• Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Papageno Klasszik
  • English
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • Altalena
  • A magyar fuvolázás története
  • Animo
  • Arcus Temporum
  • ARTE blog
  • art:képző
  • art quarter budapest
  • A zeneművészet Junior Primái
  • Bach Mindenkinek Fesztivál
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Bartók Tavasz
  • Bartók Világverseny
  • Berlini kalandozások
  • Beszélő képek
  • Brüsszeli Csipke
  • Budaörsi Latinovits Színház
  • Caruso
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Egy hályogkovács emlékei
  • Erdély blog
  • Érdi Tamás története
  • Esterházy
  • eSzínház
  • Etno magazin
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fészek Művészklub
  • Fesztivál Akadémia
  • Fischer Ádám története
  • FOCUS on You
  • Giargiana
  • Goethe ráér
  • Gramofon
  • Hagyományok Háza
  • Hallomások
  • Hangszercsodák
  • Haydneum
  • Himnusz-történetek
  • ICMA blog
  • Így írunk mi
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • kamara.hu
  • Kaposfest
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyv-papír-olló
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúr-linzer
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • Liszt Ünnep
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Marton Éva Énekverseny
  • Mesélő lakosztályok
  • Minden, ami opera, minden, ami Szeged
  • Minden nap színház
  • Mindent Kocsisról
  • MNM Tudástár
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • MuzsikAlkohol
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Nagyváradi történetek
  • Operaház
  • Orgonablog
  • Orientale Lumen
  • Oroszlánkörmök
  • Orosz Zenei Fesztivál
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • Parlando
  • PerfActionist
  • PeterPress
  • PH-érték
  • Purcell – Orfeo
  • Régi Zenei Napok
  • Rost Andrea
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • StageHive
  • Steinway
  • Szentendre
  • Színikritikusok Díja
  • Színház mindenkinek
  • Színtézis
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Utolsó Óra
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • Wagner úr
  • Zenélő bábok
  • Zeneoktatás
  • Zeneszó
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў – A szabadság blogja
Facebook Instagram Vimeo YouTube
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Papageno Klasszik
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
Zene Címlap

Drámai és humoros – Ilyennek láttuk Bryn Terfel áriaestjét

Szerző: Tuska Borbála2019. december 27.
Facebook Twitter E-mail
Bryn Terfel a Müpában – fotó: Nagy Attila / Müpa

Bryn Terfel egy igazi jelenség. Nem számít, hogy Borisz Godunov halálát játssza el vagy a Hegedűs a háztetőnben bolondozik, ugyanúgy elhisszük neki, hogy ő egy haldokló cár vagy épp egyszerű tejesember.

Terfelt életemben először egy videófelvételen hallottam: Leporello szerepét énekelte egy ferrarai Don Giovanni-előadásban, Claudio Abbado vezényletével. Már akkor lenyűgözött a hangja és a színpadi játéka. A Müpában repertoárjának széles skálájából adott ízelítőt a walesi basszbariton. A műsor első felét Wagnernek szentelte, majd Mozart és az orosz repertoár következett, végül pedig musicalrészleteket hallhattunk tőle.

A három Wagner-figurát (Hans Sachs, Wotan és A hollandi) különbözően, de egyaránt hitelesen keltette életre. Humora már rögtön A nürnbergi mesterdalnokok monológjában megmutatkozott – éneklés közben teljes természetességgel levette és tisztogatni kezdte lakkcipőjét. Az egyik ária után beszélt is a közönséghez, ami még jobban alátámaszotta, hogy mennyire szellemes és életvidám a személyisége.

Ide kapcsolódik:
Bryn Terfel: „Szögre akasztom a Hans Sachs-cipőmet”

A Wagner-részletek csúcspontja A bolygó hollandi monológja volt. Terfel hangilag és játékában is kifejezte azt az elkeseredettséget, küzdést és gyötrelmet, amit a karakter megkívánt. Az est másik bravúrját Muszorgszkij Borisz Godunovjában vitte véghez. Olyan átéléssel játszott és énekelt, hogy egymaga odavarázsolta az opera világát a színpadra.

Fenségesen és megrendítően szólaltatta meg Borisz búcsúját és halálát.

A műsor-összeállítás viszont helyenként felvetett kérdőjeleket. A koncert második felét például egy Csajkovszkij-polonézzel vezette fel az Operaház Zenekara, de utána nem orosz művek következtek, hanem két Mozart-ária. A legélesebb váltás azonban éppen a fantasztikusan előadott Borisz Godunov után történt: még a fülünkben csengtek az utolsó akkordok, éreztük a drámai ária utóhatását, amikor a zenekar belekezdett a Szerelem és háború című musical táncos lüktetésű nyitányába. Muszorgszkij után kissé idegenül hangzott ez a zene…

Bryn Terfel a Müpában – fotó: Nagy Attila / Müpa

Maradva a musicaleknél, a műsor hivatalos zárásaként a Ha én gazdag lennék… című dalt énekelte el Terfel a Hegedűs a háztetőnből. Ebben már újra a humoré lett a főszerep, és még táncra is perdült az énekes. A közönség nehezen akarta elengedni, így Terfel ráadásként előadott két altatódalt. Amikor sokadszorra jött vissza a színpadra, egyik kezében egy üveg tokaji bort tartott, és integetve elköszönt tőlünk.

müpa wagner musical bryn terfel basszbariton borisz godunov wales áriaest magyar állami operaház zenekara
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésEgy ünnepelt Mozart-tenor – Peter Schreierre emlékezünk
Következő bejegyzés Szemérmes és közönséges vágyaink – Alföldi Róbert a Radnóti Színházban rendezett

Ajánlott Bejegyzések

Live

Kövesd élőben online a Prokofjev-maratont!  

2023. február 3.2 perc olvasás
JM blog

Brácsapróbajáték a Danubia Zenekarnál

2023. február 3.2 perc olvasás
ICMA blog

Csatlakozik az ICMA zsűrijéhez az osztrák ’radio klassik Stephansdom’

2023. február 3.1 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Dénes Viktor - forrás: Budapesti Operettszínház Promóció

A berobbanástól a sűrített jelenlétig – Beszélgetés Dénes Viktorral

Szent Péter esernyője Színház mindenkinek

Túl a 200 000. nézőn – Folytatódik a Színház mindenkinek misszió

Vass András - fotó: Gyarmati Csaba Zene

Vass András: „A Teremtés zenei anyaga zseniális, sőt tökéletes”

Promóció

Kocsis-Holper Zoltán: „A kortárs zene rólunk szól”

Az almafa virága - forrás: Vertigo Promóció

Tiltott szerelem Budapesten – Érkezik Az almafa virága a mozikba

Promóció

Felelős hitelességgel – Homonnay Zsolt a Mária főhadnagy rendezéséről

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001
SB_LOGO_2022-1
SB_SEAL_cmyk_2022-1

A nyomtatott Papageno magazin megjelenését támogatja:

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.