• Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Papageno Klasszik
  • English
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • Altalena
  • A magyar fuvolázás története
  • Animo
  • Arcus Temporum
  • ARTE blog
  • art:képző
  • art quarter budapest
  • A zeneművészet Junior Primái
  • Az irodalom – terápia
  • Bach Mindenkinek Fesztivál
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Bartók Tavasz
  • Bartók Világverseny
  • Berlini kalandozások
  • Beszélő képek
  • Brüsszeli Csipke
  • Budaörsi Latinovits Színház
  • Caruso
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Egy hályogkovács emlékei
  • Erdély blog
  • Érdi Tamás története
  • Esterházy
  • eSzínház
  • Etno magazin
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fészek Művészklub
  • Fesztivál Akadémia
  • Film – művészet
  • Fischer Ádám története
  • FOCUS on You
  • Giargiana
  • Goethe ráér
  • Gramofon
  • Hagyományok Háza
  • Hallomások
  • Hangszercsodák
  • Haydneum
  • Himnusz-történetek
  • ICMA blog
  • Így írunk mi
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • kamara.hu
  • Kaposfest
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyv-papír-olló
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúr-linzer
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • Liszt Ünnep
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Marton Éva Énekverseny
  • Mesélő lakosztályok
  • Minden, ami opera, minden, ami Szeged
  • Minden nap színház
  • Mindent Kocsisról
  • MNM Tudástár
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • MuzsikAlkohol
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Nagyváradi történetek
  • Operaház
  • Orgonablog
  • Orientale Lumen
  • Oroszlánkörmök
  • Orosz Zenei Fesztivál
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • Parlando
  • PerfActionist
  • PeterPress
  • PH-érték
  • Purcell – Orfeo
  • Régi Zenei Napok
  • Rost Andrea
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • StageHive
  • Steinway
  • Szentendre
  • Színikritikusok Díja
  • Színház mindenkinek
  • Színtézis
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Utolsó Óra
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • Wagner úr
  • Zenélő bábok
  • Zeneoktatás
  • Zeneszó
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў – A szabadság blogja
Facebook Instagram Vimeo YouTube
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Papageno Klasszik
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
StageHive Színház Zene Címlap

Online platformok: (jelen) lenni vagy nem lenni?

Szerző: Papageno2020. január 29.
Facebook Twitter E-mail

„A folyosói szakmai találkozásokat felváltotta a virtuális tér.” Ehhez hasonló, ütős gondolatokat fogalmaztak meg a StageHive videósorozatának alanyai az előadó-művészeti szcéna és a közösségi médiumok kapcsolatáról szóló kisfilmekben. Mindenki jelen van valamilyen felületen, de a szakmai kapcsolatteremtés érdekében is lehet sokkal tudatosabban használni a platformokat.

Tizenegy alkotót és háttérembert kérdezett meg a StageHive arról, karrierjük alakításában hatékony eszköznek gondolják-e a közösségi oldalakat. A Papageno blogjában publikált videósorozat alapján kiderül: van, aki úgy véli: a színházi folyosókon való szakmai találkozásokat felváltotta a virtuális kapcsolatteremtés lehetősége, és persze olyan is akad, aki nem látja ennek érdemi hasznát egy olyan művészeti területen, amely alapvetően a személyes jelenlétet igényli.

Ide kapcsolódik:
Így lehetsz híres zenész a közösségi médiában

Az interjúalanyok közt találjuk Molnár Piroskát, a Nemzet Színészét, Balázs János Kossuth- és Liszt Ferenc-díjas zongoraművészt, Náray Erika színművészt, Balassa Krisztián karmestert, Szentpáli Roland nemzetközileg elismert tubaművészt és zeneszerzőt, Tóth Kázmért, a díszletgyártó Scabello Bt. ügyvezetőjét, Balog Józsefet, a szegedi THEALTER fesztivál művészeti vezetőjét, Ódor Kristóf színművészt, Miranda Liu hegedűművészt, a Concerto Budapest Szimfonikus Zenekar koncertmesterét, Ditzmann Tamás hangmérnököt és Markó-Valentyik Anna Junior Prima díjas bábművészt.

