• Blogok
  • Intermezzo
  • Magazin
  • Rádió
  • English
PAPAGENO.HU
SHOP
PRESTO
PLAY
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • Altalena
  • A magyar fuvolázás története
  • Animo
  • Arcus Temporum
  • ARTE blog
  • art:képző
  • art quarter budapest
  • A zeneművészet Junior Primái
  • Az irodalom – terápia
  • Bach Mindenkinek Fesztivál
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Bartók Tavasz
  • Bartók Világverseny
  • Berlini kalandozások
  • Beszélő képek
  • Brüsszeli Csipke
  • Budaörsi Latinovits Színház
  • Caruso
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Egy hályogkovács emlékei
  • Erdély blog
  • Érdi Tamás története
  • Esterházy
  • eSzínház
  • Etno magazin
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fészek Művészklub
  • Fesztivál Akadémia
  • Film – művészet
  • Fischer Ádám története
  • FOCUS on You
  • FSZEK Zenei Gyűjtemény
  • Giargiana
  • Goethe ráér
  • Gramofon
  • Hagyományok Háza
  • Hallomások
  • Hangszercsodák
  • Haydneum
  • Himnusz-történetek
  • ICMA blog
  • Így írunk mi
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • kamara.hu
  • Kaposfest
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyv-papír-olló
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúr-linzer
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • LFKZ 60
  • Liszt Ünnep
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Marton Éva Énekverseny
  • Mesélő lakosztályok
  • Minden, ami opera, minden, ami Szeged
  • Minden nap színház
  • Mindent Kocsisról
  • MNM Tudástár
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • MuzsikAlkohol
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Nagyváradi történetek
  • Operaház
  • Orgonablog
  • Orientale Lumen
  • Oroszlánkörmök
  • Orosz Zenei Fesztivál
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • Parlando
  • PerfActionist
  • PeterPress
  • PH-érték
  • Purcell – Orfeo
  • Régi Zenei Napok
  • Rost Andrea
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • StageHive
  • Steinway
  • Szentendre
  • Színikritikusok Díja
  • Színház mindenkinek
  • 10. Színházi Olimpia
  • Színtézis
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Táncművészet felsőfokon
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Utolsó Óra
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • VEB 2023
  • Verdi-dosszié
  • Wagner úr
  • Zenélő bábok
  • Zeneoktatás
  • Zeneszó
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў – A szabadság blogja
Facebook Instagram Vimeo YouTube
PAPAGENO.HU
SHOP
PLAY
PRESTO
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Magazin
  • Rádió
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
Zene Címlap

Nicolas Beaupertuis: „Ezt a darabot Hsin-Ni Liu mutatta nekem”

Szerző: Ur Máté2019. november 24.
Facebook Twitter E-mail
Nicolas Beaupertuis - forrás: BMC

Hsin-Ni Liu, Philippe de Chalendar és Emszt András három kontinensről mutat be egy-egy új versenyművet december 2-án a BMC-ben. A koncerten az Anima Musicae Kamarazenekar mellett a hazánkban élő francia szaxofonos, Nicolas Beaupertuis közreműködik, akit a hangverseny mellett hangszeréről és Magyarországhoz fűződő kapcsolatáról kérdeztünk.

– Három éve él Miskolcon, minek köszönhető, hogy Magyarországot választotta hazájának?

– Ez már valóban a harmadik év. Azt hiszem, hogy megtaláltam, amit keresek. Az ideérkezésem után számos zenésszel hozott össze a sors, akik szeretettel fogadtak és szinte azonnal számos fellépési lehetőség kínálkozott. Hogy több műfajban is meg tudtam magam mutatni, azt elsősorban a Sándor Ferenc vezette Miskolc Big Bandnek köszönhetem, aminek jelenleg is tagja vagyok. Nagyon sok helyen léptük fel együtt, legutóbb Budapesten a kiváló amerikai jazz-zenész, Eddie Daniels társaságában. Már az első éveben rengeteg kapcsolatot tudtam kialakítani, játszottam a Miskolci Szimfonikusokkal, és nem utolsó sorban megismertem Hsin-Ni Liu zongoraművészt.

Ide kapcsolódik:
Három ősbemutató a BMC-ben

– Decemberben nem először állnak majd közösen színpadra, hogyan kezdődött a kapcsolatuk?

