Nagy sikerrel, jelentős szakmai érdeklődés közepette zárult a második Culture.Crane Kultúrmarketing Workshop. A hazai kulturális szféra hiánypótló rendezvényének ebben az évben a kultúra elkötelezett támogatója, a MagNet Bank adott otthont. A workshopon többek között olyan előadók vettek részt, mint Ókovács Szilveszter (Magyar Állami Operaház), Horváth Zsolt (Pannon Filharmonikusok), Egri Gábor (Müpa), Csányi Dóra (Csimota Könyvkiadó), Erlitz János (Petőfi Irodalmi Múzeum), Zsoldos Dávid (Papageno, Európai Zenei Tanács).
A rendezvényen a hazai kulturális élet vezető marketing szakemberei esettanulmányokkal reflektáltak a piaci trendek aktuális kihívásaira saját egyéni megoldásaikkal.
Dr. Egri Gábor a Müpa értékesítési és marketing igazgatója az intézmény sajátos sokműfajúságából fakadó egyedi megoldásokat ismertette. Az egyes előadások jelentősen eltérő célközönségének eléréséhez a Müpa a hagyományos és digitális marketingeszközök széles spektrumát használja, ezzel is közvetítve azt az üzenetet, miszerint a Müpa egy nyitott és sokszínű kulturális tér, mely egész nap nyitva áll és a kulturális paletta teljességét kínálja látogatóinak.
A szakember a Budapesti Wagner Napok legújabb integrált kampányán keresztül mutatta be az intézmény innovatív és egyénre szabott eszközrendszerét, amely korszerű megoldásaival a világ bármely pontján versenyképes.
Tiszolczi-Bertalan Anna, a Budapesti Fesztivál Zenekar munkatársa azt mutatta be, hogy a napi gyakorlatban hogyan tudják megoldani az egyéni érdeklődés és igények alapján személyre szabott kommunikáció tömeges kezelését.
Az ehhez szükséges technológiai megoldás a Crane által fejlesztett kultúraspecifikus ARMSys rendszer, amely az adatvezérelt közönségmenedzsment innovatív, új eszköze. A rendszer alkalmas arra, hogy az egyénre szabott marketingcélú megkereséseken túl olyan napi praktikus információkat juttasson el a látogatóknak, mint például a műsorváltozás, az előadás emlékeztető, vagy akár a parkolási információk. A korábban különböző listákban vezetett, most már egy adatbázisban kezelt adatok segítségével az egyes látogatói preferenciák pontosan követhetők, ezért felesleges információval egyetlen nézőt sem terhelnek, költséghatékonyan célozható a feliratkozottak érdeklődési köre.
Zsoldos Dávid, médiaszakember a digitális forradalom elmúlt húsz évét áttekintve átfogó körképet vázolt a médiapiac átalakulásáról, a médiafogyasztási szokások megváltozásáról, az új platformok és eszközök fokozódó használatáról. Szerinte különös kihívás elé állítja a kulturális marketinggel foglalkozó szakembereket, hogy a virtuális világ erőteljes térhódítása ellenére (aktuális adatok szerint, csak a Youtube-on naponta 1 milliárd órányi tartalmat tekintenek meg, világszerte 4,2 milliárd ember használja az internetet), az élő produkciók sehogy máshogy át nem élhető élményére irányítsák a közönség figyelmét.
A magyarok Instagram-használati szokásait felmérő kutatás, a Crane által évente készített Magyar Instagram Körkép 2018-as eredményeit ismertette a cég közösségi média szakembere, Filep Cecília, kiemelve a kutatás kulturális intézményekre vonatkozó adatait. A tendenciák azt mutatják, hogy a hazai kulturális intézmények közül egyre többen használják sikerrel ezt a vizuális csatornát egyre szélesebb körben és több területen is.
Az eseményt egy kerekasztal beszélgetés zárta, melyen Ókovács Szilveszter, a Magyar Állami Operaház főigazgatója, Csányi Dóra, a Csimota Gyerekkönyvkiadó igazgatója, Horváth Zsolt, a Pannon Filharmonikusok igazgatója és Erlitz János, a Petőfi Irodalmi Múzeum marketing vezetője folytatott eszmecserét arról, hogy napjainkban a közönségigény megteremtését vagy meglévő igény kiszolgálását kell-e fókuszba állítani. A szakemberek a saját intézményük gyakorlatából merítve mutatták be, hogy a digitalizáció előretörésére milyen egyedi válaszokat, kreatív megoldásokat dolgoztak ki.