A nagysikerű első két album után megérkezett A fuvolaszonáták nagykönyvének 3. és 4. kötete Ittzés Gergely fuvolaművész előadásában.
A fuvolázásban a francia zene és játékstílus meghatározó. A hétrészes sorozat harmadik lemezén ebből kapunk ízelítőt bő másfél évszázad áttekintésével. A válogatás középpontjában a századforduló áll, amely Párizsban a fuvola új aranykorát hozta. A pasztorális hangok, a játékosság és a melankólia mellett Pierné jóvoltából a hangszer drámai vadsága is megjelenik.
Összegyűjteni és mintegy hangzó lexikonként átnyújtani a jelen- és utókornak azt, ami három évszázad fuvolazenéjét legjobban reprezentálja
– ez volt szavakban is meghatározott szándéka Ittzés Gergelynek, aki többszörösen is egyedülálló vállalkozásba fogott az antológia műsorának összeállításával és megszólaltatásával. Hét “fejezetbe” csoportosította a kényszerűen a szonáta-műfajra leszűkített anyagok, melyek egy-egy CD-korongon kapnak helyet, időben haladva, kisebb-nagyobb átfedési lehetőségekkel – írja Fittler Katalin a Gramofon hasábjain.
Bár az impresszionizmus nagyon jól áll a fuvolának, a legnagyobb francia mesterek nem írtak fuvola-zongora szonátát. A hétrészes sorozat negyedik lemezén az ő más nemzetiségű követőinek művei kárpótolnak ezért, bemutatva a hangszerpáros színskálájának széles palettáját. Ravel fiatalkori szonátája hegedűre készült, de kiválóan játszható fuvolán.

Harmadik kötet:
François Devienne: 1., e-moll szonáta
Philippe Gaubert: 1., A-dúr szonáta
Jules Mouquet: Szonáta, Op. 15, “Pán fuvolája”
Gabriel Pierné: Szonáta, Op. 36
Francis Poulenc: Szonáta, FP 164
Előadók:
Ittzés Gergely – fuvola
Szilasi Alex – zongora
Katalógusszám: HCD 32775
Negyedik kötet:
Joseph Jongen: Szonáta, Op. 77
Mario Pilati: Szonáta
Willem Pijper: Szonáta
Maurice Ravel: 1. Szonáta, Op. posth.
Előadók:
Ittzés Gergely – fuvola
Nagy Péter – zongora
Katalógusszám: HCD 32776
Hétrészes sorozata első lemezén Ittzés Gergely hét szonátán keresztül mutatja be a 18. század fuvolazenéjét. A műveket modern fuvolán szólaltatja meg, de a korhű előadási gyakorlat figyelembevételével. Az eredeti obligát billentyűs szólamok zongorán, a continuo kidolgozások csembalón hallhatóak. A művészek analitikus, mégis spontán előadásra törekedtek.
A sorozat második lemeze a teljes romantikus korszakot felöleli. Egy egész évszázadot mutat be a virágozó polgári zenei élet elegáns és improvizatív darabjaitól kezdve Reinecke tipikus 19. századi programzenéjén át az excentrikus német zeneszerző, Karg-Elert kevésbé ismert, de annál erőteljesebb és színesebb szecessziós szonátájáig.