• Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Papageno Klasszik
  • English
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • Altalena
  • A magyar fuvolázás története
  • Animo
  • Arcus Temporum
  • ARTE blog
  • art:képző
  • art quarter budapest
  • A zeneművészet Junior Primái
  • Bach Mindenkinek Fesztivál
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Bartók Tavasz
  • Bartók Világverseny
  • Berlini kalandozások
  • Beszélő képek
  • Brüsszeli Csipke
  • Budaörsi Latinovits Színház
  • Caruso
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Egy hályogkovács emlékei
  • Erdély blog
  • Érdi Tamás története
  • Esterházy
  • eSzínház
  • Etno magazin
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fészek Művészklub
  • Fesztivál Akadémia
  • Fischer Ádám története
  • FOCUS on You
  • Giargiana
  • Goethe ráér
  • Gramofon
  • Hagyományok Háza
  • Hallomások
  • Hangszercsodák
  • Haydneum
  • Himnusz-történetek
  • ICMA blog
  • Így írunk mi
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • kamara.hu
  • Kaposfest
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyv-papír-olló
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúr-linzer
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • Liszt Ünnep
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Marton Éva Énekverseny
  • Mesélő lakosztályok
  • Minden, ami opera, minden, ami Szeged
  • Minden nap színház
  • Mindent Kocsisról
  • MNM Tudástár
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • MuzsikAlkohol
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Nagyváradi történetek
  • Operaház
  • Orgonablog
  • Orientale Lumen
  • Oroszlánkörmök
  • Orosz Zenei Fesztivál
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • Parlando
  • PerfActionist
  • PeterPress
  • PH-érték
  • Purcell – Orfeo
  • Régi Zenei Napok
  • Rost Andrea
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • StageHive
  • Steinway
  • Szentendre
  • Színikritikusok Díja
  • Színház mindenkinek
  • Színtézis
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Utolsó Óra
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • Wagner úr
  • Zenélő bábok
  • Zeneoktatás
  • Zeneszó
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў – A szabadság blogja
Facebook Instagram Vimeo YouTube
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Papageno Klasszik
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
Te csak hallgass! Zene

Könnyed és élettel teli – Beethoven és Mozart művei a Zaïde Quartet előadásában

Szerző: Szatmári Róbert2023. január 23.
Facebook Twitter E-mail

A Zaïde Quartet egy olyan ritka, kizárólag nőkből álló kvartett, amely francia és nemzetközi szinten is az egyik vezető kamarazenei együttessé vált. A NoMadMusic kiadóval exkluzív szerződésben állnak, és sorra jelentetik meg meglehetősen könnyed és élettel teli felfogásban született lemezeiket. Hogy miről beszélek? Például arról, hogy a Beethovennek szentelt albumuk a Ludwig, míg a Mozart-műveket tartalmazó az Amadeus címet kapta. Nézzük, kik is ők!

Számos nemzetközi verseny győzteseiként rendszeresen meghívást kapnak a legrangosabb koncerttermekbe: játszottak már a londoni Wigmore Hallban, a berlini, a kölni és a párizsi Filharmóniában és az amszterdami Concertgebouw-ban is, egyik nagy mesterüknek pedig Takács-Nagy Gábort tartják.

Miután három évig a Luberoni Nemzetközi Vonósnégyes Fesztivál művészeti vezetésével bízták meg őket, 2021-ben létrehozták a Nemzetközi Vonósnégyes Akadémiát (ISQA), amely egy olyan alapvető platform, ahol minden generáció nemzetközi kvartettjei eszmét cserélhetnek, és a szakterületükhöz kapcsolódóan új megközelítésmódokat sajátíthatnak el.

Különleges kapcsolat fűzi őket a NoMadMusic kiadóhoz és annak művészeti vezetőjéhez, Hannelore Guittet-hez is, akivel első lemezprojektjük óta együtt dolgoznak, és akivel hetedik albumukat is rögzítették.

