• Blogok
  • Intermezzo
  • Magazin
  • Rádió
  • English
PAPAGENO.HU
SHOP
PRESTO
PLAY
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • Altalena
  • A magyar fuvolázás története
  • Animo
  • Arcus Temporum
  • ARTE blog
  • art:képző
  • art quarter budapest
  • A zeneművészet Junior Primái
  • Az irodalom – terápia
  • Bach Mindenkinek Fesztivál
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Bartók Tavasz
  • Bartók Világverseny
  • Berlini kalandozások
  • Beszélő képek
  • Brüsszeli Csipke
  • Budaörsi Latinovits Színház
  • Caruso
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Egy hályogkovács emlékei
  • Erdély blog
  • Érdi Tamás története
  • Esterházy
  • eSzínház
  • Etno magazin
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fészek Művészklub
  • Fesztivál Akadémia
  • Film – művészet
  • Fischer Ádám története
  • FOCUS on You
  • FSZEK Zenei Gyűjtemény
  • Giargiana
  • Goethe ráér
  • Gramofon
  • Hagyományok Háza
  • Hallomások
  • Hangszercsodák
  • Haydneum
  • Himnusz-történetek
  • ICMA blog
  • Így írunk mi
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • kamara.hu
  • Kaposfest
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyv-papír-olló
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúr-linzer
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • LFKZ 60
  • Liszt Ünnep
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Marton Éva Énekverseny
  • Mesélő lakosztályok
  • Minden, ami opera, minden, ami Szeged
  • Minden nap színház
  • Mindent Kocsisról
  • MNM Tudástár
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • MuzsikAlkohol
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Nagyváradi történetek
  • Operaház
  • Orgonablog
  • Orientale Lumen
  • Oroszlánkörmök
  • Orosz Zenei Fesztivál
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • Parlando
  • PerfActionist
  • PeterPress
  • PH-érték
  • Purcell – Orfeo
  • Régi Zenei Napok
  • Rost Andrea
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • StageHive
  • Steinway
  • Szentendre
  • Színikritikusok Díja
  • Színház mindenkinek
  • 10. Színházi Olimpia
  • Színtézis
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Táncművészet felsőfokon
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Utolsó Óra
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • VEB 2023
  • Verdi-dosszié
  • Wagner úr
  • Zenélő bábok
  • Zeneoktatás
  • Zeneszó
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў – A szabadság blogja
Facebook Instagram Vimeo YouTube
PAPAGENO.HU
SHOP
PLAY
PRESTO
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Magazin
  • Rádió
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
Bartók Plusz Zene Címlap

“Felelős operajátszásra van szükség”

Szerző: Ur Máté2017. június 11.
Facebook Twitter E-mail
Rost Andrea - fotó: Emmer László
Rost Andrea - fotó: Emmer László

Rost Andrea elkötelezett híve a miskolci BartókPlusz Operafesztiválnak. Az idén Mátyássy Szabolcs Scaevola című operájában hallhatjuk, amely mű a fesztivál által kiírt, „A jövő kulcsa 2016” operaíró verseny győztese volt. Mátyássy Szabolcs a darab két női szereplője közül Sofija alakját kifejezetten Rost Andreának ajánlotta, akivel arról is beszélgettünk, hogy hamarosan Toscaként mutatkozhat be.

– Milyen régre vezethető vissza a kapcsolata a miskolci BartókPlusz Operafesztivállal?

– Szinte az alapítástól folyamatosan jelen vagyok fesztivál életében, hiszen amellett, hogy nagyon kedves kollégáim dolgoznak azon, hogy évről évre színvonalas produkciókkal találkozhasson a közönség Miskolcon, nagyon fontos számomra az a szellemiség, amit a BartókPlusz képvisel.

Rost Andrea fotó: Emmer László

– Amennyire tudom, az idei felkérést még az előtt elvállalta, hogy tudta volna mi lesz a feladata.

– Egy próba szünetében futottam össze az Operaházban Kesselyák Gergellyel, aki a fesztivál művészeti vezetőjeként kért fel, hogy vegyek részt az operaíró verseny győztes produkciójának színpadra állításában. Egy pillanatig sem gondolkodtam, hogy elvállaljam-e, mert örömmel tölt el, ha részt vehetek abban útkeresésben, amely az opera 400 éves műfajának megújítását tűzte ki célul. Ez egy olyan törekvés, ami nemzetközi szinten is nyomatékosan jelen van, a miskolci BartókPlusz részéről pedig igazán nagyszerű ötlet, hogy verseny formájában fiatal szerzőket kérnek fel új darabok írására. Biztos vagyok benne, hogy a további években is születnek majd olyan művek, amelyek nemcsak az operarajongó rétegnek érdekesek, de mindenkinek, aki nyitott az újra és a változásra.

