Fodor Bernadett, Megyimórecz Ildikó, Geiger Lajos, Fülep Máté, Szerekován János és Pataki Bence lép fel, a Magyar Állami Operaház Zenekarát és Énekkarát Kocsár Balázs főzeneigazgató dirigálja.
„A forradalomnak nincs szüksége költőkre!” – állítólag ez volt a közvádló utolsó mondata, amikor a Forradalmi Törvényszékkel halálra ítéltette André Chénier-t a francia forradalom vérben gázoló éveiben.
Umberto Giordano 1896-ban bemutatott verista művében Chénier sorsa túllép a valóságon, és tragikus szerelmiháromszög-történet lesz belőle, ahol a történelem, az árulás és a szerelem vonzásában alakul a hősök élete. Giordano tökéletesen kifejezi zenéjével a francia forradalom alatti Párizs légkörét. Muzsikája egyaránt tartalmazza az elegáns, arisztokratikus táncokat és a népszerű forradalmi dalokat, köztük a La Marseillaise-t, mindemellett a főszereplőket ellenállhatatlan szépségű dallamokkal ajándékozza meg.
Fabio Ceresa rendezése egyszerre idézi fel hősei a francia forradalom idején átélt viszontagságait és kutatja a történelmi átmenetek egyetemes körforgását, ahogy az monarchia, az önkény, a forradalom, a terror majd a káosz ismét a monarchia feltámadásához vezet.
A látványos, a kort sokban megidéző díszleteket és jelmezeket a rendező állandó alkotótársai, Tiziano Santi és Giuseppe Palella tervezték, míg a koreográfiát Mattia Agatiello készítette, akik munkáját a rendező korábbi darabja, Az álarcosbál 2018-as bemutatójában már megismerhetett a magyar közönség, és ami az idei évadban szintén visszatér az Andrássy úti dalszínház műsorára.