Mik a közös pontok egy prémium hibrid autómárkát forgalmazó cég és a Müpa között?

Stratégiai együttműködés a Müpa és a Lexus között - fotó: Nagy Attila / Müpa

2018 októberében a Müpa stratégiai együttműködési megállapodást kötött a hibrid hajtású prémium járműveket előállító Lexusszal. Kárpáti Lászlót, a cég magyarországi márkaigazgatóját a megállapodás gyakorlati részletei mellett arról is kérdeztük, melyek a közös pontok az autómárka és Magyarország egyik legismertebb kulturális brandje között.

A cikk eredetileg a Müpa Magazinban jelent meg.

– Milyen előzményei vannak a Lexus kulturális szerepvállalásának?

– A márka világszinten is a kultúra elkötelezett támogatója. A Lexus Short Films kezdeményezés keretében fiatal filmrendezők kapnak lehetőséget saját rövidfilmjük elkészítésére, de a Velencei Filmfesztiválnak is egyik főtámogatója a Lexus.

A Müpával megkezdett együttműködésünk hosszú folyamat, kölcsönös közeledés és érdeklődés eredménye. A két cég gondolkodásában számos közös pont található az értékrend, az ügyfélközpontúság, a kiemelkedő színvonalú szolgáltatások biztosítása terén. A prémium ügyfélteret is közös nevezőnek tartom:

elég a Müpa tereibe belépni, ahol kiváló anyagokból készült luxuskörnyezet fogad minket, amely a hozzá tartozó minőségi kiszolgálással együtt hozzájárul a nézők elégedettségéhez.

A Lexus filozófiája javarészt megegyezik ezzel.

Stratégiai együttműködés a Müpa és a Lexus között – fotó: Nagy Attila / Müpa

– Miért fontos a kultúra egy prémium autómárkát forgalmazó cégnek?

– Mert aki igényes magára és a környezetére, annak természetes, hogy színházba vagy koncertre jár, hiszen ettől érzi jól magát. És itt tudunk mi kapcsolódni a meglévő és az új ügyfélkörünkhöz. Üzletmenetünk mostanra érte el azt a léptéket, amikor nagyobb volumenű szponzorációt is megengedhetünk magunknak. Jelenleg évi 800-1000 darabos eladásnál tartunk, a jelentős kulturális szerepvállalásnak itt már a működés részét kell alkotnia. Ahogy nőtt a márka, úgy növekedtek a szponzorációs megjelenési felületek is, a Müpával kötött együttműködési megállapodásunk ennek a folyamatnak kiemelkedő állomása.

A Müpa előadásai gyakran gondolkodnak tradíció és innováció ötvözésében, és ez a megközelítés a Lexustól sem áll távol.

Ennek megértéséhez egészen Japánig kell visszanyúlni, ahol a kézművességnek erős hagyománya volt és van. Egy Lexusban ülve hamar rájön az ember, hogy a lényeg a részletekben rejlik. A pontos illesztések, az ülések varrása, a bőr minősége mind-mind jelentős kézműves munkáról tanúskodik. Ez a tradíció része, ugyanakkor büszkén járunk élen az innováció terén is.

A Lexus 2004-ben elsőként, minden piaci vetélytársát messze megelőzve jött ki szériagyártású hibrid autóval, az RX 400h-val. Érdekesség, hogy Magyarországon azóta is a hibrid hajtás a meghatározó: itthon 99 százalékban ilyen autókat adunk el.

– Melyek az együttműködés konkrétumai?

– Amellett, hogy a Müpába érkező sztároknak limuzinszolgáltatást biztosítunk, az intézmény saját üzleti céljaira is használja az autóinkat. Emellett az előcsarnokban egy LS 600h, az épület előtt pedig egy RX 450h modellünk tekinthető meg, illetve táblagép segítségével közelről is megismerhető. És olyan közös rendezvényekben is gondolkodunk, amelyek során a Müpa nézőivel találkozhatunk.

Stratégiai együttműködés a Müpa és a Lexus között – fotó: Nagy Attila / Müpa

Tavaly decemberben zajlott le az első ilyen program: akkor a vezető hazai újcirkusztársulattal, a Recirquellel közösen mutatkoztak be a Lexus modelljei. Izgalmas, kreatív együttműködés volt ez, melynek során megtaláltuk azt az egyensúlyt, amelyben az artistacsapat és a prémium autómárka is prezentálta, melyik mire képes. Hosszas közös gondolkodás előzte meg a bemutatót. A repertoárból A meztelen bohóc című, meggyőződésünk szerint világszínvonalú előadást választottuk. Ezt követően heteken át tartó egyeztetés zajlott, amelynek az volt a tétje, hogy az előadás alapstruktúrája érintetlen maradjon, ugyanakkor a márka bemutatására is sor kerüljön. Rengeteg művészeti és technikai részlet megoldása után született meg a döntés: az előadás legvégén jelent meg két autónk, igen látványos külsőségek között.

A visszajelzések egyöntetűen kedvezőek voltak, már a folytatást tervezzük.

– Az együttműködésből mit érzékelnek a nézők?

– A Recirquellel közösen tartott bemutatón a nézők között VIP sofőrszolgáltatásokat sorsoltunk ki. Járművezetőink az otthonuk előtt várják az ügyfeleket, akiket a Müpa főbejárata elé szállítanak.

Úgy képzelje el ezt, mint a filmekben.

A kiválasztott eseményre luxuskörülmények között érkezik az ügyfél, aki azt is megtapasz-
talja, hogy a Lexus a hibrid hajtás jóvoltából szinte némán suhan az utakon. Biztosak vagyunk benne, hogy mindez hozzáad az épületben szerzett művészeti élményhez.

– Mikor jelenthető ki, hogy egy ilyen különleges együttműködés eredményes?

– Ha mindazok, akiket vendégül látunk az autóinkban és az előadásainkon, boldogan távoznak, úgy vélem, elértük célunkat. Bízunk benne, hogy ügyfeleink észreveszik a Müpa és a Lexus értékrendje közötti markáns hasonlóságot. A világszínvonal és a minőségi kiszolgálás mindkét helyen eleganciával és visszafogottsággal párosul.