Rendhagyó koncertre kerül sor az Orosz Zenei Fesztivál keretében október 4-én, ahol olyan művek szólalnak meg, amik csak kivételes esetben szólalnak meg koncertszínpadokon.
A zenetörténetben aligha tudunk olyan zeneszerzőt említeni, aki ne érzett volna valamiféle késztetést arra, hogy a kamarazene legesszenciálisabb és egyben legkomplexebb műfajában, a vonónégyesben fejezze ki zenei hitvallásának sűrítettségét. A Rachmaninov ritkaságokat felvonultató koncert a Kruppa Vonósnégyes tolmácsolásában ad ízelítőt az orosz géniusz fiatalkori szárnypróbálgatásaiból és a műfajjal való küzdelméből.
Rachmaninov vallásos arcát is bemutatja az Orosz Zenei Fesztivál
Az első kvartett még a moszkvai konzervatóriumi éveket idézi, hangvétele pedig egészen közel áll a rajongott példakép, Csajkovszkij zenei nyelvéhez. A darabból két tétel készült el, a befejezetlenség pedig nem a diákévek következetlenségének tudható be, hiszen a szerző évekkel később egy másik kvartettbe is belefogott, ami szintén nyitva maradásával tett immár végleg pontot a műfajjal való küzdelem végére.
Keresse tematikus blogunkat ide kattintva, a koncertre pedig itt válthatja meg jegyét!
A vonósnégyeseknél nem ismertebbek Rachmaninov stílusgyakorlatként is felfogható, ugyanakkor nagyon elmélyült tudást és érdeklődést tükröző átiratai, amelyekben Bach Csajkovszkij és Kreisler művészete köszön vissza. A koncert zárásaként Balogh Ádám Razvaljajeva Anasztáziával kiegészülve vezeti elő a zeneszerző op. 5-ös első szvitjét, amely bár nem programzene, mégis felsejlik benne Lermontov, Byron, Tucsev és Homjakov költői világa.