A több mint száz évig raktárban porosodó festmény akár 30 millió dollárt is érhet, miután a Metropolitan Museum of Art művészettörténésze, Keith Christiansen megerősítette, hogy Andrea Mantegna sajátkezű munkájáról van szó.
Az 1492–1493 körülre datált temperafestmény Jézus feltámadását ábrázolja, és a XIX. század közepén Bartolomeo Cincani műveként került a bergamói képtár tulajdonába.
A kép a szakirodalomban többnyire Andrea Mantegna eredeti festményéről készült másolatként, illetve a mester műhelyének vagy a festő fiának, Francesco Mantegna műveként szerepelt. A kép alján halványan látható apró kereszt azonban gondolkodásba ejtette a múzeum reneszánsz anyagán dolgozó Giovanni Valagussa művészettörténészt.
Az apró kereszt ugyanis arra engedett következtetni, hogy a festményt alul megcsonkították. Giovanni Valagussa és Keith Christianse a hiányzó darabot a reneszánsz mesternek tulajdonított amerikai magángyűjteményben található Jézus alászállása a pokolba című festményével azonosította, amelyet 2003-ban árvereztek el a Sotheby’s aukcióján. A kép szélén látható kereszt ebben az esetben nem más, mint Jézus kezében tartott pálca csúcsdísze.
Az egyenetlen festésmódot és Krisztus furcsa laposságát a későbbi restaurálások és átfestések rovására írják a szakértők. Az olasz képtárban található a mestertől még egy sajátkezű Mária gyermekével és egy bizonytalan eredetű Sienai Szent Bernardin is.
A kutatás részletes eredménye a júliusban megjelenő Catalogo Completo dei Dipinti Italiani del Trecento e Quattrocento dell’Accademia di Carrara című katalógusban lesz olvasható. A festményt a tervek szerint megtisztítják és restaurálják, hogy a nagyközönség is szemügyre vehesse a múzeum régi-új büszkeségét.