• Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Capriccio
  • English
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • Papageno Rádió
Blogok
  • ARTE blog
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Beszélő képek
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Esterházy
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fesztivál Akadémia
  • FOCUS on You
  • Hallomások
  • Hagyományok Háza
  • Haydneum
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kórusblog
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Mindent Kocsisról
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Operaház
  • Oroszlánkörmök
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • PeterPress
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • Ў blog
Facebook Instagram Vimeo YouTube
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Capriccio
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
Szentendre Kiállítás Címlap

A ’90-es évek kortárs alkotásait mutatja be a MűvészetMalom kiállítása

Szerző: Papageno2019. április 10.
Facebook Twitter E-mail
A publikus magánügyek című tárlat enteriőrje - forrás: Facebook

Publikus magánügyek címmel az 1990-es évek kortárs képzőművészetét bemutató kiállítás látható a szentendrei MűvészetMalomban. A tárlat anyaga harminc magyarországi magángyűjteményből nyújt válogatást.

Schneller János művészettörténész, a Ferenczy Múzeumi Centrum kurátora szerint a rendszerváltás utáni évtized nagyon izgalmas időszak volt a művészek számára is, megszűnt a cenzúra, a vasfüggöny leomlott, ennek következtében olyan „generációs összetorlódások jöttek létre”, amelynek tagjaira jellemző volt, hogy korábban nem tudtak kibontakozni a pártállami kultúrpolitika miatt.

Az 1970-es évek neoavantgárd szubkultúrája hirtelen bekerült a múzeumok falai közé, a gyűjtők fókuszába, emellett a ’80-as évek új festészeti irányzata, az úgynevezett új szenzibilitás is jelen volt. Ezenkívül már hallatta hangját a legfiatalabb generáció is, amelynek képviselői az 1980-as évek végén, a ’90-es évek elején léptek ki a képzőművészeti főiskoláról – idézte fel a kurátor.

https://www.facebook.com/muveszetmalom/videos/620246871722382/

Mint mondta, a fiatalok egyszerre próbáltak meg bemutatkozni az idősebb generációkkal, ennek következtében nemcsak a stiláris sokszínűség, hanem egy generációs sokszínűség is jelen volt. Ezt spékelte meg az a folyamat, amelynek eredményeként számos piaci alapon működő galéria kezdte meg működését.

A korszak fiatal művészei, a mai középgeneráció alkotói a képzőművészet elmúlt korszakainak kritikáját, a továbbélő műfajok érvényességének felülvizsgálatát, társadalmi szintű kommunikáció kezdeményezését tekintették fő feladatuknak.

Kitért arra, hogy a ’90-es években a kortárs képzőművészetet a műfajok átjárhatósága jellemezte. Nagy szerepet kaptak az installációk, a különböző objektek, a popkultúra elemei, a sokszorosítási eljárások és a digitális képalkotó eszközök.

Ide kapcsolódik:
Régi és új álmok címmel rendezik meg az idei Art Capital fesztivált

Schneller János elmondta, hogy a kollekció összeállításánál az volt a célkitűzésük, hogy a magángyűjtemények anyagából válogassanak. A harminc magyarországi magángyűjtemény kétszáznál is több alkotását felvonultató anyagba szánt szándékkal nem vonták be a közgyűjteményekben található alkotásokat.

(Via MTI)

kiállítás szentendre MűvészetMalom kilencvenes évek schneller jános publikus magánügyek
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésJapán magyarországi nagykövete is megtekintette a Kafka a tengerparton előadását
Következő bejegyzés Mély érzelmek, vér és dal – ismerd meg a Balkánt a PONT Fesztivál programjain keresztül

Ajánlott Bejegyzések

Victor Vasarely
Intermezzo

Victor Vasarely munkássága előtt tisztelgő fesztivált rendeznek Pécsett

2022. május 23.1 perc olvasás
Devich Márton
Intermezzo

Devich Márton: „Legszebb emlékeim közé tartozik, amikor édesanyám tinédzserként bevitt a stúdióba”

2022. május 23.6 perc olvasás
Néprajzi Múzeum
Intermezzo

Átadták a Néprajzi Múzeum új épületét

2022. május 23.3 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Gábor Márkó Promóció

Gábor Márkó: „Fontos az önvizsgálat, hogy néha igazán magunkba nézzünk”

Balla Gergely és Juhász Anna Promóció

Balla Gergely az Irodalmi Szalon következő vendége

Kalandra Fül Fesztivál - fotó: Posztós János Promóció

Gyerekeknek rendezi meg a Kalandra Fül Fesztivált a Danubia Zenekar 

- forrás: MNB Promóció

Sikeres kulturális programsorozat zajlott az MNB-ben

Szabó Dezső Copy 1. 2021. chemigram, silver print, 58x48 cm - forrás: Művészetek Háza Veszprém Promóció

Ön mit lát a képen? – Rorschach Image kiállítás Művészetek Háza Veszprém

Mikroműanyag Gömbvilág Kollekció - Gyűrű - forrás: Műtárgyak Éjszakája Promóció

E-rolleres kortárs galériatúra és fenntartható gyerekszoba a 6. Műtárgyak Éjszakáján

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.