Létezik női vagy férfi zene? És női vagy férfi hangokból állnak? Másként hallgatják a férfiak a zeneszerző nők zenéjét, mint a férfiakét? És a nők? Biztosan sokakban felmerültek már ezek a kérdések. De vajon ezek valódi vagy álkérdések? A Magyar Kortárszene a Fészekben sorozat következő koncertjén mindenki maga eldöntheti!
A január 15-i koncert, amelynek műsora magyar zeneszerzőnők új műveiből áll, az Átlátszó Hang Újzenei Fesztivál társprogramja, ugyanis az idei fesztivál pedig kiemelten foglalkozik női zenei alkotók munkájával. Az esten öt olyan művész legfrissebb kompozícióit ismerheti meg a közönség, akiknek a művei rendszeresen elhangzanak kortárszenei sorozatokban. Mindannyian rendkívül sokoldalúak, hangszeres, vokális és zenés színpadi műveket is komponálnak, de a tanítás is fontos szerepet kap az életükben.
Dobszay–Meskó Ilona a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem zeneszerzés, illetve karmesterképző tanszakán végzett, zeneszerzéstanárai Vajda János, Kocsár Mikós, Csemiczky Mikós és Petrovics Emil voltak. Számos zeneszerzőverseny nyertese, több zenés színpadi darabot is komponált. Elnökségi tagja a Magyar Zeneszerzők Egyesületének és tagja a Vántus István Társaságnak. Tanít, korrepetitorként dolgozik, vezényel, a Ventoscala Szimfonikus Zenekarnak megalakulása óta karmestere és vezetője. Weöres Sándor Altatójára készült 2015-ös műve csendül fel az esten, valamint az egy évvel későbbi, sokféle inspirációból (W. Shakespeare, Vas G., S. Kinison, F. Schiller, V. Hugo) táplálkozó darab, az Ásó, kapa, nagyharang.
Dragony Tímea zeneszerző-zeneelmélet-tanár diplomáját a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem zeneszerzés tanszakán szerezte, tanárai Keuler Jenő és Orbán György voltak. Tagja a Magyar Zeneszerzők Egyesületének, a Cserhát Művészkör zenei vezetője. Zeneszerzői munkássága mellett aktív pedagógiai munkát végez a szolfézs-, zeneelmélet-oktatás területén. Az esten a 2018-as Arany János-emlékévben kiírt zeneszerzőversenyen II. helyezést elért Virradás című dalciklus hangzik el.
Megyeri Krisztina a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola zeneszerzés szakán Bozay Attila, Vajda János és Jeney Zoltán növendéke volt. Tanult a lyoni Conservatoire National Supérieur de Musique zeneszerzés és számítógépes zeneszerzés szakán, majd Párizsban Xu Yinél és Denis Bosse-nál tanult. Zongorakísérői és korrepetitor-tanári, illetve zenetudományi diplomát is szerzett. Tanít, több zeneszerzőversenyt nyert, zenés színházi műveit francia operaházak mutatták be. Az esten az orosz-magyar családban született zeneszerző 2018-as, Puskin-, Blok-, Marsak-, Jeszenyin-, Pogyelkov-költeményekre készült Orosz dalok című ciklusa, valamint a Pócs Katalin emékére komponált Hajók a vízen, égi vitorlác mímű 2019-es darabja hangzik el.
Szalai Katalin a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen zeneszerzés szakán, majd a Pannon Egyetem színháztudomány szakán szerzett diplomát. Több hazai és külföldi mesterkurzuson vett részt, magyarországi és külföldi zeneszerzésversenyeken díjazták darabjait. Tanít, darabjait rangos hazai kortárszenei koncertsorozatokban mutatják be. A Fészek-beli koncerten a 2019-es Salmi hangzik fel.
Székely Katalin zeneszerzést a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskolán, karvezetést Sevillában tanult. Tanított és tanít Magyarországon és Spanyolországban, műveit e két országon kívül Németországban és az Egyesült Államokban is játszották. Több pedagógiai munkája is megjelent. Ez alkalommal a Levelek Kurtágnak című, 2009-ben írt műve hallható.
Az est kurátora Lázár Eszter, közreműködői Dóri Eszter Zita, Halmai Katalin, Tatai Nóra (ének), Kanyó Dávid (fuvola), Camilo Irizo Campos, Sándor Balázs (klarinét), Varró Katalin (hegedű), Markó János Zsolt (brácsa), Megyeri Krisztina, Szabó Ferenc János, Szabó Marcell (zongora), valamint a Budapesti Tomkins Énekegyüttes Dobra János vezényletével.