Papageno Radio
- hirdetés -
Címlap Blahó Gergő: „Színészként motivál, hogy megvalósuljon az egymás és a világ iránti...

Blahó Gergő: „Színészként motivál, hogy megvalósuljon az egymás és a világ iránti nyitottság”

Papageno Fanfár
Iratkozzon fel hírlevelünkre és hetente elküldjük Önnek a világ legfontosabb kulturális híreit!

Blahó Gergő gyerekszínészként kezdte, majd a Színművészeti Egyetem után a József Attila Színház társulatában helyezkedett el. Színházról, szerepekről és a csapatjáték fontosságáról beszélgettünk vele.

- hirdetés -

– Mindig is színész szerettél volna lenni vagy szóba jött más szakma is?

– Gyermekkoromban mozdonyvezető szerettem volna lenni, de a Bárka Színházban játszott A legyek ura előadás mindent megváltoztatott. Gyerekszínészként kezdtem és egyenes út vezetett a Színművészeti Egyetemre.

– Milyen emlékeid vannak az egyetemi felvételiről?

– Egyetlen egy verset – mindig ugyanazt – kérték a három forduló alatt.  A három rostán végig nem izgultam azon, hogy felvesznek-e, hanem csak élveztem az adódó helyzeteteket. Szerencsére úgy alakult, hogy bekerültem Máté Gábor osztályába.

– fotó: Kállai-Tóth Anett / József Attila Színház

– Ha ki kellene emelned egy élményt az egyetemi évekből, mi lenne az?

– Volt egy csodálatos előadásunk Kocsis Gergővel, Válogatás volt a címe. Ötödévben már mindenki ezer fele dolgozott, de ezért éjszakánként visszajártunk próbálni. Igazi szerelemmunka volt, és a valaha volt legjobb, közös próbafolyamatunk.

– Melyik szereped volt eddig a legmeghatározóbb?

– A Paravarieté Fregoliját (Pinceszínház, rendező: Tasnádi Csaba – a szerk.) választottam, mert egyrészt ez alatt a próbafolyamat alatt sokat tanultam, másrészt az előadás nagyon jó humorral, groteszkkel reflektál a hétköznapok őrlődéseire. A figura maga elfogadó, megértő a fentiek kapcsán.

– Miért volt fontos a megformálása?

– Szakmailag azért, mert nagyon sok féle karakterként jelenik meg az előadásban és az nagyon nagy feladat, hogy ezek elkülönüljenek. Gyakran áll egyedül a színpadon, a közönséggel való kapcsolatteremtés, egy amolyan konferansziéként nagyon izgalmas.

Bercsényi Péter és Blahó Gergő – fotó: Kállai-Tóth Anett / József Attila Színház

– Mit tanultál általa a saját személyiségedről?

– A próbafolyamat kapcsán tanultam meg, hogy sokkal jobban szeretek csapatban dolgozni, mint egyénileg érvényesülni; a közösségi alkotásban hiszek.

– Miben segített ennek a hősnek a megformálása, akár hétköznapi, akár szakmai szempontból?

– Kaszás Gergővel és Némedi Árpival játszani elképesztően izgalmas dolog és rengeteget lehetett tőlük tanulni arról, hogy hány féleképpen lehet dolgozni és működni a színpadon. Plusz, mit jelent a partnerek közötti egymásra figyelés, és ez milyen fontos.

Fila Balázs és Blahó Gergő – fotó: Kállai-Tóth Anett / József Attila Színház

– Mi az a közös pont, ami benned és a megformált hősben is megvan?

– Mindkettőnket zavar, hogy az emberek olykor nem toleránsak, figyelmesek egymás iránt, és szeretnénk, ha egy asszertívabb és nagyvonalúbb világban élnénk. Ez motivál színészként, hogy megvalósuljon az egymás és a világ iránti nyitottság, érdeklődés.

Promóció

- hirdetés -

Olvassa és hallgassa a Papagenót mobilon is!

X
X