Ide kapcsolódik:
Takács-Nagy Gábor: „Első kézből kaptuk a stafétabotot”

Nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy ne korlátozzák magukat egy meghatározott repertoárra. Meggyőződésük, hogy a tegnap zenéje fényt vet a jelenre, és hogy nem lehet megérteni a múlt zenéjét anélkül, hogy ne élnénk a mában.

Neves partnerekkel játszanak, legutóbb Pierre Genisson klarinétművésszel, Camille Thomas csellóművésszel, illetve Lise de La Salle és Martha Argerich zongoraművészekkel léptek fel. A négy művész szívesen találkozik más zenei stílusokkal is, az elmúlt években a jazz nagyjaival dolgoztak együtt, köztük volt Marion Rampal, Gilles Apap, Michel Portal, Yaron Herman és Pierre-François Blanchard is.

A Zaïde Quartet zenészei, miközben megőrzi és védelmezi a retorika, az artikuláció és a zenei polaritás fogalmait, amiket a nagy elődöktől vettek át, „képzeletbeli laboratóriumukból” merített új munkamódszerek által inspirált értelmezéseket javasolnak. Különösen a hang és a test közötti kapcsolat megélése fontos számukra.

A kvartett hangzását a lemezeken talán az áttetsző jelzővel írhatnánk le. Játékos, néha frivol hangulatokkal operálnak, bátran lépik át a konvenció képzeletben felrajzolt vonalait. Természetesen Mozart és Beethoven kamaraműveit hallhattuk már ihletettebb, virtuózabb tolmácsolásban, ám itt nem is ez a lényeg. Fogadjuk el, hogy a klasszikus zene területére is megérkezett a marketing, és azt is vegyük tudomásul, hogy vannak olyan művészek, akik előszeretettel élnek is vele.

A kérdés csak az, hogy a tartalom tudja-e hozni a forma által megrajzolt csomagolást vagy sem. Jelen esetben egyértelmű igen a válasz: az ifjú francia hölgyek egy olyan irányzatot képviselnek, amely azt tűzte zászlóra, hogy friss fuvallatokat hoz a klasszikus zenébe. Biztosan lesznek olyan kritikusok, akik fanyalognak majd, egy próbát azonban mindenképp megér.

francia lemez zaïde quartet
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésVállalati gyűjtemények Magyarországon – Hiánypótló képzést indít az Art is Business
Következő bejegyzés Ismét szexuális zaklatással vádolják Plácido Domingót

Ajánlott Bejegyzések

Verdi szobája a villájában kialakított múzeumban - forrás: a Villa Verdi honlapja
Intermezzo

Az olasz operaházak gyűjtenek Verdi villájának megvásárlására

2023. február 5.2 perc olvasás
Oláh Krisztián - fotó: Hegyi Júlia Lily
Magyar Zene Háza

Oláh Krisztián: „Merjek gátlás nélkül, ösztönösen improvizálni”

2023. február 5.5 perc olvasás
Jürgen Flimm
Intermezzo

Elhunyt Jürgen Flimm rendező

2023. február 5.2 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Dénes Viktor - forrás: Budapesti Operettszínház Promóció

A berobbanástól a sűrített jelenlétig – Beszélgetés Dénes Viktorral

Szent Péter esernyője Színház mindenkinek

Túl a 200 000. nézőn – Folytatódik a Színház mindenkinek misszió

Vass András - fotó: Gyarmati Csaba Zene

Vass András: „A Teremtés zenei anyaga zseniális, sőt tökéletes”

Promóció

Kocsis-Holper Zoltán: „A kortárs zene rólunk szól”

Az almafa virága - forrás: Vertigo Promóció

Tiltott szerelem Budapesten – Érkezik Az almafa virága a mozikba

Promóció

Felelős hitelességgel – Homonnay Zsolt a Mária főhadnagy rendezéséről

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001
SB_LOGO_2022-1
SB_SEAL_cmyk_2022-1

A nyomtatott Papageno magazin megjelenését támogatja:

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.