Először írt kórusoperát a Csíkszerda formáció karnagya, Tóth Árpád

Tóth Árpád - forrás: Csíkszerda

Új operával készül tizedik születésnapjára a Csíkszerda Kórus. A Hold gyermeke hangszerkíséret nélkül, de az egyesített kórus több mint háromszáz énekhangján szólal meg az előadás két hétvégéje alatt, április 6–14. között összesen nyolc alkalommal.

A Csíkszerda Magyarország egyik legkülönlegesebb kórusa: csíkos fellépőruháik, széles, a népdaloktól a barokkon át a kortársig terjedő repertoárjuk és kreatív előadásmódjuk mellett az

igazi védjegyük a hangfürdőszerű, beépített improvizációkkal tűzdelt éneklés.

A kreatív közösség, amely nem csak énekelni jár össze, mindent saját erőből és anyagi forrásból szervez meg a próbáktól a közös táboron át az előadások marketingjéig és a díszletekig.

Tóth Árpád, a közösségi éneklés TED-videókból is ismert képviselője, a kórus karnagya zeneszerzőként jegyzett már oratóriumot, számtalan, a Kórusok Éjszakáján is énekelt dalt, operaszerzőként mégis most mutatkozik be A Hold gyermekével. Művei a kortárs zene skáláján a szerethető, könnyen megközelíthető irányt képviselik.

A Hold gyermeke egy ősi történet, szereplői akár a mítoszok és legendák hősei: őstípusok. A Nő, a Férfi, a Gyermek és a Hold. A librettó a Csíkszerdához kötődő költő, kritikus Molnár Illés munkája. A történet elemei – a magány, a szerelem, a féltékenység és az örök küzdelem a nálunk nagyobb, kozmikus erőkkel – mindig ismerős, mindig aktuális témák.

Az opera története és zenei világa így éppen olyan, mint a kórus maga: egyszerre nagyon mai és nagyon ősi.