• Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Papageno Klasszik
  • English
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • Altalena
  • A magyar fuvolázás története
  • Animo
  • Arcus Temporum
  • ARTE blog
  • art:képző
  • art quarter budapest
  • A zeneművészet Junior Primái
  • Bach Mindenkinek Fesztivál
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Bartók Tavasz
  • Bartók Világverseny
  • Berlini kalandozások
  • Beszélő képek
  • Brüsszeli Csipke
  • Budaörsi Latinovits Színház
  • Caruso
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Egy hályogkovács emlékei
  • Erdély blog
  • Érdi Tamás története
  • Esterházy
  • eSzínház
  • Etno magazin
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fészek Művészklub
  • Fesztivál Akadémia
  • Fischer Ádám története
  • FOCUS on You
  • Giargiana
  • Goethe ráér
  • Gramofon
  • Hagyományok Háza
  • Hallomások
  • Hangszercsodák
  • Haydneum
  • Himnusz-történetek
  • ICMA blog
  • Így írunk mi
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • kamara.hu
  • Kaposfest
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyv-papír-olló
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúr-linzer
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • Liszt Ünnep
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Marton Éva Énekverseny
  • Mesélő lakosztályok
  • Minden, ami opera, minden, ami Szeged
  • Minden nap színház
  • Mindent Kocsisról
  • MNM Tudástár
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • MuzsikAlkohol
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Nagyváradi történetek
  • Operaház
  • Orgonablog
  • Orientale Lumen
  • Oroszlánkörmök
  • Orosz Zenei Fesztivál
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • Parlando
  • PerfActionist
  • PeterPress
  • PH-érték
  • Purcell – Orfeo
  • Régi Zenei Napok
  • Rost Andrea
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • StageHive
  • Steinway
  • Szentendre
  • Színikritikusok Díja
  • Színház mindenkinek
  • Színtézis
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Utolsó Óra
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • Wagner úr
  • Zenélő bábok
  • Zeneoktatás
  • Zeneszó
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў – A szabadság blogja
Facebook Instagram Vimeo YouTube
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Papageno Klasszik
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
Színház Címlap

Bagossy László: „Megalkuvások nélkül dolgozni, nem finomkodni”

Szerző: Papageno2019. február 22.
Facebook Twitter E-mail
Bagossy László a Hurok olvasópróbáján

Nem volt még különlegesebb Papageno-címlap, mint a februári, amelyen Bagossy László látható. A rendezővel a kép történetéről és a február 23-án bemutatásra kerülő Hurok című előadásról is beszélgettünk.

– Hogyan készült a fotó?

– Nagyon meglepődtem, amikor fölkértek, hogy legyek a címlapon. Általában érkezni szokott egy ismeretlen fotós, aki japán turista módjára pár perc alatt kilő rám egy-két sorozatot, aztán örökre elköszönünk egymástól. Csak erre van pénz és idő. Ezért megkértem a fiamat, aki még nincs húszéves, és a Kisképzőn tanulja a fotózást, hogy készítse ő a képet. Tudtam róla, hogy művészetként tekint a szakmára, és hogy máris nagyon elkötelezetten és szenvedélyesen műveli. Mégis arra számítottam, hogy egy szép zakóban, frissen mosott hajjal, előnyös profilból (és némi retus segítségével) a valóságosnál szebben és boldogabban bámulhatok majd az olvasók szemébe. A fiamnak azonban más tervei voltak. Majdnem egy teljes napon át dolgozott velem, fényeket mért, lámpákat és állványokat igazított, beszélt hozzám, keresgélt rajtam, és bosszantóan ritkán exponált. A képen nem látszik, hogy fekszem, szerinte ugyanis egészen másképp ha tígy az arcizmokra a gravitáció. Miközben a kamerájával fölém hajolt, szabad kezével mint egy szobrász vagy régész simitgatta, rendezgette a vonásaimat. Ilyesmiről még csak nem is hallottam korábban. De nem ellenkeztem. Mostanában nagyon ritkán látom. Örültem, hogy együtt lehetek vele.

