Kamaraoperák kapcsolatai

Kósa György: Kocsonya Mihály házassága - fotó: Vozáry Róbert

Idén ötödik alkalommal rendezték meg az Egri Kamaraopera Fesztivált, amely a szélesen értelmezett, folyamatosan megújuló, gazdag műfaj előadásainak adott otthont.

November 10-12. közt zajlott az esemény, amely Kapcsolatok alcímmel a klasszikus és kortárs operáktól az experimentális performanszig bizonyította, hogy a kamaraopera folyamatosan megújuló műfaj. A programban egyaránt szerepeltek kifejezetten gyerekeknek készült előadások és felnőtteket érintő kérdéseket feldolgozó produkciók.

Az egri Gárdonyi Géza Színház és a Babszem Jankó Gyerekszínház közös produkciójában Pöttöm Panna keresett és talált új társakat. Donizetti egyik legnépszerűbb vígoperáját, A csengőt az Egri Szimfonikus Zenekar, remek énekesek és  élő homokanimáció keltette életre. A Harlekin Bábszínház Kósa György: Kocsonya Mihály házassága című vígoperájának énekes bábművészek és bábozó énekművészek inspiráló kapcsolatából születő előadását láthatta a közönség.

A kiváló ételek és a kiváló muzsika évszázados kapcsolatát reprezentálta az Étek szóval, muzsikával a GasztrOperától, sőt még a bevásárlóközpontban operát hallhattak a vásárlók.

Az Eszterházy Károly Egyetem különleges helyszínén szemtanúi lehettek a nézők annak, hogy Szemző Tibor zeneszerző jóvoltából hogyan kapcsolódott egymáshoz egy televízióval beszélgető ember, egy pörkölt, egy cigányzenekar és a minimálzene. A fesztivált a Budapesti Operettszínház előadása, Beischer-Matyó Tamás: Kreatív kapcsolatok című kamaraoperája zárta, amely négy teljesen különböző ember különleges viszonyáról mesél.