• Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Papageno Klasszik
  • English
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • Altalena
  • A magyar fuvolázás története
  • Animo
  • Arcus Temporum
  • ARTE blog
  • art:képző
  • art quarter budapest
  • A zeneművészet Junior Primái
  • Bach Mindenkinek Fesztivál
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Bartók Tavasz
  • Bartók Világverseny
  • Berlini kalandozások
  • Beszélő képek
  • Brüsszeli Csipke
  • Budaörsi Latinovits Színház
  • Caruso
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Egy hályogkovács emlékei
  • Erdély blog
  • Érdi Tamás története
  • Esterházy
  • eSzínház
  • Etno magazin
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fészek Művészklub
  • Fesztivál Akadémia
  • Fischer Ádám története
  • FOCUS on You
  • Giargiana
  • Goethe ráér
  • Gramofon
  • Hagyományok Háza
  • Hallomások
  • Hangszercsodák
  • Haydneum
  • Himnusz-történetek
  • ICMA blog
  • Így írunk mi
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • kamara.hu
  • Kaposfest
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyv-papír-olló
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúr-linzer
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • Liszt Ünnep
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Marton Éva Énekverseny
  • Mesélő lakosztályok
  • Minden, ami opera, minden, ami Szeged
  • Minden nap színház
  • Mindent Kocsisról
  • MNM Tudástár
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • MuzsikAlkohol
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Nagyváradi történetek
  • Operaház
  • Orgonablog
  • Orientale Lumen
  • Oroszlánkörmök
  • Orosz Zenei Fesztivál
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • Parlando
  • PerfActionist
  • PeterPress
  • PH-érték
  • Purcell – Orfeo
  • Régi Zenei Napok
  • Rost Andrea
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • StageHive
  • Steinway
  • Szentendre
  • Színikritikusok Díja
  • Színház mindenkinek
  • Színtézis
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Utolsó Óra
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • Wagner úr
  • Zenélő bábok
  • Zeneoktatás
  • Zeneszó
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў – A szabadság blogja
Facebook Instagram Vimeo YouTube
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Papageno Klasszik
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
art quarter budapest Kiállítás Címlap

Mitől minősül késznek egy mű? – csoportos kiállítás az aqb-ben

Szerző: aqb2019. szeptember 30.
Facebook Twitter E-mail
Shof Coker munkája

A Még mindig már nem című tárlat alkotóit az aqb egy évtizeddel ezelőtti születésénél bábáskodó Klimó Károly kérte fel, hogy osztozzanak a kiállítótéren. A csoportos kiállítás olyan műveket és helyspecifikus installációkat állít egymással hol ironikus, hol pedig szenvedélyes párbeszédbe, amelyek kifejezetten a Stirrings Still alapszólamára, az önmegfigyelésre, a meghasadtságra és az időbeliségre vonatkoznak. A kiállítást október 1-jén Enyedi Ildikó nyitja meg az aqb Project Space-ben. A megnyitó előtt az art quarter budapest nemzetközi rezidencia programjában résztvevő két művésznek a munkabemutatója is megtekinthető.

A Még mindig már nem jövőt és múltat egymásba vetítő címe Samuel Beckett utolsó prózai szövegének, a Stirrings Still-nek a parafrázisa. Beckett az önmegfigyelés és az önreflexió testamentumszerű, a nyelv határait egyszerűségben és sűrítettségben megcélzó elbeszélését alkotta meg. Az állandósult nyughatatlanság képzetei, valamint az olvasás és írás ezúttal közös vonatkozási pontokként szerepelnek a képzőművészeti alkotótevékenység kérdései kapcsán.

Mi szab határt a mindig javítani óhajtó művészi alkotótevékenységnek, mitől minősül késznek egy mű?

Klimó Károly a kiállításra készült, új művének kiindulópontja az alexandriai könyvtár kultúránk mélyrétegeit érintő képzete, miszerint mások tudása nélkül nincs saját tudás. Gerhes Gábor a műtermi objektek különös státuszára is reflektáló új installációja az Isten borzongató jelenléte címet viseli, Komoróczky Tamás festménysorozata és installációja Oszlopos Simeon, a nárcisztikus aszkéta alakját és történetét idézi fel. A becketti szöveguniverzum inspirálta Lovas Ilona Homage a Beckett című videóját és printjeit. Szíj Kamilla performatív rajzai és Károlyi Zsigmond festményei pedig egyaránt olvashatóak a képalkotói formai autonómia és a képek mindig többértelmű jelentésjátéka mentén.

