• Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Capriccio
  • English
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • Altalena
  • A magyar fuvolázás története
  • Animo
  • Arcus Temporum
  • ARTE blog
  • art:képző
  • art quarter budapest
  • A zeneművészet Junior Primái
  • Bach Mindenkinek Fesztivál
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Bartók Tavasz
  • Bartók Világverseny
  • Berlini kalandozások
  • Beszélő képek
  • Brüsszeli Csipke
  • Budaörsi Latinovits Színház
  • Caruso
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Egy hályogkovács emlékei
  • Erdély blog
  • Érdi Tamás története
  • Esterházy
  • eSzínház
  • Etno magazin
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fészek Művészklub
  • Fesztivál Akadémia
  • Fischer Ádám története
  • FOCUS on You
  • Giargiana
  • Goethe ráér
  • Gramofon
  • Hagyományok Háza
  • Hallomások
  • Hangszercsodák
  • Haydneum
  • Himnusz-történetek
  • ICMA blog
  • Így készül: Lót – Szodomában kövérebb a fű
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • kamara.hu
  • Kaposfest
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyv-papír-olló
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúr-linzer
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • Liszt Ünnep
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Marton Éva Énekverseny
  • Mesélő lakosztályok
  • Minden, ami opera, minden, ami Szeged
  • Minden nap színház
  • Mindent Kocsisról
  • MNM Tudástár
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • MuzsikAlkohol
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Nagyváradi történetek
  • Operaház
  • Orgonablog
  • Orientale Lumen
  • Oroszlánkörmök
  • Orosz Zenei Fesztivál
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • Parlando
  • PerfActionist
  • PeterPress
  • PH-érték
  • Purcell – Orfeo
  • Régi Zenei Napok
  • Rost Andrea
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • StageHive
  • Steinway
  • Szentendre
  • Színikritikusok Díja
  • Színház mindenkinek
  • Színtézis
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Utolsó Óra
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • Wagner úr
  • Zenélő bábok
  • Zeneoktatás
  • Zeneszó
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў – A szabadság blogja
Facebook Instagram Vimeo YouTube
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Capriccio
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
Purcell - Orfeo Zene Címlap

„Egész életemben hálás leszek a Purcell Kórusnak” – Így indult Kovács Ágnes karrierje

Szerző: Kovács Ágnes2020. június 10.
Facebook Twitter E-mail
Kovács Ágnes - fotó: Raffay Zsófi

1999-ben csatlakoztam Vashegyi György meghívására a Purcell Kórushoz. Egészen különleges dolog volt ez akkor számomra, kezdő karvezetés szakos zeneakadémistaként csöppentem teljesen váratlanul az „1. ligába”. Annyira hirtelen, hogy pár nappal, vagy talán pár héttel Gyuri meghívása előtt ámulva hallgattam az Orfeo Zenekar és Purcell Kórus koncertjét a Zeneakadémia „kakasülőjén” – nem is gondolván arra, hogy lenne lehetőségem csatlakozni hozzájuk.

Ide kapcsolódik:
„A legszebb dolgot csinálom, amit csak lehet” – Interjú Vashegyi Györggyel

2005-re érlelődött meg bennem az a döntés, hogy szólista leszek, ezért Frankfurtba mentem tanulni opera szakra. Nem túlzás azt állítani, hogy eddig az időpontig Gyuri volt az én „zenei apukám”. Rengeteg alapvető művet ismertem meg igazán mélyen a Purcell Kórusos projektek alkalmával – gondolok itt Bach Máté-passiójára vagy Brahms Német Requiemjére, mindkét produkcióra a mai napig pontosan emlékszem. Gyuri volt számomra a leghitelesebb forrás a régizenében és többek között neki köszönhetem, hogy végül én is, nagy megelégedésemre, „régizenész-sorsra jutottam”.

A Purcell Kórus Gödöllőn 2001-ben – fotó: Felvégi Andrea

Azóta rengeteg fele jártam, sok tapasztalatot gyűjthettem, ami megerősített abban, hogy a Purcell Kórusos éveim alatt a lehető legjobb helyen voltam. Egész életemben hálás leszek ezért a tapasztalatért. Óriási mértékben befolyásolták zenei fejlődésemet az ott eltöltött évek.

Kovács Ágnes 

 

Az énekesnő Budapesten született zenész családban. A Liszt Ferenc Zeneakadémia karvezetés szakán végzett tanulmányai után Frankfurt am Mainban szerzett operaénekesi diplomát Heidrun Kordes tanítványaként. Ez idő alatt két ízben részesült a Magyar Állami Eötvös Ösztöndíjban.

Részt vett Anna Reynolds, Walter Moore, Beate Heuer-Christen, Helen Donath, Edith Wiens, Nancy Argenta, Korondi Anna és Jonathan Alder mesterkurzusain.

