2018 harmincadik hetében az okos, bátor és erős, eredetit alkotó nők kerültek fókuszba. Olyanok, akik zenét szereznek, operát énekelnek, és a választott műfajnak szerte a világon új híveket szereznek, vagy épp férjük örökségét viszik tovább.
Venus Blazing, azaz Ragyogó Vénusz címmel zeneszerzőnőkre koncentráló szezont tart az egyik legfontosabb londoni zene- és táncművészeti egyetem: az évad programjában összesen 37 mű szerepel, ebből 25-öt komponált nő.
És van utánpótlás, nem is akármilyen. Idén Clara Iannotta kapta a Hindemith-díjat, amellyel kortárs fiatal zeneszerzőket tüntetnek ki. A húszezer euróval járó díj átadása a Schleswig-Holsteini Zenei Fesztiválon lesz.
Fiatal olasz zeneszerzőnő kapta az egyik legrangosabb európai zenei díjat
Ascher Tamás az egyetlen magyar színházi rendező, aki az Oscar-díjas színésznővel dolgozott, és nem is akárhol, hanem a színésznő és férje által igazgatott sydney-i színházban. A rendező a Magyar Nemzeti Galériában látható Manifesto kapcsán beszélt Cate Blanchett tehetségének titkáról.
A Christoph Schlingensief alapította Burkina Fasó-i operafalut, ahol 300 általános iskolás gyerekkel kezdődött művészeti projekt, Karheinz Böhm-díjjal ismerték el. A 2016-ban alapított díjat társadalmi elkötelezettséget mutató afrikai kezdeményezésekért kaphatják magánszemélyek vagy egyesületek, kezdeményezések. A rendező nem érhette meg a falu megnyitását, 2010-ben elhunyt, azóta özvegye folytatja a munkát.
Anna Nyetrebko a 21. század egyik legnagyobb énekese, fellépéseivel az opera nagyköveteként működik, hiszen színpadi teljesítményével nézők millióival szerettette meg a műfajt.