• Blogok
  • Intermezzo
  • Magazin
  • Rádió
  • English
PAPAGENO.HU
SHOP
PRESTO
PLAY
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • Altalena
  • A magyar fuvolázás története
  • Animo
  • Arcus Temporum
  • ARTE blog
  • art:képző
  • art quarter budapest
  • A zeneművészet Junior Primái
  • Az irodalom – terápia
  • Bach Mindenkinek Fesztivál
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Bartók Tavasz
  • Bartók Világverseny
  • Berlini kalandozások
  • Beszélő képek
  • Brüsszeli Csipke
  • Budaörsi Latinovits Színház
  • Caruso
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Egy hályogkovács emlékei
  • Erdély blog
  • Érdi Tamás története
  • Esterházy
  • eSzínház
  • Etno magazin
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fészek Művészklub
  • Fesztivál Akadémia
  • Film – művészet
  • Fischer Ádám története
  • FOCUS on You
  • FSZEK Zenei Gyűjtemény
  • Giargiana
  • Goethe ráér
  • Gramofon
  • Hagyományok Háza
  • Hallomások
  • Hangszercsodák
  • Haydneum
  • Himnusz-történetek
  • ICMA blog
  • Így írunk mi
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • kamara.hu
  • Kaposfest
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyv-papír-olló
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúr-linzer
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • LFKZ 60
  • Liszt Ünnep
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Marton Éva Énekverseny
  • Mesélő lakosztályok
  • Minden, ami opera, minden, ami Szeged
  • Minden nap színház
  • Mindent Kocsisról
  • MNM Tudástár
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • MuzsikAlkohol
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Nagyváradi történetek
  • Operaház
  • Orgonablog
  • Orientale Lumen
  • Oroszlánkörmök
  • Orosz Zenei Fesztivál
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • Parlando
  • PerfActionist
  • PeterPress
  • PH-érték
  • Purcell – Orfeo
  • Régi Zenei Napok
  • Rost Andrea
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • StageHive
  • Steinway
  • Szentendre
  • Színikritikusok Díja
  • Színház mindenkinek
  • 10. Színházi Olimpia
  • Színtézis
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Táncművészet felsőfokon
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Utolsó Óra
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • VEB 2023
  • Verdi-dosszié
  • Wagner úr
  • Zenélő bábok
  • Zeneoktatás
  • Zeneszó
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў – A szabadság blogja
Facebook Instagram Vimeo YouTube
PAPAGENO.HU
SHOP
PLAY
PRESTO
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Magazin
  • Rádió
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
Budapesti Tavaszi Fesztivál Müpa magazin Zene Címlap

Snétberger Ferenc: „Olyan környezetben nőttem fel, ahol a zene sokat jelentett”

Szerző: Jászay Tamás2019. április 2.
Facebook Twitter E-mail
Snétberger Ferenc fotó: Raffay Zsófia

A határokat zenészként és magánemberként is elutasítja világhírű zenészünk, Snétberger Ferenc. A Budapesti Tavaszi Fesztivál keretében, a Müpában, április 6-án esedékes koncertje apropóján műfajok és stílusok, zenélés és tanítás közötti átjárókról beszélgettünk vele.

– Mire gondol először, ha azt mondom: határátlépés?

– Arra, hogy egy zenész életében mennyire fontos, hogy ne tisztelje a határokat. Játszani kell, nem egy helyben állni. Eszembe jut az is, hogy idén lesz harminc éve, hogy Berlinbe költöztünk a családommal. Ezt fiatalon nem gondoltam volna, mégis így hozta a sors. 1988-ban léptem fel itt először, megtetszett a város, úgy éreztük, itt meg kellene próbálni.

A cikk eredetileg a Müpa Magazinban jelent meg.

– Szülővárosából, Salgótarjánból hosszú út vezetett eddig.

– Akkoriban egyáltalán nem gondoltam arra, hogy valaha eljutok ide. Olyan környezetben nőttem fel, ahol a zene sokat jelentett. Édesapám szintén gitározott, amikor együtt voltunk, házi jam-sessionöket csináltunk, ami nagy hatással volt rám.

Ide kapcsolódik:
A legelmélyültebb gitáros – Snétberger Ferenc először ad szólókoncertet a Müpában

– A pályáján tudatosan keverte, vegyítette a különböző műfajokat, stílusokat?