Mint koncerténekes, olyan neves karmesterekkel dolgozik együtt, mint Howard Armann, Ivor Bolton, Olof Boman, Marcus Creed, Jonathan Cohen, Fischer Iván, Nicolas McGegan, Thomas Hengelbrock, Helmuth Rilling, Michael Schneider, Steven Sloane és Vashegyi György. Fellép többek között a Berlini Konzerthausorchesterrel, a Berlini Filharmonikusokkal, a B`Rock Zenekarral, az Akademie für Alte Musik Berlinnel, a Balthasar Neumann Együttessel, az NDR Szinfonikus Zenekarral, az MDR Szinfonikus Zenekarral, a Magyar Rádió Szinfonikus Zenekarával és az Orfeo Zenekarral. Számos nemzetközi fesztivál vendége: Musikfest Berlin, Schleswig-Holstein Musikfestival, Rheingau Musikfestival, Budapesti Tavaszi Fesztivál.

Kiemelkedő művészek kamarazenei partnere, mint Malcolm Bilson, Hilko Dumno.

 

Kovács Ágnes 2015 augusztusában debütált a Salzburgi Ünnepi játékokon Purcell Dido és Aeneas című operájában mint Second Woman, Thomas Hengelbrock vezényletével.

 

2019-ben az alábbi felvételek dokumentálják munkáját:

* Gottfried Heinrich Stölzel – “Ein Lämmlein geht und Trägt die Schuld”, Glossamusic, Vashegyi György, Orfeo Zenekar.

* Schumann – Missa Sacra, Sony Classical, Thomas Hengelbrock, Balthasar-Neumann-Ensemble.

2020 novemberében jelenik meg:

* Gregor Joseph Werner: “Der gute Hirt” – Esterhazy Music Collection 2., Accent Label, Vashegyi György, Orfeo Zenekar

Frankfurti tanulmányaim közben a távolság, no meg az énektechnikával való küzdelem miatt nem tudtam részt venni a kórus munkájában. Viszont a főiskola elvégzése után egy évvel jelentkeztem Gyurinál, de akkor már mint szólista, és szerencsére szívesen látott ebben az új minőségemben is.

Ide kapcsolódik:
„Ez volt az első nyilvános fellépésem énekesként" - Kolonits Klára a Purcell Kórus indulásáról

Mostanában javarészt így lépek fel, de szívesen csatlakozom a kórushoz akár kórus-szóló felállásban, vagy ha időm és energiám engedi, tuttiban is. Meghatározó élmény volt a több éves szünet utáni első kóruspróba: mindenki ugyanolyan szeretetreméltó volt, a kórus soraiból pedig ugyanolyan vicces megjegyzések köszöntek vissza, mint 5-6 évvel korábban. Gyuri humora (aminek segítségével többek között a próbák nehezebb pillanatait szokta áthidalni…) pedig semmit sem változott – mintha hazatértem volna.

Bach Máté-passiójának előadása 2006-ban – forrás: Müpa

Gyuri nemcsak egy világszínvonalú kórust épített fel az elmúlt 30 év alatt, hanem egy olyan közösséget is teremtett, ahol igazán mély barátságok is kialakultak. Sok jó együttes van a világban, de azt hiszem, olyan, ahol ennyi különféle karakterű, látásmódú és beállítottságú ember közt ilyen minőségű kapcsolat, zenei-emberi egység alakul ki, csak nagyon kevés. Isten éltesse sokáig Gyurit és vele együtt a Purcell Kórust!

kórus ének szoprán purcell kórus
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésMészáros Blanka a Radnótiban folytatja – Hat bemutatóval készül a teátrum az új évadra
Következő bejegyzés Új magazinnal jelentkezik a Gödöllői Királyi Kastély

Ajánlott Bejegyzések

Mozart Planet

Juliane Banse: „Schubert meghatározó része kell legyen minden énekes életének”

2023. január 27.5 perc olvasás
Papageno Klasszik

A Magyar Zene Házától Veszprémig a Papageno Klasszikban

2023. január 27.2 perc olvasás
Fúvószenekar
Intermezzo

Megvannak az MZE és a Zeneakadémia zeneszerzőversenyének nyertesei

2023. január 27.1 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Mentorok - forrás: Déryné Program Színház mindenkinek

„Meglepő volt, milyen sokan akarnak drámát írni Magyarországon!”

Szent István Filharmonikusokat Záborszky Kálmán vezényli - forrás: Szent István Filharmonikusok Promóció

Petőfi, Kacsóh Pongrác és Lajtha László előtt tiszteleg a Szent István Filharmonikusok koncertje

Keller András - fotó: Emmer László Promóció

Hallgassunk Schubertet! – Tematikus nappal kezdi az évet a Concerto Budapest

Promóció

Sok hűhó semmiért – A BDZ-műhely újabb összművészeti produkciója

Balog József - fotó: Csendes Krisztina Promóció

Lemezbemutató koncertet ad Balog József a Zeneakadémián

Olli Mustonen - fotó: Outi-TÂrmñlñ Promóció

A szívbetegséggel élő gyermekekért koncertezik a PFZ 

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001
SB_LOGO_2022-1
SB_SEAL_cmyk_2022-1

A nyomtatott Papageno magazin megjelenését támogatja:

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.