A CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál táncprogramjában izgalmas, egyszeri és megismételhetetlen közterületi performanszok mellett egy görög dráma sajátos adaptációjára és egy úgynevezett double billre is sor kerül, ahol az est két tészében két koreográfus egy-egy munkáját ismerhetjük meg.
Grecsó Zoltán improvizációs táncszínháza 2008 óta minden szerdán olyan alkotóműhelyt teremt a budapesti fiatalok számára, mely egyszerre színház és kreatív közösségi tér. Az idén májusban Lábán Rudolf-különdíjban részesült kezdeményezés a tánc, a zene és az improvizáció eszközeivel a legkülönbözőbb témákat dolgozza fel. Az alkotók minden alkalommal egy-egy témát járnak körül, a végeredményt pedig az előadók pillanatnyi érzései és gondolatai formálják, alakítják. A CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál két napján, október 9-én és 10-én a Willany Leó táncosai a főváros különböző központi helyszíneit, a Kálvin teret, a Széll Kálmán teret és a Deák teret foglalják el, hogy lelassítsák a felgyorsult, rohanó nagyvárosi forgatagot. A produkcióba bárki bekapcsolódhat, a jelszó: „Itt mindenki fellép, aki látszik a sötétben.”
A gyönyör, amire vágyunk, és a bűn, amitől rettegünk. Feledi Jánosnak, a Magyar Művészeti Akadémia Ösztöndíjprogramja díjazottjának két új koreográfiáját, az Orfeuszt és a Revenge-et olyan alaptörténetek inspirálják, melyek az antikvitás óta újra és újra ihletet adnak költőknek, drámaíróknak és zeneszerzőknek. A szerelméért az alvilágba leszálló dalnok, Orfeusz meséjét már-már rockzenét idéző energiával idézi fel Szentpáli Roland múlt évben bemutatott kompozíciója.
A CAFe Budapest háttéranyagaiért keresse tematikus blogunkat!
Az előadás zenei anyagául szolgáló felvétel a bemutatón, a Budafoki Dohnányi Zenekar közreműködésével, Hollerung Gábor vezényletével készült. Élektra bosszúdrámája Euripidész tragédiája és Richard Strauss operája nyomán elevenedik meg, s miként a nagy elődöknél, ezúttal is a megbékélés, a bosszú és a háborgó lelkiismeret által szított őrület feszül egymásnak. Élektra, Oresztész, Klütaimnésztra és a többiek története – mint minden klasszikus történet – valamennyiünket foglalkoztató kérdéseket vet fel, de ezúttal senki sem úgy jelenik meg, nem úgy érez és nem úgy viselkedik, ahogyan a mítosz korábbi változataiból ismerjük. Az előadásban a Feledi Project táncművészei mellett a Magyar Táncművészeti Egyetem hallgatói is közreműködnek. A bemutató október 19-én lesz a Müpában.
Mi történik, ha egymás számára ismeretlen embereket zárunk egy térbe? Hogyan alakulnak ki kapcsolatok, és a kialakult kapcsolatok miként hatnak a többi jelenlévőre? Az est ezekre a kérdésekre keres válaszokat. A két bemutató lazán, epizódszerűen kapcsolódik össze, egyik sem előzménye-folytatása a másiknak, ugyanakkor mégis sok szálon képesek párbeszédet kezdeményezni egymással. Ez a párbeszédesség válik döntővé Ketten / Sinni minden elemében, valamint a nézői befogadás dinamikájában is.
A Közép-Európa Táncszínház premierjét, amely október 20-án látható a Nemzeti Táncszínházban, két olyan táncos készíti, akik a világ legmagasabban jegyzett szakmai műhelyeiben dolgoznak. Mészáros Máté először a Szegedi Kortárs Balett szólistája volt, majd külföldön olyan alkotókkal működött együtt, mint Ohad Naharin, Sharon Eyal, Myriam Naisy vagy Wim Vandekeybus. Hat éven át volt az Ultima Vez társulat tagja, koreográfusként és oktatóként Európában és a tengerentúlon is dolgozott. Juhász Péter a Budapest Kortárstánc Főiskola után a salzburgi SEAD intézetbe nyert felvételt, majd dolgozott a Les Ballets C de la B-ben, a Charleroi Danses-szal, Eléonore Valère-Lachkyval. Immár több éve Franciaországban, Emanuel Gat társulatában táncol.
Váltsa meg jegyét könnyedén a CAFe Budapest programjaira ide kattintva.