Balázs János kiemelte: a klasszikus zenei világgal ugyan hangulatban kontrasztosnak érezhetjük a virtuális miliőt, ma már sokkal több koncertfelkérése származik abból, hogy látják őt és portfólióját a menedzserek ezeken a felületeken. Markó-Valentyik Anna környezettudatos blogjának és az e köré szerveződő közösségnek is tulajdonítja számos megkeresését, mely már színművész minőségében érte. Náray Erika is fontosnak tartja a folyamatos jelenlétet, hiszen attól, hogy egy sikeres produkcióban szerepel az ember, nem egyértelműen garantált, hogy a többi előadására is tömegek lesznek majd kíváncsiak.

Ide kapcsolódik:
Van helyük a klasszikus zenészeknek a közösségi médiában?

Balassa Krisztián és Miranda Liu is beszámolt külföldi tapasztalatokról – éppúgy mint Balázs János –, és mindketten azon az állásponton voltak, hogy

a StageHive-hoz hasonló platformok nemzetközi szinten már bejáratott, hasznos felületek, szívesen használják őket a szakmabeliek.

Igaz ez abban az esetben is, ha munkalehetőségekről beszélünk, és akkor is, ha a crowdfunding a téma. Az alternatív finanszírozási módszer, mely során a közönség „dobja össze” egy-egy produkció bizonyos költségeit, ajándékokért cserébe, Magyarországon még kevésbé bejáratott, ám a társulatok lassan kezdik felfedezni a hasznosságát.

Ide kapcsolódik:
Az irodalom mostohagyereke? – A kortárs magyar novella esélyei a közösségi médiában

A hazai előadó-művészeti szcéna tehát úgy véli, megkerülhetetlenek a közösségi platformok, tudatosan gondolkodnak róla, a videósorozat tanulsága szerint azonban bőven van még hova fejlődni, számos kiaknázható lehetőség rejlik számukra is a virtuális térben.

youtube közösségi média facebook instagram stagehive
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésMusicalt rendez a Turandotból Alföldi Róbert
Következő bejegyzés A La Mancha lovagja újra az Operettszínház műsorán

Ajánlott Bejegyzések

Bubnó Lőrinc, Somogyi Hedvig és Balázs Edgár
Intermezzo

Mint egy művészeti házibuliban – Interjú az ISON alapítóival

2023. február 8.8 perc olvasás
Operaház

Velekei László állítja színpadra a Magyar Nemzeti Balett új Bartók-bemutatóját

2023. február 8.3 perc olvasás
Bartók 44 duó
Te csak hallgass!

Bartók 44 hegedűduóját vette lemezre Baráti Kristóf és Kondorosi Karolina

2023. február 8.1 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Klukon Edit Promóció

Klukon Edit születésnapi koncertje az Altalena Zenei Közösség szervezésében

Promóció

Wagner inspirálta verspremier Grecsó Krisztiánnal

Gothár Péter - fotó: Kolibri Színház Promóció

Gothár Péter: „Kis drámák, amiken keresztül fel lehet készülni a nehezebbekre”

Dénes Viktor - forrás: Budapesti Operettszínház Promóció

A berobbanástól a sűrített jelenlétig – Beszélgetés Dénes Viktorral

Szent Péter esernyője Színház mindenkinek

Túl a 200 000. nézőn – Folytatódik a Színház mindenkinek misszió

Vass András - fotó: Gyarmati Csaba Zene

Vass András: „A Teremtés zenei anyaga zseniális, sőt tökéletes”

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001
SB_LOGO_2022-1
SB_SEAL_cmyk_2022-1

A nyomtatott Papageno magazin megjelenését támogatja:

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.