A megnyitó előtt az aqb rezidencia programjának két művésze tart munkabemutatót. Benyó Dóra Brüsszelben és Hágában élő és alkotó művész, aki munkássága során a videó, az installáció és a performansz performatív aspektusát vizsgálja. A rezidencia program során továbbfejlesztett projektjében afáziával küzdő nagymamája univerzális gesztusait örökítette meg, aki betegsége miatt elvesztette agyának kommunikációs funkcióit. Emellett Dóra tanulmányozta a hazánkban ismert Tények című műsor struktúráját, és annak mentén mutatja be az Állambiztonsági Szolgálatok Történeti Levéltárával folytatott küzdelmét, hogy nagyapjáról dokumentumokat tanulmányozhasson. Mi történik az üzenettel amikor gesztusokkal és mozdulatokkal próbálunk kifejezni gondolatainkat, majd ezt valaki leutánozza? Benyó saját családjának történeti hátterét kutatva próbál válaszokat találni.

Benyó Dóra nagymamája

Shof Coker Amerikában élő, nigériai illusztrátor és művészeti vezető az elmúlt tíz évben videójátékokon és filmeken dolgozott, legsikeresebb munkája egy animált dokumentumfilm, a Liyana. Fő motivációja, hogy a globális vérkeringésből kiszoruló térségekben élőknek is hasonló lehetősége legyen történetük elmesélésére. A Gránátalma szív egy kitalált történet Shof Coker illusztrációival, egyfajta modern kori mese egy bevándorló művész párról. Október 1-jén a kiadvány terveit mutatja be a közönségnek.

Még mindig már nem

  • október 1. – november 10.
  • Kiállító művészek: Gerhes Gábor, Károlyi Zsigmond, Klimó Károly, Komoróczky Tamás, Lovas Ilona, Szíj Kamilla
  • kurátor: Kukla Krisztián
  • megnyitó: 2019. október 1., kedd 18.00 óra
  • a kiállítást megnyitja: Enyedi Ildikó
kiállítás enyedi ildikó installáció samuel beckett aqb
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésA megszűnés fenyegeti az afrikai kontinens egyetlen Zeneakadémiáját
Következő bejegyzés Thomas Hampson jelentős német kitüntetést kap

Ajánlott Bejegyzések

- forrás: MKE
Intermezzo

Indiai egyetemmel indít csereprogramot a Magyar Képzőművészeti Egyetem

2023. január 31.2 perc olvasás
Intermezzo

Idén elkezdődhet az új Nemzeti Galéria építése?

2023. január 31.3 perc olvasás
Gurubi Ágnes - fotó: Bazánth Ivola
Így írunk mi

Így írunk mi – Új blog indul a Papagenón

2023. január 31.4 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Az almafa virága - forrás: Vertigo Promóció

Tiltott szerelem Budapesten – Érkezik Az almafa virága a mozikba

Promóció

Felelős hitelességgel – Homonnay Zsolt a Mária főhadnagy rendezéséről

Mentorok - forrás: Déryné Program Színház mindenkinek

„Meglepő volt, milyen sokan akarnak drámát írni Magyarországon!”

Szent István Filharmonikusokat Záborszky Kálmán vezényli - forrás: Szent István Filharmonikusok Promóció

Petőfi, Kacsóh Pongrác és Lajtha László előtt tiszteleg a Szent István Filharmonikusok koncertje

Keller András - fotó: Emmer László Promóció

Hallgassunk Schubertet! – Tematikus nappal kezdi az évet a Concerto Budapest

Promóció

Sok hűhó semmiért – A BDZ-műhely újabb összművészeti produkciója

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001
SB_LOGO_2022-1
SB_SEAL_cmyk_2022-1

A nyomtatott Papageno magazin megjelenését támogatja:

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.