• Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Papageno Klasszik
  • English
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • Altalena
  • A magyar fuvolázás története
  • Animo
  • Arcus Temporum
  • ARTE blog
  • art:képző
  • art quarter budapest
  • A zeneművészet Junior Primái
  • Bach Mindenkinek Fesztivál
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Bartók Tavasz
  • Bartók Világverseny
  • Berlini kalandozások
  • Beszélő képek
  • Brüsszeli Csipke
  • Budaörsi Latinovits Színház
  • Caruso
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Egy hályogkovács emlékei
  • Erdély blog
  • Érdi Tamás története
  • Esterházy
  • eSzínház
  • Etno magazin
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fészek Művészklub
  • Fesztivál Akadémia
  • Fischer Ádám története
  • FOCUS on You
  • Giargiana
  • Goethe ráér
  • Gramofon
  • Hagyományok Háza
  • Hallomások
  • Hangszercsodák
  • Haydneum
  • Himnusz-történetek
  • ICMA blog
  • Így írunk mi
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • kamara.hu
  • Kaposfest
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyv-papír-olló
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúr-linzer
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • Liszt Ünnep
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Marton Éva Énekverseny
  • Mesélő lakosztályok
  • Minden, ami opera, minden, ami Szeged
  • Minden nap színház
  • Mindent Kocsisról
  • MNM Tudástár
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • MuzsikAlkohol
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Nagyváradi történetek
  • Operaház
  • Orgonablog
  • Orientale Lumen
  • Oroszlánkörmök
  • Orosz Zenei Fesztivál
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • Parlando
  • PerfActionist
  • PeterPress
  • PH-érték
  • Purcell – Orfeo
  • Régi Zenei Napok
  • Rost Andrea
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • StageHive
  • Steinway
  • Szentendre
  • Színikritikusok Díja
  • Színház mindenkinek
  • Színtézis
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Utolsó Óra
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • Wagner úr
  • Zenélő bábok
  • Zeneoktatás
  • Zeneszó
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў – A szabadság blogja
Facebook Instagram Vimeo YouTube
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Papageno Klasszik
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
Senki többet? Kiállítás Címlap

Az elmúlt évek egyik legsikeresebb női alkotójának két festményéért szállhatnak harcba ismét a műgyűjtők

Szerző: Martos Gábor2020. november 10.
Facebook Twitter E-mail
Joan Mitchell: Két zongora – forrás: Phillips

December elején tartja a Phillips árverezőház következő 20. századi és kortárs műveket felvonultató nagy aukcióját. Az online megtartandó eseményen számos izgalmas tételt terveznek kalapács alá vinni, köztük Joan Mitchell két festményét is, amelyekért a ház igencsak magas leütéseket vár. 

Az elmúlt évek nemzetközi műkereskedelmében egyre sikeresebb női alkotók között is kiemelkedik az amerikai expresszionista Joan Mitchell (1925–1992), akinek csak a két nagy vezető aukciósháznál, a Christie’snél és a Sotheby’snél eddig huszonnégy munkája ért el ötmillió dollárnál magasabb árat, és akiről éppen emiatt itt a Senki többet? blogban is többször esett már szó (legutóbb például idén május 22-én, vagy szeptember 10-én).

A harmadik legnagyobb nyugati árverezőház, a Phillips ezen a szinten egyelőre „csak” egy 11.062.500 dolláros Mitchell-sikerrel büszkélkedhet – 2020 júniusában egy online aukción az 1960-as évek elején festett Noël (Karácsony) című vászonért adtak náluk ennyit –, ezért most nagy várakozással tekintenek a december 7-i New York-i, de a járvány miatt természetesen csak online megrendezésre kerülő aukciójuk elé, amelyen két Mitchell-festmény is van a kínálatban.

Az egyik egy korai, az 1950-es évek legelején készült Cím nélküli absztrakt kompozíció, amelyért előzetesen 10–15 millió dollárt várnak, a másik egy későbbi, 1979-ben festett diptichon, vagyis két vászonból álló munka, a Two Pianos (Két zongora) című, ugyancsak absztrakt festmény, amelynek a becsértéke 9–12 millió dollár.

