Papageno Radio
- hirdetés -
Intermezzo „Ázsia a komolyzene jövője”

„Ázsia a komolyzene jövője”

Papageno Fanfár
Iratkozzon fel hírlevelünkre és hetente elküldjük Önnek a világ legfontosabb kulturális híreit!

Farkas Gábort, akinek nemrég jelent meg Kocsis Zoltán emlékének ajánlott lemeze, és aki szeptembertől Tokióban oktatja a fiatal zongoristákat, féltették apró kezei miatt, mégis világszerte elismert zongoraművész lett.

„Te jó ég, ötévesen alig bír öt hangot átérni a pici kezeivel, hát hogy lesz ebből a gyerekből zongorista?” – sóhajtott Szakács Albertné „Ági néni”, Farkas Gábor első tanára.

Hallgasson bele Farkas Gábor legújabb lemezébe:

Robert Schumann: Carnaval, Op. 9 – Préambule

Ma egy részletet mutatunk a 2017 májusában megjelent kiadványunkból, melyen Gábor Farkas Liszt-díjas zongoraművész Schumann műveit játssza. Íme az album 1. trackje, Robert Schumann: Carnaval, Op. 9 – PréambuleAz album már megvásárolható a Hungaroton Zeneáruházban: https://hungarotonmusic.com/classical/the-schumann-album-p9867.html„Farkas Gábor generációjában igen sok a kiváló zongorista, de kevés olyan akad, akire azt mondanám, hogy költő. Ő az!” – így jellemezte Vásáry Tamás a Liszt-díjas zongoraművészt, akinek előadásában Robert Schumann alkotó huszonéveinek legeredetibb, emblematikus zongorakompozícióit hallhatjuk a Hungaroton legújabb, ma megjelent albumán. A három remekmű – a Carnaval, az Arabeske és a Szimfonikus etűdök – a zongoraművek évtizedében, 1834–1839 között keletkezett. A sajátos schumanni zenei nyelv kialakulása rendkívül sokat köszönhet ezeknek a viharos éveknek: az ekkor keletkezett híres zongoraciklusok egytől egyig olyan formabontó, excentrikusnak mondható művek, amelyekben az ifjúkori irodalmi és zenei élmények termékenyítő hatására a zeneszerző sajátos, csak rá jellemző ciklusalkotó gondolkodásának kialakulását ismerhetjük fel.

Közzétette: Hungaroton – 2017. május 9.

- hirdetés -

 

A művész, aki szeptembertől hivatalosan is a Tokyo College of Music vendégprofesszoraként oktat, így nyilatkozott legújabb feladatáról: „Ázsia a komolyzene jövője. Olyan zongoristacsodákkal lehet találkozni arrafelé, hogy leesik az állam. Olyan éretten, magas színvonalon játszanak tizennégy-tizenöt évesen, akkora kezekkel, mint egy névjegykártya, hogy az ember… (a teljes interjú itt olvasható)

Gyenyisz Macujev zongoraművész szerint az orosz zongoraiskola a Távol-Keleten él tovább, ami megmagyarázza az ázsiai fiatalok kiválóságát. Részletek itt.

Promóció

- hirdetés -

Olvassa és hallgassa a Papagenót mobilon is!

- hirdetés -
X
X