Vashegyi György karmester személyében választott új elnököt a leköszönő Fekete György helyére október 10-i, keddi tisztújító közgyűlésén a Magyar Művészeti Akadémia a Pesti Vigadóban.
Vashegyi György a legfiatalabb jelöltként lett az MMA új elnöke, a 226 érvényes voks közül 140 szavazatot kapott. Mellette Marton Éva Kossuth-díjas operaénekest, a nemzet művészét és Rátóti Zoltán Jászai Mari-díjas színészt, rendezőt jelölték a tisztségre. Jankovics Marcell Kossuth-díjas filmrendező, a nemzet művésze az ülésen jelentette be, hogy egy nappal korábban visszalépett az elnökjelöltségtől.
Több zeneművésszel bővült a Magyar Művészeti Akadémia rendes tagjainak sora
Vashegyi György programbeszédében arról szólt, hogy az MMA szellemi és művészeti súlya napról napra növekszik, jó úton jár küldetése betöltéséhez. Az új elnök szerint az akadémia fontos feladata lesz a jövőben a művészeti nevelés erősítése a közoktatásban, az ösztöndíjrendszer bővítése, a művészeti ismeretterjesztés erősítése, valamint az akadémikusok teljes életművének digitalizálása, archiválása és elérhetővé tétele.
Az elnöki tisztség legfeljebb két hároméves cikluson keresztül tölthető be. Fekete György Kossuth- és Munkácsy Mihály-díjas belsőépítész 2011 óta állt az MMA élén.
Vashegyi Györgyöt a régi zene kiemelkedő szakértőjeként és kiváló interpretálójaként tartja számon a magyar zenei élet. 16 évesen vezényelte első hangversenyét. Budapesti diplomahangversenyén Mozart Varázsfuvoláját, operai bemutatkozásakor pedig Gluck Orfeo-ját (Derek Lee Ragin címszereplésével) vezényelte a Budapesti Kamaraoperában. Később ugyanitt karmestere volt Monteverdi: Il Ballo delle Ingrate, és Il Combattimento di Tancredi e Clorinda illetve Mozart: Varázsfuvolájának színpadra állításának is. A 1994/95-ös szezonban sikeres vendégszerepléseken vett részt a Budapesti Kamaraopera Gluck: Orfeo-produkciójával Franciaországban, Svájcban és Luxembourgban.
1998 decemberében a kolozsvári Magyar Operában Mozart Idomeneo-jának romániai premierjét dirigálta. 1999 és 2000 májusában a MÁV Szimfonikus Zenekar, illetve a Magyar Rádió és Televízió Szimfonikus Zenekara élén Gyöngyösi Levente: A gólyakalifa c. operájának koncertszerű ősbemutatóját vezényelte Budapesten (később az opera 2005-ös Állami Operaházbeli színpadra állításának is karmestere volt). 2000 augusztusában debütált a budapesti Állami Operaházban Haydn: L’infedeltà delusa c. operájával (az Orfeo Zenekar élén): ez volt az első régi hangszeres operaelőadás az Operaház történetében. A 2001/2002-es szezonban az Állami Operaház Così fan tutte- és Figaro-produkciójának is karmestere volt. 2002 nyarán az Operafesztivál keretében Mozart: Szöktetés a szerájból új színpadra állítását vezényelte, s a 2003/2004-as évadban Mozart operáit (Szöktetés a szerájból, Così fan tutte, Figaro, Titusz kegyelme) és Verdi: Don Carlos-át dirigálta az Operaházban illetve az Erkel Színházban. 2004 nyarán (a Prágai Kamarazenekar élén) sikeres Mozart-hangversenyeket vezényelt a Würzburgi Mozart Ünnep és a Rheingau Fesztivál keretében.
Nevéhez fűződik két kiváló régi zene együttes a Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar megalapítása is (1990), amelyek Magyarország egyedülálló régi zenei specialistáivá váltak: repertoárjuk gerincét a Gesualdotól Mozartig terjedő periódus zenéje alkotja, de számos alkalommal megszólaltatnak későbbi kompozíciókat is.
1998 óta (kezdő év) állandó résztvevői a Fertőd-Eszterházán szeptemberben rendezett historikus Haydn-Fesztiválnak. Ennek keretében Joseph Haydn számos jelentős kompozícióját – miséit, más egyházi műveit, szimfóniáit és versenyműveit – Magyarországon első ízben adták elő korabeli hangszereken.
Az Orfeo Zenekar és Vashegyi György saját koncertsorozatán 2002 és 2007 között Haydn első 80 szimfóniáját is megszólaltatja az Esterházy-Kastélyban (a 18. század óta első ízben korabeli hangszereken) azzal a hangszeres létszámmal, mellyel Haydn Eszterházán évtizedeken át ugyanebben a teremben adott koncerteket.
2005-ben Vashegyi Györgyöt és együtteseit kérték fel Magyarország első számú kulturális központjában, a Művészetek Palotájában működő Fesztivál Színház megnyitó előadására, melynek alkalmából az operaműfaj mérföldkövének számító művet: Monteverdi: L’Orfeo c. operáját mutatták be nagy sikerrel. Ugyancsak ezen a színpadon mutatták be: Charpentier: Actéon című darabját és az angol színpadi zene első nagy kompozícióját: Purcell: Dido&Aeneas című operáját is. Mindkettő egyfelvonásos opera rendezésében és előadásában is egyedülállónak mondható.