• Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Capriccio
  • English
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • ARTE blog
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Beszélő képek
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Erdély blog
  • Esterházy
  • eSzínház Fesztivál
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fesztivál Akadémia
  • FOCUS on You
  • Hallomások
  • Hagyományok Háza
  • Haydneum
  • ICMA blog
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Mindent Kocsisról
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Operaház
  • Oroszlánkörmök
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • PeterPress
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў blog
Facebook Instagram Vimeo YouTube
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Capriccio
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
Kiállítás Címlap

Minden, amit a Budavári Palotáról tudni akartál

Szerző: Papageno2021. augusztus 22.
Facebook Twitter E-mail
Enteriőr József nádor félalakos portréjával 1847, Einsle, Anton (1801‒1871), olaj, vászon, BTM Fővárosi Képtár - fotó: Keppel Ákos /BTM
Enteriőr József nádor félalakos portréjával 1847, Einsle, Anton (1801‒1871), olaj, vászon, BTM Fővárosi Képtár - fotó: Keppel Ákos /BTM

A Budavári Palota az ország történetének egyik emblematikus épülete, melynek teljes, a középkortól az 1960-as évekig ívelő története megismerhető a BTM Vármúzeum palotakiállítása keretében. A déli összekötő szárny helyreállítása miatt átmenetileg zárva tartó, a Budavári Palota újkori történetét bemutató, izgalmas, új tárgyakkal, s a hozzájuk fűződő történetekkel megújult tárlat 2021. augusztus 20-tól látogatható.

Időutazás a díszlépcsőházban
A múzeum főlépcsőházának szintjein, egy „függőleges időtengely” mentén szerveződik a kiállítás. A BTM Vármúzeum pinceszintjén található a középkori királyi palota történetét, feltárt töredékeit és helyreállított tereit bemutató kiállításrész.
A most újranyíló, újkori történettel foglalkozó kiállításrész a földszinten indul, ahol 1686-tól – Buda töröktől való visszafoglalásától – az 1860-as évekig kíséri nyomon az épület kiépítését. Az I. emeleten a 19–20. század fordulóján, a historizmus idején jelentősen kibővített palotát ismerhetjük meg napjainkig.

A palota egykori terei dekorációjának és berendezésének megőrzött emlékei, látképek, fényképek, szobrok, építészeti tervek és rekonstrukciós részletek idézik fel az épület változatos történetét. 3D-s animáció mutatja be a palota építési fázisait; érintőképernyők és digitális képkeretek várják a látogatókat.

Előzmények – középkori palotatörténet egy percben

Az Árpád-kori magyar királyoknak más európai uralkodókhoz hasonlóan nem volt egy kizárólagos székhelyük. Állandó királyi székhelyet az Anjou uralkodók alakítottak ki a 14. században Visegrádon, illetve I. Nagy Lajos (1342 – 1382) Budán is palotaépítkezésbe kezdett a Várhegy déli részén.

Az első palotamagból megmaradt, ún. István-torony ma is látható a BTM Vármúzeum területén.

Az 1387-től uralkodó Luxemburgi Zsigmond volt az, aki véglegesítette a székhely Budára kerülését, s Európa legszebb királyi palotáihoz hasonlatos, reprezentatív uralkodói rezidenciává építtette ki. Legfényesebb korszakát Mátyás (1458 – 1490) és II. Ulászló (1490 – 1516) regnálása alatt élte a palota, s benne a királyi udvar. A gótikus épület a Magyarországon is meghonosodó itáliai reneszánsz jegyében újult meg. 1541-ben Budát a törökök vették birtokba, s tették új tartományi központjukká. Ebben a korszakban az épületek pusztulásnak indultak, majd az ostromok során jelentős mértékben károsodtak.

