• Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Papageno Klasszik
  • English
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • Altalena
  • A magyar fuvolázás története
  • Animo
  • Arcus Temporum
  • ARTE blog
  • art:képző
  • art quarter budapest
  • A zeneművészet Junior Primái
  • Bach Mindenkinek Fesztivál
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Bartók Tavasz
  • Bartók Világverseny
  • Berlini kalandozások
  • Beszélő képek
  • Brüsszeli Csipke
  • Budaörsi Latinovits Színház
  • Caruso
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Egy hályogkovács emlékei
  • Erdély blog
  • Érdi Tamás története
  • Esterházy
  • eSzínház
  • Etno magazin
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fészek Művészklub
  • Fesztivál Akadémia
  • Fischer Ádám története
  • FOCUS on You
  • Giargiana
  • Goethe ráér
  • Gramofon
  • Hagyományok Háza
  • Hallomások
  • Hangszercsodák
  • Haydneum
  • Himnusz-történetek
  • ICMA blog
  • Így írunk mi
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • kamara.hu
  • Kaposfest
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyv-papír-olló
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúr-linzer
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • Liszt Ünnep
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Marton Éva Énekverseny
  • Mesélő lakosztályok
  • Minden, ami opera, minden, ami Szeged
  • Minden nap színház
  • Mindent Kocsisról
  • MNM Tudástár
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • MuzsikAlkohol
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Nagyváradi történetek
  • Operaház
  • Orgonablog
  • Orientale Lumen
  • Oroszlánkörmök
  • Orosz Zenei Fesztivál
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • Parlando
  • PerfActionist
  • PeterPress
  • PH-érték
  • Purcell – Orfeo
  • Régi Zenei Napok
  • Rost Andrea
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • StageHive
  • Steinway
  • Szentendre
  • Színikritikusok Díja
  • Színház mindenkinek
  • Színtézis
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Utolsó Óra
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • Wagner úr
  • Zenélő bábok
  • Zeneoktatás
  • Zeneszó
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў – A szabadság blogja
Facebook Instagram Vimeo YouTube
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Papageno Klasszik
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
Intermezzo Zene

A seattle-i példa

Szerző: Papageno2017. november 2.
Facebook Twitter E-mail
Seattle-i Szimfonikus Zenekar

A Seattle-i Szimfonikus Zenekar (SSO) közönsége erőteljesen csökkenő tendenciát mutatott, a mélypontot a 2011/2012-es évadban érte el, amikor a jegyeknek mindössze 63%-át adták el. Ekkor érezték úgy, lépniük kell.

A zenekar missziója, hogy a zene erejét szabadon engedje, embereket hozzon össze és a szellemet emelje. Ezen semmiképp nem akartak változtatni. Ugyanakkor a tech-ipar vállalatainak irodaházai mellett – értelemszerűen – lakótömbök is épültek, amelyek fiatal tulajdonosai és bérlői nem elsősorban komolyzene-rajongók voltak. Az új városi kultúrafogyasztó tehát tipikusan a technológiára nyitott, abba beleszületett, zeneileg eklektikus ízlésű millennial generáció. A SSO vezetői őket akarták becsábítani a koncertterembe, valamint azokat a kertvárosokból visszaköltöző idősebbeket, akiknek saját életüket megkezdő gyerekeikre már nem kellett költeniük.

Nekik azonban új típusú koncertprogramot kellett kínálni.

Seattle-ben három koncertformátumban gondolkodtak, amelyeket a 2012/2013-as szezonban vezettek be. Mivel Seattle-ből olyan zenekarok indultak, mint a Nirvana vagy a Pearl Jam, és jelenleg is zeneipari fellegvárnak számít a város, ezeket az együtteseket integrálták a programba, sorozatnyitóként például egy Kurt Cobain emlékére írt rekviem ősbemutatójával. Az SSO közreműködik ezeken a Sonic Evolution címet kapó koncerteken, de gyakran maguk a pop-/rockzenekarok is fellépnek velük, és a zene mellett a vizualitás is kiemelt hangsúlyt kap. Emellett vannak olyan kamarakoncertek, amelyek programján 20-21. századi zene szerepel, a helyszín azonban a Benaroya Hall lesötétített előcsarnoka, és ebben a klubszerű atmoszférában ülhet, állhat, fekhet a hallgatóság az este 10 órakor kezdődő Untitled nevű alkalmakon.