Bagossy László – fotó: Bagossy Bálint

Mivel analóg technikával dolgozik, némi késéssel szembesültem az eredménnyel: egy vonat gázolta ember, akinél nem találtak papírokat, és nem tudják azonosítani. Ez volt az első gondolatom. Aztán még sok minden más is, de mert a fiam túlságosan jól ismer, nem tudtam cáfolni a kép állításait. Viszont arra számítottam, hogy a Papageno egy ilyen típusú fotót nem fogad majd el, és arra kértem a fiamat, hogy gondolkozzon B tervben. Ő azt mondta, hogy nem lehet szó B tervről, ha nem tetszik, más fotóst kell találni. Ez imponált. Erről a megalkuvásoktól mentes hozzáállásról nem szívesen beszéltem volna le a fiamat. Ráadásul a Papageno szó nélkül elfogadta a képet.

– Nem ismerve a történetet, bevallom, azt gondoltam, a Hurok finoman szólva sem hurráoptimista világa inspirálta a képet.

– A közös pont talán éppen ez lehet:

a mostani politikai környezetben is megalkuvások nélkül dolgozni, nem finomkodni, esztétizálni, utalgatni arra a valóságra, amiben élünk.

És az Orlai Produkciós Iroda meg a FÜGE részéről fel sem merült semmiféle megalkuvás ennek a darabnak a színpadra állításával kapcsolatban. A Jurányi, ahol majd az előadás látható lesz, szintén olyan hely, ahol kísérletező, színházi nyelveket kereső csapatok dolgoznak, egyáltalán nem ideális anyagi körülmények között, mégis örülve a saját belső szabadságuknak.

– Egy Kerékgyártó Istvánnal készült interjúban hangzott el, hogy a darabot évek óta szeretted volna itthon is megrendezni, de visszautasítással találtad magad szembe.

– Az Orlai Produkció és a FÜGE viszont bevállalta, és egy nagyon jó csapatot sikerült összehozni. A részükről nem merült fel politikai vagy esztétikai aggály, és így azt csinálhatjuk, ami a dolgunk: színpadra segítünk egy kortárs darabot, ami a mára reflektál, és megpróbáljuk ezt úgy megtenni, hogy a korlát csak a saját tehetségünk lehessen.

orlai produkció politika jurányi bagossy lászló hurok
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésA Gioconda budapesti karrierje
Következő bejegyzés David Lynch üzent a budapesti rajongóinak – Videó

Ajánlott Bejegyzések

Intermezzo

A testszégyenítés ellen indított kampányt Grisnik Petra

2023. február 3.2 perc olvasás
Bohumil Hrabal - Forrás: wikipedia
Intermezzo

„Az élet, ha kicsit is jól jön ki a lépés, annyira, de annyira gyönyörű” – 25 éve hunyt el Bohumil Hrabal

2023. február 2.5 perc olvasás
Az ördög próbája - fotó: Bereczky Sándor
Intermezzo

Erdélyi és észt előadásokkal vesz részt a Színházi Olimpián a budaörsi színház

2023. február 2.4 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Dénes Viktor - forrás: Budapesti Operettszínház Promóció

A berobbanástól a sűrített jelenlétig – Beszélgetés Dénes Viktorral

Szent Péter esernyője Színház mindenkinek

Túl a 200 000. nézőn – Folytatódik a Színház mindenkinek misszió

Vass András - fotó: Gyarmati Csaba Zene

Vass András: „A Teremtés zenei anyaga zseniális, sőt tökéletes”

Promóció

Kocsis-Holper Zoltán: „A kortárs zene rólunk szól”

Az almafa virága - forrás: Vertigo Promóció

Tiltott szerelem Budapesten – Érkezik Az almafa virága a mozikba

Promóció

Felelős hitelességgel – Homonnay Zsolt a Mária főhadnagy rendezéséről

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001
SB_LOGO_2022-1
SB_SEAL_cmyk_2022-1

A nyomtatott Papageno magazin megjelenését támogatja:

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.