• Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Papageno Klasszik
  • English
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • Altalena
  • A magyar fuvolázás története
  • Animo
  • Arcus Temporum
  • ARTE blog
  • art:képző
  • art quarter budapest
  • A zeneművészet Junior Primái
  • Az irodalom – terápia
  • Bach Mindenkinek Fesztivál
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Bartók Tavasz
  • Bartók Világverseny
  • Berlini kalandozások
  • Beszélő képek
  • Brüsszeli Csipke
  • Budaörsi Latinovits Színház
  • Caruso
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Egy hályogkovács emlékei
  • Erdély blog
  • Érdi Tamás története
  • Esterházy
  • eSzínház
  • Etno magazin
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fészek Művészklub
  • Fesztivál Akadémia
  • Film – művészet
  • Fischer Ádám története
  • FOCUS on You
  • Giargiana
  • Goethe ráér
  • Gramofon
  • Hagyományok Háza
  • Hallomások
  • Hangszercsodák
  • Haydneum
  • Himnusz-történetek
  • ICMA blog
  • Így írunk mi
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • kamara.hu
  • Kaposfest
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyv-papír-olló
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúr-linzer
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • Liszt Ünnep
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Marton Éva Énekverseny
  • Mesélő lakosztályok
  • Minden, ami opera, minden, ami Szeged
  • Minden nap színház
  • Mindent Kocsisról
  • MNM Tudástár
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • MuzsikAlkohol
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Nagyváradi történetek
  • Operaház
  • Orgonablog
  • Orientale Lumen
  • Oroszlánkörmök
  • Orosz Zenei Fesztivál
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • Parlando
  • PerfActionist
  • PeterPress
  • PH-érték
  • Purcell – Orfeo
  • Régi Zenei Napok
  • Rost Andrea
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • StageHive
  • Steinway
  • Szentendre
  • Színikritikusok Díja
  • Színház mindenkinek
  • Színtézis
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Utolsó Óra
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • Wagner úr
  • Zenélő bábok
  • Zeneoktatás
  • Zeneszó
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў – A szabadság blogja
Facebook Instagram Vimeo YouTube
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Papageno Klasszik
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
Purcell - Orfeo Zene Címlap

„Teljesen egyedülálló repertoárt játszhattam végig itt” – Paulik László az Orfeo Zenekarról

Szerző: Paulik László2021. március 17.
Facebook Twitter E-mail
Paulik László
Paulik László – fotó: Márkos Tamás

Vashegyi Gyurival az 1991-es Gluck: Orfeusz és Euridiké-előadása során ismerkedtem meg mint a Concerto Armonico zenekar hegedűse. Hitetlenkedve néztünk egymásra mi, a 25 éves „öregek”, amint Gyuri ifjú zeneakadémista titánként megjelent az első próbán. Persze Földes Imre tanár úrtól hallottuk, hogy ekkorra már megalakította a saját kórusát, sőt zenekarát is.

Mindez hihetetlennek tűnt, hogy mikor volt minderre ideje, hiszen még alig kezdte el a zeneakadémiai tanulmányait. Nem sokkal később, egy baráti összejövetelen találkoztunk szentendrei házukban, ahol egész este felvételeket hallgattunk, miközben mesélt nekem zenei terveiről. Én akkor már tapasztalt régizenésznek éreztem magam, hiszen a Concerto Armonico és más külföldi, főleg osztrák régizene-együttesek tagjaként rendszeresen koncerteztem itthon és Európa-szerte is, mégis meglepődve tapasztaltam, hogy ő máris mennyivel többet tud a régizenei mozgalomról, mint én. Olyan felvételeket mutatott, olyan előadókat, akiket én még alig ismertem akkor. Egyáltalán, a rálátása a dolgokra lenyűgöző volt.

Ide kapcsolódik:
„A fej fontosabb, mint a kéz” – Földes Imre a 30 éves Orfeo Zenekarról

Természetesnek tűnt tehát, hogy én is csatlakozzak az Orfeo zenekarhoz, ami meg is történt 1992-ben. Bár a zenekar alapító koncertjén még nem játszottam, de elmondhatom, hogy közel harminc éve részese lehetek ennek a történetnek. Ez alatt az időszak alatt rengeteg élményben, sikerben volt részem. Természetesen voltak nehezebb időszakok is, hiszen az együttes évtizedekig szinte állami támogatás nélkül működött. De szerencsére mindig új utak nyíltak, amelyek új együttműködések felé vezettek, mint például a Versailles-i Barokk Zenei Központtal évek óta tartó kapcsolathoz, ami az Orfeo Zenekart és a Purcell Kórust nemzetközi hírűvé tette.

Olyan repertoárt játszhattam végig itt, ami teljesen egyedülálló mind minőségét, mind különlegességét tekintve.

Koncertmesterként, szólistaként rengeteg lehetőséget kaptam ebben a zenekarban. Felvehettem 2 CD-nyi Tartini-hegedűversenyt, számtalan szebbnél szebb zenekari szólót eljátszhattam, mindezt mindig nagyszerű kollégákkal együttműködve. Külön ki kell emelnem Simon Standage-et, a zenekar angol koncertmesterét, akitől nem csak mi, hegedűsök, de azt hiszem, mindannyian nagyon sokat tanultunk. Angolosan szűkszavú hozzászólásai már a zenekari legendárium részét képezik.

Tartini CD
Tartini CD

A zenekar szinte baráti társaság is, ahova szerencsére folyamatosan csatlakoznak a fiatal generáció tagjai is. Ez a tény és az előttünk álló számtalan izgalmas produkció azzal a reménnyel tölt el, hogy van jövőnk! Még sok évtizednyi sikeres működést kívánok, Isten éltesse a kórust, a zenekart és alapító karmesterét, Vashegyi Gyurit!

barokk hegedű orfeo zenekar vashegyi györgy paulik lászló
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésModellváltást kezdeményez a Magyar Táncművészeti Egyetem
Következő bejegyzés Yo-Yo Ma rögtönzött koncertet adott egy massachusettsi oltóhelyen

Ajánlott Bejegyzések

Budapest Ritmo
Bartók Tavasz

Amit még nem láttál: idén tavasszal is jön a Budapest Ritmo

2023. február 6.4 perc olvasás
Zuzana Marková - fotó: Joan Tomás
Müpa magazin

Online elérhető Bellini Alvajárója a Müpa Home műsorán

2023. február 6.2 perc olvasás
Verdi szobája a villájában kialakított múzeumban - forrás: a Villa Verdi honlapja
Intermezzo

Az olasz operaházak gyűjtenek Verdi villájának megvásárlására

2023. február 5.2 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Gothár Péter - fotó: Kolibri Színház Promóció

Gothár Péter: „Kis drámák, amiken keresztül fel lehet készülni a nehezebbekre”

Dénes Viktor - forrás: Budapesti Operettszínház Promóció

A berobbanástól a sűrített jelenlétig – Beszélgetés Dénes Viktorral

Szent Péter esernyője Színház mindenkinek

Túl a 200 000. nézőn – Folytatódik a Színház mindenkinek misszió

Vass András - fotó: Gyarmati Csaba Zene

Vass András: „A Teremtés zenei anyaga zseniális, sőt tökéletes”

Promóció

Kocsis-Holper Zoltán: „A kortárs zene rólunk szól”

Az almafa virága - forrás: Vertigo Promóció

Tiltott szerelem Budapesten – Érkezik Az almafa virága a mozikba

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001
SB_LOGO_2022-1
SB_SEAL_cmyk_2022-1

A nyomtatott Papageno magazin megjelenését támogatja:

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.