A kanadai Catherine Gaudet öt csupasz testre komponált műve, A csodálatos elhalványulása egy új univerzumba nyit utat. Egy olyan térbe, amelyben az emberek viszonya fizikai és ösztönös.
Furcsa teremtményeket látunk, akik egy adott ponton túllépnek a normalitáson, egyfajta animális létállapotba kerülnek. Ez a folyamat bár lassan indul, de elképesztő és felforgató örvénylésbe csap át. Az energiák felizzanak, a személyiségek kiteljesednek és feloldódnak, az előadás egy pulzáló, szinte szétrobbanó mozgásba rendeződik. A megalkotott univerzum vonz, ellenállhatatlanul sodor, szinte megbabonáz; a néző pedig csak ül és alig hiszi el, hogy milyen világ tárul fel előtte. A végeredmény egy szédítő és izgalmas koreográfia, amely egyszerre hat a tudatra, a zsigerekre és az érzelmekre.
„Öt táncos extatikus beleéléssel a test és az elme különböző állapotain kalauzol végig, hogy elvigye nézőit egészen a katarzisig”
– írta a produkcióról egy kanadai kritikus.
A Trafóban március 19-én és 20-án látható előadás koreográfusa, Catherine Gaudet karrierjét táncosként kezdte, majd 2004-ben önálló koreográfiákat kezdett alkotni. Azóta kilenc egész estés és több rövid daranot készített, amelyekkel Kanadán kívül járt Franciaországban, Dániában és Belgiumban is. A csodálatos elhalványulása hozta meg számára a nemzetközi áttörést, a darabot az egész táncszakma megkerülhetetlen előadásként tartja számon, mára pedig körbeturnézta a világot. Egyike az új Centre de création O Vertigo központ alkotóinak, valamint tagja a Lorganisme és a Circuit-Est center chorégraphique-nak.
A darabbal Catherine Gaudet kissé elmozdul korábbi munkásságától, elhagyni látszik az emberi kapcsolatok és teatralitásuk vizsgálatát. De koncepciójának lényege az erőfeszítés, hogy az egyén társadalmi maszkja mögé nézzen, és mint mindig, egy erős adag kétértelműséggel árnyékolja a habozás esztétikáját. A koreográfus ebben a kompozícióban a ciklusokra mint univerzális struktúrára összpontosít. Igyekszik kézzelfogható alakot adni neki, a kör alakú formát választja – térbeli, belső, ösztönös – háttérként. Bár geometrikusak és kifinomultak, a mozdulatok ennek ellenére azt a mély emberi tapasztalatot közvetítenek, amely az egyén közösségbe való kiteljesedését hangsúlyozza.