Sándor Lipót nádori fogadóestje 1795-ben a budai palota dísztermében Pollencig József (1763-1823), toll, gouache, papír Szépművészeti Múzeum – fotó: Tihanyi Bence /BTM
Sándor Lipót nádori fogadóestje 1795-ben a budai palota dísztermében
Pollencig József (1763-1823), toll, gouache, papír
Szépművészeti Múzeum – fotó: Tihanyi Bence /BTM

A töröktől való visszafoglalás során romossá vált palotaépületeket a barokk korban elbontották, s a déli részen, a várfalakon belüli területeket feltöltötték. A régészeti kutatások számára szerencsés módon e feltöltés volt az, ami megóvta, s hozzáférhetővé tette később a mai E épület, a BTM Vármúzeum egyes részeit, pl. a kápolnát, a gótikus termet vagy az Albrecht-pincét.

Mária Teréziától a Kádár-korig – az újkori palota története

Királynő, aki nem költözik

Mária Terézia (1740 – 1780) nem kívánta királyi rezidenciaként használni a palotát, de engedélyezte 1748-ban az országos közadakozást a barokk épületmag kibővítésére, s ő építtette a Raguzából visszahozatott Szent Jobb, nemzeti ereklyénk számára a palotabéli kápolnát. 1769-ben az angolkisasszonyokat költöztette ide Sankt Pöltenből, majd 1777-ben a nagyszombati egyetemet. Az egyetem ünnepélyes megnyitására a már általa építtetett dísz-vagy trónteremben került sor.

Mária Terézia
Mária Terézia

Haydn Budán

1795 és 1847 között József nádor lakhelyeként szolgált a palota. A nádor fiatal felesége, Alexandra Pavlovna nagyhercegnő, I. Pál orosz cár lánya pezsgő udvari életet szervezett benne hangversenyekkel és bálokkal. Ekkor járt e falak között, s adott hangversenyt Joseph Haydn. A 17 éves nádorné szülés utáni halála véget vetett azonban e szép korszaknak. 1839-ben a kápolna altemplomát a nádori család temetkezőhelyévé alakították.

A hamarosan bekövetkező szabadságharcban a magyar honvédség 1849-es tavaszi ostromában a palota súlyosan megsérült, de ezt követően megújult. A ’48-ban osztrák császári trónra lépő I. Ferenc József számára az 1850-es években neorokokó stílusban alakították át a palota tetőzetét és belső tereit. Az ún.kis trónterem falkárpitjának azt a karmazsinvörös, selyem ananászdamaszt anyagot választották, melyet Ferenc József idején az osztrák udvarban is használtak.

Ananászdamaszt az ún.kis trónteremből Az 1850-es években az ún.kis trónterem karmazsinvörös, selyem ananászdamaszt falkárpitja, melyet Ferenc József idején az osztrák udvarban is használtak. Fotó: Tihanyi Bence /BTM
Ananászdamaszt az ún.kis trónteremből
Az 1850-es években az ún.kis trónterem karmazsinvörös, selyem ananászdamaszt falkárpitja, melyet Ferenc József idején az osztrák udvarban is használtak. Fotó: Tihanyi Bence /BTM

A kiállítás földszinti terében, a Mária Teréziát ábrázoló festmény mögötti falburkolaton látható ennek az udvari damasztnak a pontos rekonstrukciója, melyet egy német selyemgyártó manufaktúra készített a múzeum számára.

Európai rangú palotakomplexum 1890 és 1905 között

A kiegyezést, illetve Ferenc József magyar királlyá koronázását követően szinte azonnal felmerült a budai palota tényleges királyi rezidenciává fejlesztésének igénye. A palota kiépítése csak 1890-ben vette kezdetét. Ennek tervezője – Ybl Miklós 1891-ben bekövetkezett halálát követően – Hauszmann Alajos főépítész és helyettese, Györgyi Géza volt. A hatalmas épületkomplexum kiépítésének irányítását a várépítési bizottság végezte, melynek elnöke Podmaniczky Frigyes volt. A munka az épület és a berendezés megtervezése mellett a palota környezetének, így a palotakertek megújítását is magában foglalta.