– Nehéz erről közérthetően beszélni, de tény, hogy számos impulzus befolyásolt. Nem volt ez tudatos döntés: klasszikus gitárral kezdtem, aztán ehhez jött a roma, a jazz és így tovább. Érdekes ötvözet született, de kell mögé az egyéniség is.

– Van Snétberger-stílus?

– Kérdezze a kritikusokat: néha rácsodálkozom, hogy aki hallgatja, mennyivel jobban ítéli meg a munkámat, mint én magam. A koncertjeimet hosszas felkészülés előzi meg, és inspirál az is, hol és kiknek muzsikálok. Mire a színpadra állok, már egyszerűen csak játszom, és jön.

Ha egy zenésznek van saját mondanivalója, attól lesz érdekes, amit csinál.

A nézők is írnak, szerintük az első hangról meg lehet ismerni, ha én játszom. Nekem ez a legfontosabb.

– A tanítás mennyire válik el az életében a zenéléstől?

– Ha az ember komolyan foglalkozik jó tanítványokkal, az segíti a saját előmenetelét is. Rengeteg dologra jövök rá tanítás közben: olyasmire, amit elfelejtettem, esetleg nem gondoltam rá korábban. Számít a tanár és a növendék személye is, de tudom, hogy együtt rengeteget lehet tanulni.

A Tavaszi Fesztivál háttéranyagai ide kattintva érhetők el.

– 2011 óta működik a Snétberger Zenei Tehetségközpont. Milyennek látja az itt tanuló fiatalokat?

– Közülük sokan nehéz körülmények közül érkeznek. Azért jönnek, mert tanulni akarnak, ugyanakkor segítséget is kérnek az akadályok legyőzéséhez. És másfajta határokat is átlépnek, ha együtt improvizálunk vagy műfajok között kalandozunk. Büszke vagyok rá, hogy többen felsőfokon tanulnak tovább, mások külföldre mennek. Ugyanakkor nem tetszik, hogy a média a karriercsinálás fontosságát sulykolja. A nálunk tanuló fiatalok között vannak nagy tehetségek, de hogy ez veszélyeket rejt, arról is beszélgetni kell. Azt hiszem, én vagyok nekik a legjobb példa: hatvankét éves vagyok, és mostanra sikerült valamit elérnem. De ez időbe telt, sok időbe.

interjú müpa koncert snétberger ferenc müpa magazin budapesti tavaszi fesztivál 2019 btf2019
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésPéterfy Bori: „Lehet, hogy írok egyszer egy könyvet” – Videó
Következő bejegyzés “A zene a lélekről mesél” – Balogh Kálmán és a Fitos Dezső Társulat a Pont Fesztiválon

Ajánlott Bejegyzések

Nekünk írták a dalt! című kiállítás
Magyar Zene Háza

„Régen létre tudtak jönni generációs slágerek” – interjú Jávorszky Béla Szilárddal és Horn Mártonnal

2023. március 31.7 perc olvasás
Te csak hallgass!

A kékszakállú herceg várából készített lemezt a Coopera

2023. március 31.2 perc olvasás
BudaPesme
Intermezzo

A Balkán különleges zenei örökségét mutatja be a BudaPesme és a Zeneművek

2023. március 31.3 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Magyar Nemzeti Táncegyüttes Promóció

Miért megint a Várkert Bazár? – Íme, az áprilisi programok

VEB 2023

Még lehet jelentkezni a Hungarian Balett Grand Prix nemzetközi balettversenyre 

Kis Domonkos Márk Színház mindenkinek

Szakmai konferenciát tartott Lakitelken a Déryné Program

Jelenet az Érintés Paradoxon c. előadásból Promóció

Utoljára látható az évadban az Érintés Paradoxon című előadás

Fotó: Gödöllő Sisi gödöllői kastélya

Ibolyanap és húsvét a Gödöllői Királyi Kastélyban

Kurt Elling - forrás: BJC Promóció

Kurt Elling klubkoncert és további százötven program a Budapest Jazz Clubban tavasszal

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001
SB_LOGO_2022-1
SB_SEAL_cmyk_2022-1

A nyomtatott Papageno magazin megjelenését támogatja:

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.