– Tavaly nyáron ismerkedtünk meg és kezdtünk el együtt dolgozni Philippe de Chalendar-nak köszönhetően, aki egyébként a mostani koncertet is vezényli. Ha jól emlékszem, Astor Piazzolla egy darabját játszottuk. Hamar kialakult közöttünk az összehang. Kiváló kamarapartner, hiszen tiszteli azokat, akikkel játszik, és figyel minden egyes rezdülésre, ami nagyon sokat segít abban, hogy a szólisták bele tudják vinni a saját elképzeléseiket, érzéseiket a játékba.

– A BMC-ben a Grammy-díjas Joseph Hallman darabjában közreműködik. Erről mit lehet tudni?

– Hsin-Ni Liu fontos szerepet játszott abban, hogy néhány hónapja rátaláltam a Tündérmesék című darabra. Imádom azt a légkört, amit ez a mű megterem, valahányszor játszom, valami különös, varázslatos érzés kerít hatalmába. Az öt tétel visszarepít bennünket a gyermekkorban, amely során az édes álmoktól, a drámai pillanatokig mindenben részünk van. A zongora és a szaxofon is nagyon komoly szerephez jut, bízom benne, hogy a darabbal kapcsolatos saját érzéseinket közvetíteni tudjuk majd a közönség felé.

– A szaxofon nem feltétlenül része a komolyzenei repertoárnak, mennyire érzi magáénak a műfajok közti átjárásokat?

– Kilenc éves voltam, amikor egy hangszerbemutatón hallottam a szaxofon hangját. A rózsaszín párduc motívuma szólt. Teljesen lenyűgözött. Magam is mielőbb ki akartam próbálni. Ez egy nagyszerű hangszer, hiszen tényleg nagyon sok műfajban megállja a helyét, a színek és az érzelmek hihetetlen skálája tud megszólalni rajta, ami számomra a szabadság érzetét nyújtja. Szünet nélkül tudnék beszélni ezekről a zenei élményekről.

– A mostani koncert után milyen tervei vannak?

– A következő hónapokat Svájcban és Franciaországban töltöm, több fesztiválon is játszom majd, Magyaroroszágon pedig március 24-én adunk ismét közös koncertet Hsin-Ni Liu zongoraművésszel, méghozzá a Gödölői Királyi Kastélyban.

zongora interjú bmc francia koncert szaxofon hsin-ni liu emszt andrás nicolas beaupertuis
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzés„A legnehezebb feladat hitelesnek lenni és maradni” – Rajna Martin vezényli a Dohnányi Zenekart
Következő bejegyzés A Tóth Aladár Zeneiskola adott otthont az első gyerekeknek szóló Kortárs Kamarazenei Fesztiválnak

Ajánlott Bejegyzések

A Zeneakadémia főépületének homlokzata
Intermezzo

Egyedüli magyarként a világ legjobb száz egyeteme között van a Zeneakadémia

2023. március 23.2 perc olvasás
A berlini Tempelhof repülőtér
Intermezzo

Egy repülőtér hangárjában indítja az őszi évadot a berlini Komische Oper

2023. március 23.1 perc olvasás
Eötvös Péter - fotó: Csibi Szilvia
Mozart Planet

Eötvös Péter: „Az egész program az emberi érzésvilág hangzó tükre” 

2023. március 23.6 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
A nagy Lötty Promóció

Saját mesekönyvet adott ki az idén 75 éves szegedi Kövér Béla Bábszínház

Promóció

Tavaszváró – Közös koncertet ad Reenat Pinchas és Hsin-Ni Liu

Lakatos György Promóció

Zeneszerzőként debütál Lakatos György a Festetics Palotában

Promóció

Csippanástól a szimfonikus szvitig – A videójáték-zene meghökkentő története – I.

Jelenet a Sivatag című filmből Promóció

A filmművészet áll az idei Észt Hét fókuszában

Micheller Myrtill Promóció

A Katona József Színházban mutatja be új lemezét Micheller Myrtill

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001
SB_LOGO_2022-1
SB_SEAL_cmyk_2022-1

A nyomtatott Papageno magazin megjelenését támogatja:

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.