Támlásszék a bálterem páholyából 1904, körtefa enyves-krétás festéssel bevonva, a kárpitozás utólagos, BTM Kiscelli Múzeum - fotó: Tihanyi Bence /BTM
Waldstein-mintás porcelán étkészlet a tisztikar részére 1870-1904. Készült Hüttl Tivadar gyárában és a Herendi Porcelángyárban. Fotó: Tihanyi Bence / BTM
Talpas cukorkáskehely a királyi étkészletből 1900 körüli, az Első Magyar Üveggyár készítette BTM Kiscelli Múzeum - fotó: Tihanyi Bence /BTM

1905-re a budai királyi palota Európa egyik legnagyobb és legfényűzőbb uralkodói rezidenciája lett. Létrehozásában szinte kizárólag magyarországi művészek és vállalkozók vettek részt. Építésének és berendezésének összköltsége mintegy 31 millió korona volt.

A „történelmi” dísztermek: Szent István-terem, Hunyadi-terem, Habsburg-terem

A királyi palota díszítőprogramjában kétféle történelmi-politikai elhivatottságot kívántak a tervezők kifejezni: egyrészt, hogy a palota a magyar nemzeté, másrészt, hogy uralkodói rezidencia, azaz a Habsburg-ház rezidenciája. E kétféle irányultság szintézise a kiegyezés utáni Magyarország egyik legfontosabb kérdése volt.

A palota három szárnyában három, a történelem egy-egy kimagaslónak értékelt korszakát megjelenítő dísztermet alakítottak ki. A Duna felőli, keleti oldalon a kupola alatt elhelyezkedő Habsburg-termet, a krisztinavárosi szárnyban a nemzeti függetlenséget kifejező, neoreneszánsz Hunyadi Mátyás-termet, valamint a déli összekötő szárnyban a Szent István-termet.

Benczúr Gyula: Mátyás király fogadja a pápa követeit 1915, olaj, vászon, a festmény körül a királyi palota Hunyadi-terme falburkolatrészletének tölgyfából készített rekonstrukciója, fotó: Tihanyi Bence /BTM
Benczúr Gyula: Mátyás király fogadja a pápa követeit
1915, olaj, vászon, a festmény körül a királyi palota Hunyadi-terme falburkolatrészletének tölgyfából készített rekonstrukciója, fotó: Tihanyi Bence /BTM

A korabeli közgondolkodásban Szent István alakja szimbolizálta a konszolidált hatalmi viszonyokat. A három terem közül ez készült el legkorábban, ennek egy részletét mutatták be az 1900-as párizsi világkiállítás magyar pavilonjában. A Hunyadi-terem ékessége a középen elhelyezett Mátyás király-szobor volt, Fadrusz János kolozsvári szobrának kicsinyített mása. Az oldalfalakat Benczúr Gyula két, Mátyás király életéből vett jelenetet ábrázoló festménye díszítette. Ezek egyike, a „Mátyás király fogadja a pápa követeit” című kép megtekinthető a kiállításban a terem falburkolatának rekonstrukciójába foglalva.

A viharos 20. század

A két világháború között Horthy Miklós rezidenciájaként és múzeumként használták a palotát. Az épület utolsó hivatalos használója Szálasi Ferenc volt, aki 1944. november 4-i nemzetvezetői esküjét a bálteremben tette. 1945 januárjában a német csapatok legutolsó védelmi központja lett a palota, ennek megfelelően – főként a hetekig tartó tűzvész miatt – rendkívül nagymértékű sérüléseket szenvedett. Az 1950-es, 1960-as évekbeli átépítések során az elbontott épületdekorációs elemeket nem őrizték meg, nem dokumentálták; s

a még ostrom előtt elszállított ingóságok nagy része – kevés kivételtől eltekintve – eltűnt.

A Budapesti Történeti Múzeum nagyszabású, több évtizedig tartó ásatásai a középkori rezidencia maradványainak feltárására már a II. világháború után megkezdődtek. Az eredmények alapján került sor az egyes terek, a palota erődrendszerének rekonstrukciójára.