A Budapesti Fesztiválzenekar Titokkoncertje:

A harmadik típusú koncert címe: Untuxed, ennek megfelelően a könnyedség és a közvetlenség jellemzi, a zenekar tagjai sem szokásos fellépőruhájukban, hanem laza öltözékben vannak. Ezek a koncertek 7-kor kezdődnek, maximum 75 percesek, a műsoron kizárólag népszerű művek szerepelnek. Gyakran kapcsolódik hozzájuk backstage túra, a koncert után találkozhatnak a zenészekkel, és a zenekar egyik tagja a műsorvezető. A harmadik típusú koncertek nagyon népszerűnek bizonyultak, az SSO vezetői azt gondolták, ez a közönség azonnal jegyet, bérletet vásárol a többi “komoly” koncertre is, miközben érezték a veszélyét annak, hogy az olcsóbb, rövidebb program a Masterworks sorozatra veszélyes lehet, attól csábít el jegyvásárlót.

Az SSO folyamatosan vizsgálta a közönséget kérdőívekkel és fókuszcsoportos kutatásokkal is, így tudták finomhangolni a programokat. Ezekből derült ki, hogy az Untuxed közönsége zeneileg nagyon konzervatív, kizárólag ismert művekre kíváncsi, felfedezési hajlama alig van, továbbá erősen számít a koncert hossza is, például a gyerekes családoknál, akik a Masterworks 8 órakor kezdődő, normál hosszúságú “klasszikus” hangversenyeit időben nem tudják maguknak megengedni. Ez a legnépszerűbb program, látogatottsága 2015/2016-ról 2016/2017-re 40%-kal nőtt. A teljes közönség 17%-a új vásárló volt, ugyanakkor a Masterworksre jegyet vásárlók mindössze 1%-a mondta, hogy azért vett erre a sorozatra jegyet, mert az Untuxed hozta meg rá a kedvet, miközben a Masterworks látogatóinak 55-65%-a jár az Untuxed koncertjeire is. Az Untitled közönsége a legnyitottabb, a zenei mindenevőké, akik viszont nem feltétlenül fiatalok, vannak köztük az X-generációból, de a baby boomerek nemzedékéből is jócskán.

Az elmúlt évadban a Masterworks koncertjei 74%-os látogatottságot értek el. A három extra sorozat alkalmai azonban komoly vonzerőt nem jelentettek a zenekar fő programjára és profiljára vonatkozóan. Az viszont vitathatatlan, hogy új közönség ismerte meg a Seattle-i Szimfonikus Zenekarnak.

Közötük nem kevesen vannak olyanok, akiknek a lakótömb portásai vagy az irodaházak recepciósai ajánlják ezt a programot. A portásokra és recepciósokra ugyanis annyira figyelnek a lakók és a dolgozók, hogy az SSO külön részleget állított fel az ő elérésükre és meggyőzésükre. A tervek közt szerepel az is, hogy a zenekar kamarakoncerteken ezeken a helyeken is megjelenik.

A Budapesti Fesztiválzenekar így csinálja:

Az SSO nem csupán így próbálja a közönségélményt és a lojalitást növelni, hanem olyan egyszerű dolgokkal is, mint a közönséggel találkozó jegyszedők, parkolóőrök és jegypénztárosok továbbképzése és “udvariassági” tréningje, vagy azzal, hogy minden koncerten 35 jegynél másképp csipog a kódleolvasó szerkezet, őket pedig ajándék üdvözlőitallal jutalmazzák.

(Via Wallace Foundation)

szimfonikus zenekar marketing seattle
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésSzemélyre szabott hagyomány
Következő bejegyzés Komponálj Arany János műveire!

Ajánlott Bejegyzések

Szent Efrém Férfikar
Orientale Lumen

Megjelent a Szent Efrém Férfikar Kings & Queens című lemeze

2023. február 1.2 perc olvasás
Hollerung Gábor - forrás: Müpa
Müpa magazin

Korngold és Shakespeare – Szimfonikus színházi játékot mutat be a BDZ

2023. február 1.2 perc olvasás
Vass András - fotó: Gyarmati Csaba
Zene

Vass András: „A Teremtés zenei anyaga zseniális, sőt tökéletes”

2023. február 1.4 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Vass András - fotó: Gyarmati Csaba Zene

Vass András: „A Teremtés zenei anyaga zseniális, sőt tökéletes”

Promóció

Kocsis-Holper Zoltán: „A kortárs zene rólunk szól”

Az almafa virága - forrás: Vertigo Promóció

Tiltott szerelem Budapesten – Érkezik Az almafa virága a mozikba

Promóció

Felelős hitelességgel – Homonnay Zsolt a Mária főhadnagy rendezéséről

Mentorok - forrás: Déryné Program Színház mindenkinek

„Meglepő volt, milyen sokan akarnak drámát írni Magyarországon!”

Szent István Filharmonikusokat Záborszky Kálmán vezényli - forrás: Szent István Filharmonikusok Promóció

Petőfi, Kacsóh Pongrác és Lajtha László előtt tiszteleg a Szent István Filharmonikusok koncertje

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001
SB_LOGO_2022-1
SB_SEAL_cmyk_2022-1

A nyomtatott Papageno magazin megjelenését támogatja:

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.