– A miskolci operafesztivál nem titkolt szándéka a közönségbarát modern népopera megteremtése. Ön szerint is ez a helyes irány az opera jövőjének szempontjából?

– Nem gondolom, hogy meg lehetne határozni a helyes utat. A legfontosabb, hogy azt tegyük, amit a belsőnk diktál, a végén pedig meg lesz az eredménye. Itt egy kísérletezésről van szó, amely egyértelműen magában rejti a bukás veszélyét. Össze sem tudom számolni, hogy hány olyan ma már népszerű opera van, különböző géniuszok tollából, amelyek az első előadáskor megbuktak. Nem azt mondom, hogy nem kell a közönség visszajelzésével törődnünk, de ami elsőre nem feltétlenül tetszik, az még nem biztos, hogy feledésbe merül, hiszen a lényeg, hogy a mű elinduljon egy úton, és fejlődési lehetőséget rejtsen magában. A közönség tanúja kell, hogy legyen ezeknek a próbálkozásoknak. Ha Picasso ugyanúgy festett volna mint az őt megelőző alkotók, akkor nem ment volna előre a festészet sem.

– Mátyássy Szabolcs Scaevola című operájában énekel majd. Mit lehet tudni a darabról?

– Mátyássy Szabolcs egy nagyon komplex történetet dolgozott fel, amely szinte csak férfi szereplőket mozgat, van azonban egy szigorú értelemben vett zárt betétje az operának, ahol a női princípium szólal meg, mintha az egész darab ellenpontját képezné egyetlen megszólalással. Ez egy allegorikus megjelenés, amit a szerző kifejezetten az én hangi adottságaimat figyelembe véve komponált. Az ellenpontként való megjelenés gyakorlatilag azt a küldetést is szimbolizálja, ami a fiatal, szinte pályakezdő kollegákkal való együttműködésemben nyilvánul meg. A másik kihívás pedig, hogy a repertoáromra szinte egyáltalán nem jellemző a kortárs opera, de mégis azt gondolom, hogy felelősséggel tartozom a műfaj alakulásáért és részt kell vennem a kísérletben, aminek célja, hogy kijelölje a jövőt.

Rost Andrea fotó: Emmer László

– Milyen produkciókban találkozhatunk még Önnel a közeljövőben?

– Sok izgalmas fellépésem lesz, de szeretném kiemelni Baráti Kristóf felkérését, hogy vegyek részt az idei Kaposfest programjában, illetve a Szegedi Szabadtéri Színpad Tosca produkcióját, ahol először alakítom majd Puccini operájának címszerepét. Több koncertem lesz a Concerto Budapesttel és a Székely Fonó előadásokat is folyatom az Erkel Színházban, de ugyancsak új szerepként készülök Richard Strauss Saloméjára, illetve az a megtiszteltetés ért, hogy februárban Plácido Domingo oldalán léphetek fel Verdi Simon Boccanegrájában.

Olvasson tovább ide kattintva!

interjú rost andrea kesselyák gergely bartók plusz operafesztivál bartók plusz 2017 miskolci operafesztivál mátyássy szabolcs
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésNyári pauza
Következő bejegyzés A robotzongoristáké a jövő?

Ajánlott Bejegyzések

Nekünk írták a dalt! című kiállítás
Magyar Zene Háza

„Régen létre tudtak jönni generációs slágerek” – interjú Jávorszky Béla Szilárddal és Horn Mártonnal

2023. március 31.7 perc olvasás
Te csak hallgass!

A kékszakállú herceg várából készített lemezt a Coopera

2023. március 31.2 perc olvasás
BudaPesme
Intermezzo

A Balkán különleges zenei örökségét mutatja be a BudaPesme és a Zeneművek

2023. március 31.3 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Magyar Nemzeti Táncegyüttes Promóció

Miért megint a Várkert Bazár? – Íme, az áprilisi programok

VEB 2023

Még lehet jelentkezni a Hungarian Balett Grand Prix nemzetközi balettversenyre 

Kis Domonkos Márk Színház mindenkinek

Szakmai konferenciát tartott Lakitelken a Déryné Program

Jelenet az Érintés Paradoxon c. előadásból Promóció

Utoljára látható az évadban az Érintés Paradoxon című előadás

Fotó: Gödöllő Sisi gödöllői kastélya

Ibolyanap és húsvét a Gödöllői Királyi Kastélyban

Kurt Elling - forrás: BJC Promóció

Kurt Elling klubkoncert és további százötven program a Budapest Jazz Clubban tavasszal

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001
SB_LOGO_2022-1
SB_SEAL_cmyk_2022-1

A nyomtatott Papageno magazin megjelenését támogatja:

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.