Enteriőrfotó az udvari étkészlettel Fotó: Keppel Ákos /BTM

1949-ben döntés született az épület párt és állami központtá alakításáról, majd 1957 – 1959-ben kulturális intézmények otthonául jelölték ki. Elsőként 1967-ben a Budapesti Történeti Múzeum és Vármúzeuma költözött be a palotába, majd 1975-ben a Magyar Nemzeti Galéria és a Munkásmozgalmi Múzeum, végül 1985-ben az Országos Széchenyi Könyvtár.

Új tárgyak-új történetek – frissült a kiállítás

Olyan érdekes új tárgyakkal újult meg a tárlat, melyek nemcsak szépségükkel nyűgözhetik le a látogatókat, de történetük is érdekes; kiállításba kerülésük mögött komoly kutatómunka, vagy némelykor csak véletlen emberi találkozások állnak.

„Kő-sorsok”

A díszudvarból a Lovardába – A gyalogsági fegyvernem kőpilasztere

1853 – 1854-ben a barokk díszudvar negyedik, nyugati oldalán épült fel a régi őrség-épület a Tabánból az alagúton át felkanyarodó új útvonal és a Szent György tér felé érkező forgalom ellenőrzésére. Az épület középső homlokzatrészének két sarkát két-két pilaszter (falba épített pillér) szegélyezte, amelyeket a hadsereg főbb fegyvernemeinek (gyalogság, tüzérség, haditengerészet, katonai zenészek) szimbólumai díszítettek. Az épületet az 1890-es évek elején, a krisztinavárosi szárny építési munkáinak kezdetekor lebontották, s végül a négy mészkőpilasztert Hauszmann Alajos a Lovarda rámpájába építtette be.

A régi őrség-épület (1853/54-1890) gyalogsági fegyvernem kőpilasztere; puha mészkő, BTM Kiscelli Múzeum – fotó: Keppel Ákos /BTM
Kőpilaszter
A régi őrség-épület (1853/54-1890) gyalogsági fegyvernem kőpilasztere; puha mészkő, BTM Kiscelli Múzeum – fotó: Keppel Ákos /BTM

Nőstény oroszlánt ábrázoló zárókő Sisi parasztházából

Múzeumunk régésze, Magyar Károly találta meg a déli rondellánál azt a nőstény oroszlánt formázó, kb. 500 kilogrammos látványos faragványt, mely a Sisi, azaz Erzsébet királyné számára tervezett, magyar ornamentikájú, szecessziós kerti pavilon (az ún. Parasztház) záróköve.

1900 körül. A BTM 2020. évi régészeti megfigyelése során került elő az egykori parasztház helyén, a rekonstruált déli rondella kaputornya alatti területről, mészkő, BTM Kiscelli Múzeum Fotó: Keppel Ákos /BTM
1900 körül. A BTM 2020. évi régészeti megfigyelése során került elő az egykori parasztház helyén, a rekonstruált déli rondella kaputornya alatti területről, mészkő, BTM Kiscelli Múzeum Fotó: Keppel Ákos /BTM

Az 1902-ben átadott házat az időközben elhunyt Sisi már nem élvezhette. A kis ház Faragó Ödön tervezte bútorai az 1900-as párizsi világkiállításon szerepeltek. Itt annyira megtetszett a Viktória királynő által alapított South Kensington Museum – a mai Victoria and Albert Museum – kiküldött munkatársának, hogy azonnal megrendelte a bútorzat másodpéldányát, amely ma is szerepel az intézmény állandó kiállításán.

A parasztház egészen Budapest 1945-ös ostromáig megmaradt, ám a harcokban súlyosan megrongálódott, berendezése eltűnt.

A palota építéstörténeti emlékköve

A Szent Zsigmond-kápolna nyugati homlokzatán 1930-ban, Horthy Miklós kormányzóságának 10 éves évfordulójára emléktáblát helyeztek el. A latin nyelvű tábla tömör összefoglalót ad a vár és a palota történetéről, felsorolja a jelentős uralkodókat – a sor végén a kormányzó nevével.