Joan Mitchell: Cím nélkül – forrás: Phillips

Az előbbi kép először az 1951. május 21. és június 10. között Leo Castelli (eredeti nevén Leo Krausz; 1907–1999) által szervezett legendás New York-i 9. utcai kiállításon szerepelt, amelyen a részben magyar származású, később világhírűvé lett műkereskedő egy lebontásra ítélt épületben első nagy visszhangot kiváltott projektjén az akkor még egyáltalán el nem ismert amerikai absztrakt expresszionista művészek alkotásaiból mutatott be egy jelentős, tulajdonképpen először itt komoly sikert és ezzel együtt a mozgalom elfogadtatásában áttörést elérő anyagot. Mitchellnek ez a képe a művészettörténészek és a kurátorok szerint annyira fontos, hogy a Phillips már előre bejelentette, hogy a majdani vevőnek kölcsön fog kelleni adnia a művet a jövő márciusban a baltimore-i Művészeti Múzeumban megnyitni tervezett nagy retrospektív Joan Mitchell-kiállításra (amelyet ezt követően a San Francisco-i Modern Művészetek Múzeumába is átvisznek majd).

A két festmény mostani árverezése előtt jó előjelnek lehet tekinteni, hogy az Artnet Price Database adatai szerint Mitchell hét legmagasabb aukciós ára közül hat 2018 óta született, és közülük is kettő – dacára a járványhelyzetnek – már az idei évben.

Joan Mitchell 1983-ban a franciaországi Vétheuil-i műtermében – forrás: Joan Mitchell Alapítvány

A Phillips decemberi árverésnek a kínálatában egyébként még egy, mostanában egyre keresettebb női absztrakt expresszionistától, Helen Frankenthalertől is szerepel egy nagyméretű vászon, de sok más mellett lehet majd licitálni Picasso vagy éppen Magritte munkáira is. Az egyik Mitchell-képpel azonos becsértékkel, 10–15 millió dollárral indítják majd Jean-Michel Basquiat egy 1982-es festményét, a legtöbbet, nagyjából 35 millió dollárt viszont David Hockney egy 1980-as vásznáért, a Nichols Canyon című tájképért várják. 

Ide kapcsolódik:
Virágzó fák festésével segít elszakadni a rossz hírektől David Hockney brit festőművész
árverés absztrakt expresszionizmus joan mitchell
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzés#SzárazNovember 10. – Fiam, maga kifogta Dél-Amerikát!
Következő bejegyzés Oláh Tibor: „Hirtelen le kellett néznem, hogy melyik ruha van rajtam”

Ajánlott Bejegyzések

Páll Éva - forrás: Müpa
Müpa magazin

A délszláv zenétől az erdélyi hangulatokig – A népzenét ünnepli a Müpa

2023. február 4.2 perc olvasás
Antal Csaba és Jókai Ági
KultúRecept

Tényleg taposunk a szerzőkön? – Antal Csaba a KultúRecept Portréjában

2023. február 4.1 perc olvasás
Deim Pál plasztika - forrás: Ferenczy Múzeumi Centrum
Intermezzo

Deim Pál bővített retrospektív kiállítása a Virág Judit Galériában

2023. február 3.2 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Dénes Viktor - forrás: Budapesti Operettszínház Promóció

A berobbanástól a sűrített jelenlétig – Beszélgetés Dénes Viktorral

Szent Péter esernyője Színház mindenkinek

Túl a 200 000. nézőn – Folytatódik a Színház mindenkinek misszió

Vass András - fotó: Gyarmati Csaba Zene

Vass András: „A Teremtés zenei anyaga zseniális, sőt tökéletes”

Promóció

Kocsis-Holper Zoltán: „A kortárs zene rólunk szól”

Az almafa virága - forrás: Vertigo Promóció

Tiltott szerelem Budapesten – Érkezik Az almafa virága a mozikba

Promóció

Felelős hitelességgel – Homonnay Zsolt a Mária főhadnagy rendezéséről

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001
SB_LOGO_2022-1
SB_SEAL_cmyk_2022-1

A nyomtatott Papageno magazin megjelenését támogatja:

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.