Papageno Radio
- hirdetés -
Címlap „Egész életemben hálás leszek a Purcell Kórusnak” – Így indult Kovács Ágnes...

„Egész életemben hálás leszek a Purcell Kórusnak” – Így indult Kovács Ágnes karrierje

Papageno Fanfár
Iratkozzon fel hírlevelünkre és hetente elküldjük Önnek a világ legfontosabb kulturális híreit!

1999-ben csatlakoztam Vashegyi György meghívására a Purcell Kórushoz. Egészen különleges dolog volt ez akkor számomra, kezdő karvezetés szakos zeneakadémistaként csöppentem teljesen váratlanul az „1. ligába”. Annyira hirtelen, hogy pár nappal, vagy talán pár héttel Gyuri meghívása előtt ámulva hallgattam az Orfeo Zenekar és Purcell Kórus koncertjét a Zeneakadémia „kakasülőjén” – nem is gondolván arra, hogy lenne lehetőségem csatlakozni hozzájuk.

Ide kapcsolódik:
„A legszebb dolgot csinálom, amit csak lehet” – Interjú Vashegyi Györggyel

2005-re érlelődött meg bennem az a döntés, hogy szólista leszek, ezért Frankfurtba mentem tanulni opera szakra. Nem túlzás azt állítani, hogy eddig az időpontig Gyuri volt az én „zenei apukám”. Rengeteg alapvető művet ismertem meg igazán mélyen a Purcell Kórusos projektek alkalmával – gondolok itt Bach Máté-passiójára vagy Brahms Német Requiemjére, mindkét produkcióra a mai napig pontosan emlékszem. Gyuri volt számomra a leghitelesebb forrás a régizenében és többek között neki köszönhetem, hogy végül én is, nagy megelégedésemre, „régizenész-sorsra jutottam”.

A Purcell Kórus Gödöllőn 2001-ben – fotó: Felvégi Andrea

Azóta rengeteg fele jártam, sok tapasztalatot gyűjthettem, ami megerősített abban, hogy a Purcell Kórusos éveim alatt a lehető legjobb helyen voltam. Egész életemben hálás leszek ezért a tapasztalatért. Óriási mértékben befolyásolták zenei fejlődésemet az ott eltöltött évek.

Kovács Ágnes 

 

Az énekesnő Budapesten született zenész családban. A Liszt Ferenc Zeneakadémia karvezetés szakán végzett tanulmányai után Frankfurt am Mainban szerzett operaénekesi diplomát Heidrun Kordes tanítványaként. Ez idő alatt két ízben részesült a Magyar Állami Eötvös Ösztöndíjban.

Részt vett Anna Reynolds, Walter Moore, Beate Heuer-Christen, Helen Donath, Edith Wiens, Nancy Argenta, Korondi Anna és Jonathan Alder mesterkurzusain.

Mint koncerténekes, olyan neves karmesterekkel dolgozik együtt, mint Howard Armann, Ivor Bolton, Olof Boman, Marcus Creed, Jonathan Cohen, Fischer Iván, Nicolas McGegan, Thomas Hengelbrock, Helmuth Rilling, Michael Schneider, Steven Sloane és Vashegyi György. Fellép többek között a Berlini Konzerthausorchesterrel, a Berlini Filharmonikusokkal, a B`Rock Zenekarral, az Akademie für Alte Musik Berlinnel, a Balthasar Neumann Együttessel, az NDR Szinfonikus Zenekarral, az MDR Szinfonikus Zenekarral, a Magyar Rádió Szinfonikus Zenekarával és az Orfeo Zenekarral. Számos nemzetközi fesztivál vendége: Musikfest Berlin, Schleswig-Holstein Musikfestival, Rheingau Musikfestival, Budapesti Tavaszi Fesztivál.

Kiemelkedő művészek kamarazenei partnere, mint Malcolm Bilson, Hilko Dumno.

 

Kovács Ágnes 2015 augusztusában debütált a Salzburgi Ünnepi játékokon Purcell Dido és Aeneas című operájában mint Second Woman, Thomas Hengelbrock vezényletével.

 

2019-ben az alábbi felvételek dokumentálják munkáját:

* Gottfried Heinrich Stölzel – “Ein Lämmlein geht und Trägt die Schuld”, Glossamusic, Vashegyi György, Orfeo Zenekar.

* Schumann – Missa Sacra, Sony Classical, Thomas Hengelbrock, Balthasar-Neumann-Ensemble.

2020 novemberében jelenik meg:

* Gregor Joseph Werner: “Der gute Hirt” – Esterhazy Music Collection 2., Accent Label, Vashegyi György, Orfeo Zenekar

Frankfurti tanulmányaim közben a távolság, no meg az énektechnikával való küzdelem miatt nem tudtam részt venni a kórus munkájában. Viszont a főiskola elvégzése után egy évvel jelentkeztem Gyurinál, de akkor már mint szólista, és szerencsére szívesen látott ebben az új minőségemben is.

Ide kapcsolódik:
„Ez volt az első nyilvános fellépésem énekesként" - Kolonits Klára a Purcell Kórus indulásáról

Mostanában javarészt így lépek fel, de szívesen csatlakozom a kórushoz akár kórus-szóló felállásban, vagy ha időm és energiám engedi, tuttiban is. Meghatározó élmény volt a több éves szünet utáni első kóruspróba: mindenki ugyanolyan szeretetreméltó volt, a kórus soraiból pedig ugyanolyan vicces megjegyzések köszöntek vissza, mint 5-6 évvel korábban. Gyuri humora (aminek segítségével többek között a próbák nehezebb pillanatait szokta áthidalni…) pedig semmit sem változott – mintha hazatértem volna.

Bach Máté-passiójának előadása 2006-ban – forrás: Müpa

Gyuri nemcsak egy világszínvonalú kórust épített fel az elmúlt 30 év alatt, hanem egy olyan közösséget is teremtett, ahol igazán mély barátságok is kialakultak. Sok jó együttes van a világban, de azt hiszem, olyan, ahol ennyi különféle karakterű, látásmódú és beállítottságú ember közt ilyen minőségű kapcsolat, zenei-emberi egység alakul ki, csak nagyon kevés. Isten éltesse sokáig Gyurit és vele együtt a Purcell Kórust!

Promóció

- hirdetés -

Olvassa és hallgassa a Papagenót mobilon is!

- hirdetés -
X
X