A Szent Zsigmond-kápolna külső falának kő emléktáblája a palota építéstörténetéről 1930, vörösmárvány, Várkapitányság Fotó: Keppel Ákos /BTM
A Szent Zsigmond-kápolna külső falának kő emléktáblája a palota építéstörténetéről
1930, vörösmárvány, Várkapitányság
Fotó: Keppel Ákos /BTM

Horthy 1920. április 1-én költözött be a budai királyi palotába. Lakosztálya nem Ferenc József egykori apartmanja helyén, hanem a krisztinavárosi szárnyban volt. A gesztus, hogy a kormányzó lakását nem az egykori királyi apartman helyén rendezte be, a királynélküliség állapotát fejezte ki. E korszakban az egyetlen jelentős építészeti beavatkozás a Corvin könyvtárterem létesítése volt a mai D épületben.

A Habsburg-lépcső megmaradt atlaszának párja: a kariatida

Archív fotók alapján rekonstruálták a Habsburg-lépcső atlaszának ember nagyságúnál nagyobb, kb. 400 kilogrammos, gipszből készült párját. A rekonstruálást segítette, hogy az eredeti nőszobor kézfeje a palotakiállításban eddig is látható férfialak vállán „maradt”.

Atlasz- és kariatida-szobrok a Habsburg-lépcsőről Senyei Károly (1854‒1919) Pátyi mészkő és gipsz, BTM Kiscelli Múzeum - fotó: Keppel Ákos /BTM
Atlasz- és kariatida-szobrok a Habsburg-lépcsőről
Senyei Károly (1854‒1919)
Pátyi mészkő és gipsz, BTM Kiscelli Múzeum – fotó: Keppel Ákos /BTM

Az egyetlen eredeti csempe a Szent István-terem kandallójából

A Szent István-terem kandallójából egyetlen eredeti darab maradt meg. Egy aranyozott csempe, melyet az 1960-as években a bontáson dolgozó mérnök kislánya „könyörgött ki” a sittből, s melyet a múzeum később tőle vásárolt meg.

A Szent István-terem kandallókürtőjének eredeti csempéje 1899-1900, festett, mázas pirogránit, Zsolnay-gyár - fotó: Keppel Ákos /BTM

Míves parkettatábla a Corvin-teremből

Szép új szerzemény az eredetileg könyvtárnak épült Corvin-terem padlózatából származó parkettatábla. Mintáját Szabó László várkapitánysági főmérnök tervezte és Miklósváry Károly műszaki előadó rajzolta.

A Corvin-terem parkettatáblája 1937, mintáját Szabó László várkapitánysági főmérnök tervezte és Miklósváry Károly műszaki előadó rajzolta, tölgyfa, diófa és jávorfa borítás BTM Kiscelli Múzeum - fotó: Keppel Ákos / BTM
A Corvin-terem parkettatáblája
1937, mintáját Szabó László várkapitánysági főmérnök tervezte és Miklósváry Károly műszaki előadó rajzolta, tölgyfa, diófa és jávorfa borítás
BTM Kiscelli Múzeum – fotó: Keppel Ákos / BTM

Az orvostudomány allegóriája – A trónterem (díszterem) barokk falképei

Az 1769-ben befejezett barokk királyi palota legnagyobb tere a trónterem vagy más néven díszterem volt. Mária Terézia 1777-ben a nagyszombati egyetemet költöztette a budai palotába. Vinzenz Fischer, a bécsi Képzőművészeti Akadémia tanára, aki festett előzőleg falképeket a trónteremben, újból megbízást kapott a terem dekorálására, ezúttal az egyetemmel kapcsolatos falképek megalkotására (1777‒1778). Az oldalfalak gazdag architektúra- és díszítőfestést kaptak, a négy ajtófülkébe a négy fakultás ábrázolása került.

