• Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Capriccio
  • English
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • Arcus Temporum
  • ARTE blog
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Beszélő képek
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Erdély blog
  • Esterházy
  • eSzínház Fesztivál
  • Etno magazin
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fesztivál Akadémia
  • FOCUS on You
  • Hallomások
  • Hagyományok Háza
  • Haydneum
  • ICMA blog
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Minden, ami opera, minden, ami Szeged
  • Mindent Kocsisról
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Operaház
  • Oroszlánkörmök
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • PeterPress
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў blog
Facebook Instagram Vimeo YouTube
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Capriccio
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
Maestro 2017 Zene Címlap

Leonardo Sini: „Magával ragadott a zene”

Szerző: Szemere Sándor2017. november 18.
Facebook Twitter E-mail
Leonardo Sini

Fiatal, lendületes olasz szakember Leonardo Sini. A pici szardíniai faluból származó karmestert egészen a világhírű londoni Royal Academy of Music trombita tanszakére repítette tehetsége, majd mesterdiplomáját karmesterként Amsterdamban védte meg. Vezénylése szünetében, még a verseny izgalmában ültünk le beszélgetni.

Leonardo Sini részt vett Gianluigi Gelmetti karmester mesterkurzusán a sienai Accademia Musicale Chigiana szervezésében, a Riccardo Muti Olasz Opera Akadémián pedig magától Mutitól tanult vezénylést. 2017 júniusában Daniele Gatti mesterkurzusán a Conservatorium van Amsterdam szimfonikus zenekarával dolgozott. 2015 óta másodkarmesterként számos holland, brit, osztrák és német professzionális zenekart dirigált.

– Az Armonia Kamarazenekar alapító tagja és vezető karmestere; az együttessel számos koncertet adtak Londonban és Olaszország több városában. Londonban a Southbank Sinfonia együttesével is fellépett a Festival Hallban. Milyen tanáregyéniségek határozták meg ezeket az éveket?

– Fiatal muzsikusként óriási inspirációt jelentett számomra London, ahol egyik este a Covent Gardenben, másnap pedig akár a Royal Albert Hallban hallgathattam zeneóriásokat. Christian Thielemann tett rám nagyon nagy hatást. Nagyon sokat köszönhetek ennek az időszaknak abból a szempontból is, hogy a Royal Academy of Music vagy akár a Guildhal fiatal zenészeiből verbuválódott saját zenekarommal gyakorolhattam a vezénylést, tehát tulajdonképpen már a kezdetektől remek munkatársakkal, magasan képzett muzsikusokkal dolgozhattam. Egész egyszerűen magával ragadt a zene.

Leonardo Sini

– A kívülálló számára oly egyszerűnek tűnik a vezénylés, pedig a pulpituson állva olykor másfélszáz művészt kell inspirálni, irányítani, lelkesíteni. Hogyan lehet ellesni titkokat, fortélyokat?

– Csak figyelni kell. Látni, hallani, érezni, hogyan próbálnak a nagyok. Számomra mindennél többet jelent jelen lenni, lesni minden mozdulatot, instrukciót.

– Mi a különbség egy jó karmester és egy zseniális karmester között?

– Egy jó karmester számomra elsősorban üzenet közvetítő a zenekar, a zeneszerző és a közönség között. De egy zseniális dirigensnek nagyon tiszta elképzelése van az adott darabról, ezt a zenei gondolatot adja át a zenekarnak, együtt formálják, görgetik, és adják végül át a hangversenyen. Igazi csapatjáték ez, és egy zseniális karmesternek nagyon érzékenynek kell lennie a hangulatokra, különböző kultúrákra, egy kicsit pszichológusnak is kell lennie.

– Érdeklődésének középpontjában az opera áll; nemrégiben debütált operakarmesterként az amszterdami Bredeweg Fesztiválon, ahol a Holland Nemzeti Filharmonikusokkal és a Holland Nemzeti Opera kórusával Puccini Bohémélet című operáját adták elő. Mennyire számít Olaszországban, hogy az opera nemzeti műfaj?

– Valóban, talán egy kicsit sztereotípia is, hogy minden olasz Nápoly, Róma vagy Bergamo utcáin Verdi dallamokat fütyül, de mint minden sztereotípia, ez is igaz valamennyire. Egy kis faluból származom, és engem in nagyon korán megérintett az opera. Emlékszem, kissrác voltam, akkor láttam először operát, ma is emlékszem a hangulatra, az illatokra, a fényekre, egyszóval a varázslatra. Hozzánk, olaszokhoz nagyon közel állnak hozzánk a romantikus opera dallamai, hiszen az életről szólnak: szerelemről, vágyakról, és persze cselszövésről. Óriási élmény az anyanyelvünkön hallgatni a hozzánk oly közel álló dallamokat, valahogy a zsigereinkben érezzük, a vérünkben dübörög.

maestro 2017 karmesterverseny 2017
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésSuren Bagratuni és a Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Következő bejegyzés Mitől jó egy 21. századi zenetanár?

Ajánlott Bejegyzések

Zemlényi Eszter - fotó: Molnár Ágnes
Intermezzo

Ki az úr a háznál? – Korhű hangszereken szólal meg Pergolesi vígoperája

2022. augusztus 8.6 perc olvasás
Chicago - fotó: Éder Vera
Promóció

Bűn, csillogás, jazz – Chicago a Szegedi Szabadtéri Játékokon

2022. augusztus 8.2 perc olvasás
Dustin Hoffman - forrás: Youtube
Intermezzo

Az esőember – 85 éves Dustin Hoffman

2022. augusztus 8.3 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Chicago - fotó: Éder Vera Promóció

Bűn, csillogás, jazz – Chicago a Szegedi Szabadtéri Játékokon

Fotó: Thailand Philharmonic Orchestra Promóció

Bernstein, Gerswhin, Dvořák művei a Thaiföldi Filharmonikus Zenekar koncertjén

Zempléni Fesztivál Promóció

Hamarosan kezdődik: augusztus 12-től 21-ig tart a XXXI. Zempléni Fesztivál

Forrás: Lőrinczy György/Facebook Promóció

Lőrinczy György: „Az összefogás felé kell mennünk”

Forrás: Margitszigeti Szabadtéri Színház Promóció

Fantasztikus hangzás és látvány – az Attila opera a Margitszigeten

Fotó: Márkos Tamás Promóció

Augusztusi koncertsorozat a Határon Túli Magyar Zenészek Szimfonikus Zenekarával!

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.