Csak néztünk, mint a moziban – heti hírösszefoglaló

A tanú - forrás: MAFAB

2019 tizenhetedik hetében hírt adtunk arról, hogy Cannes-ban lesz A tanú cenzúrázatlan változatának világpremierje, Anthony Burgess Gépnarancsának eddig ismeretlen folytatása került elő, és egy kétezer éves tógás múmia került a Szépművészeti gyűjteményébe.

Április 13. és 17. között, a horvátországi Splitben rendezték meg a XXIV. Daleki Akordi Nemzetközi Zenei Versenyt, amelynek fafúvós szekciójában Nagy Zoltán Ferenc és Sterner András a Pécsi Művészeti Gimnázium és Szakgimnázium klarinétos diákjai mindketten kimagasló eredménnyel 1. díjat nyertek. Felkészítőjük, Radics Miroslav tanári díjat kapott, a zongorán közreműködő Huszics Ibolya pedig korrepetitori díjban részesült.

Maradjunk még egy kicsit a filmes sikereknél: Nemes Jeles László nyerte a legjobb rendező díját Pekingben, Szász Attila Gulag-filmje fődíjat nyert Bukarestben, és Schwechtje Mihály bemutatkozó filmje is Cannes-ban versenyez. Itthon pedig átadták a televíziós forgalmazású alkotásoknak járó Magyar Filmdíjakat.

A mozgó- után következzen az állókép. A Velencei Biennále idén 110 éves Magyar Pavilonjában, a Ludwig Múzeum szervezésében egy olyan művész kiállítása lesz látható, aki egyszerre merít inspirációt a fotótörténeti múltból és használja a képalkotás legmodernebb technikáit. Waliczky Tamás Képzelt kamerák című kiállítása a vizuális érzékelés tágas lehetőségeiről és azok megjelenítéseiről szól. Az újmédia terén komoly nemzetközi eredményeket elért művész visszatérő témája az emberi látás leképezése. A kiállítás címe azokra a fantáziakamerára utal, melyeket Waliczky 2016 óta tervez.

Ide kapcsolódik:
Így nézett ki 110 éve a Velencei Biennále Magyar Pavilonja

Budapest két nyári színháza, a városmajori és a margitszigeti mintegy 120 programot kínál több mint 150 ezer vendégnek: igényes előadásokat, bemutatókat, prózát, operát, balettot, komoly- és könnyűzenei koncerteket, gyerekszínházat, ingyenes családi programokat és kiállításokat, neves hazai és külföldi alkotók és előadóművészek közreműködéseivel. A Budapesti Nyári Fesztiválnak szentelt blogunkban izgalmas interjúkat, kulisszák mögötti beszámolókat olvashatnak. José Cura, az argentin operalegenda június 7-én és 9-én a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon Kalaf bőrébe bújik Puccini Turandotjában. José Cura mostanában egyre gyakrabban hódol másik nagy szenvedélyének, a dirigálásnak, és komponál is. Jó hír a Cura-rajongóknak, hogy az énekest idén több alkalommal is láthatják még Budapesten. Közelgő munkáiról, magyarországi tapasztalatairól beszélgettünk vele.

Ide kapcsolódik:
José Cura: „A közönség már megszokta, hogy több szerepben találkozhat velem”