A trónterem (díszterem) falképei – Az orvostudomány allegóriája
Vinzenz Fischer (1729-1810)
Leválasztott freskótöredékek secco-kiegészítésekkel, farostlemez/műanyag hordozón, BTM Kiscelli Múzeum Fővárosi Képtár – fotó: Keppel Ákos /BTM

A palota II. világháború utáni átépítésének alapvető célja a középkori maradványok kibontása, rekonstrukciója volt, de a 18. századi maradványokat is értékesnek tartották, emiatt a helyiség freskóit le akarták választani a falról, hogy megőrizzék őket. A négy megmaradt figurális falképet azonban szakszerűtlenül választották le 1953-ban és 1964-ben, így egy részük még a helyszínen megsemmisült. Az orvostudomány allegóriáját ábrázoló, leválasztott, nagyon rossz állapotba került falképegyüttest az elmúlt években a Magyar Képzőművészeti Egyetem restaurátor tanszékének hallgatói restaurálták, s most a kiállítás részét képezi.

A KIRÁLYI PALOTA – A KULTÚRA VÁRA
Megújult állandó kiállítás a BTM Vármúzeumban
Megtekinthető: 2021. augusztus 20-tól
Kurátorok: dr. Farbaky Péter és dr. Rostás Péter művészettörténészek

Látványterv: Kemény Gyula
Grafika: Mihalkov György
Fotók: Bakos Ágnes, Fáryné Szalatnyay Judit, Keppel Ákos, Tihanyi Bence, Keppel Ákos
Partnerek: Albertina (Bécs), Budapest Főváros Levéltára, Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár, Iparművészeti Múzeum, Középülettervező Zrt., Magyar Építészeti Múzeum és Műemléki Dokumentációs Központ, Magyar Képzőművészeti Egyetem, Magyar Nemzeti Digitális Archívum, Magyar Nemzeti Levéltár – Országos Levéltár, Magyar Nemzeti Múzeum, Österreichisches Staatsarchiv (Bécs), Szépművészeti Múzeum – Magyar Nemzeti Galéria, Várkapitányság Integrált Területfejlesztési Központ Nonprofit Zrt.

felújítás bál festmény rekonstrukció BTM ferenc józsef vármúzeum horthy enteriőr berendezés
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésA Szabó Ervin Könyvtár kertjében kezdődik a New Millennium Nemzetközi Kamarazenei Fesztivál
Következő bejegyzés Dokumentumfilm készült Boris Karloff legendás horrorsztárról

Ajánlott Bejegyzések

Françoise Gilot - forrás: Várfok Galéria
Várfok Galéria

A Várfok Galéria egyedüli magyar kiállítóként vesz részt az art KARLSRUHE 2022 vásáron

2022. július 1.2 perc olvasás
Fotó: Szépművészeti Múzeum-Magyar Nemzeti Galéria / Szántó András
Múzeum+

Ha szerda, akkor Borszerda a Magyar Nemzeti Galériában – idén júliusban is!

2022. július 1.11 perc olvasás
- forrás: pixabay.com
JM blog

Brácsa-, oboa- és klarinétpróbajátékot hirdet a Pannon Filharmonikusok

2022. július 1.4 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
100 Tagú Cigányzenekar - forrás: Margitszigeti Szabadtéri Színpad Promóció

Prímás parádé a 100 Tagú Cigányzenekarral a Margitszigeten

Keller András - forrás: Concerto Budapest Promóció

Válogassa össze bérletét a Concerto Budapest koncertjeiből!

Vasas Petra - fotó: Králl Kevin Promóció

Vasas Petra: „A mozivászonról látni a saját filmünket mindent felülmúló élmény”

Fekete-Kovács Veronika a La Mancha lovagjában Promóció

Fekete-Kovács Veronika: „Emma szerepe számomra az évad csúcspontja”

Han Chi Ho Promóció

Glenn Gould és Wilhelm Kempff között – koreai zongoravirtuóz a Zeneakadémián

Ertl Péter Promóció

Ertl Péter: „Változatos előadásokkal készülünk a TáncParkra”

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.