A kortárs olasz zeneszerző, Antonio Cocomazzi egyik legjelentősebb művének ihletője nem más, mint egy kis olasz falucska és egy szerzetes, aki megváltoztatta az ott élő emberek életét. Az 1999-ben íródott Requiemet most lemezre is vették, a kiadványt a Da Vinci Classics jelentette meg.
A XX. század elején San Giovanni Rotondo egy aprócska falucska volt Dél-Olaszországban, gyakorlatilag a semmi közepén. Ekkor egy szerény szerzetes, Pio atya érkezett a helyi ferences kolostorba. Az volt a küldetése, hogy megváltoztassa a falu és ezáltal számtalan ember sorsát is szerte a világon. A szerzetes nagyon odafigyelt a helyi lakosok egészségére és jólétére is, és más kezdeményezések mellett létrehozta Dél-Olaszország egyik legnagyobb és legfejlettebb kórházát, ahol a magas színvonalú orvosi ellátás mellett fontos szerepet játszott a kedvesség és a betegek igényeire való odafigyelés is.
Antonio Cocomazzi zeneszerző San Giovanni Rotondóban nőtt fel, amely ekkorra Dél-Olaszország egyik legfontosabb szellemi és egészségügyi központjává vált. Családja ismerte Pio atyát, és számos bensőséges emléket őriz a szerzetes életükre gyakorolt hatásáról. 1998-ban Cocomazzi alig volt huszonöt éves: még mindig nagyon fiatal, de már jelentős zeneszerzői tapasztalattal rendelkezett. Felkérték, hogy komponáljon egy jelentős művet: egy gyászmisét Pio atya halálának harmincadik évfordulójára. „Amikor megírtam – állítja -, olyan volt, mintha megvilágosodtam volna, talán még spirituális ihlet is vezetett volna.”
Cocomazzi zeneszerzőként és zongoristaként tíz lemezt jegyez. Közel 300 mű szerzője: írt kamaradarabot, szimfóniát és kórusműveket is. A Requiem az egyik legkiemelkedőbb darabja: szólóra, kórusra és zenekarra írta. A Da Vinci lemezfelvételén Cocomazzi dallamait a Coro Cremona kelti életre Mauro Visconti vezényletével.