Papageno Radio
- hirdetés -
Blogok 70 Szokolay Szokolay Sándor: „Az ének felerősített imádság”

Szokolay Sándor: „Az ének felerősített imádság”

Papageno Fanfár
Iratkozzon fel hírlevelünkre és hetente elküldjük Önnek a világ legfontosabb kulturális híreit!

Szokolay Sándor Cantate Domino címmel 1962-ben írt először kórusművet. A Két motetta a komponista első komolyabb szakrális műve vegyeskarra. Pár évtizeddel később, a kilencvenes évek közepén ismét megzenésítette a latin nyelvű zsoltárszöveget. 

Cantate Domino canticum novum – Énekeljetek az Úrnak új éneket

A Szokolay-életműben a hetvenes évektől a szakrális művek keletkezése meghatározó jelentőségű. A zeneszerző alkotói szükségletének érezte, hogy hitvallásáról tanúságot tegyen. A közérthetőségre törekedett, hogy szélesebb közönséget tudjon megszólítani és szolgálni. Vokális műveit előszeretettel vezényelte, hogy alkotóként maga is részese legyen az előadás varázsának.

Szokolay Sándor a szakrális zene misztériumáról fogalmazta meg gondolatait:

„Az ének felerősített imádság. Tudták ezt a próféták, zsoltárírók, apostolok, régi egyházatyák, teológusok és a muzsikusok ősidők óta. A zene a lélek olyan mélységibe hatol, olyan régiókban képez rezgéseket, mint semmilyen más művészet. Nem tudok más magyarázatot, hogy a zene lélektől-lélekig képes áramlani, hatni, boldogítani, inspirálni. Az istentiszteletek zenei része tehát nem esztétikai aláfestés, nem kísérőzene, hanem az Isten tiszteletének egy határozott megjelenítése, amikor a Lélek magasabb szinten próbál kapcsolatot keresni a felsőbb régiókkal.”

 A felvételen Szabó Dénes vezényletével a Pro Musica Leánykar nagyszerű előadásában szólal meg a Cantate Domino.

Promóció

- hirdetés -

Olvassa és hallgassa a Papagenót mobilon is!

- hirdetés -
X
X