Az Auditorium Parco della Musicában három koncertterem, szabadtéri színpad, aprócska múzeum, kávézó, könyvesbolt, télen még egy jégpálya is várja a kikapcsolódni vágyókat, a célzottan hangversenyre érkezőket, illetve az Accademia Nazionale di Santa Cecilia növendékeit.
A komplexumot Renzo Piano tervezte, az olasz – egyébként örökös szenátorrá kinevezett – építész elnyerte szakmájának legjelentősebb díjait, nevéhez olyan emblematikus épületek fűződnek, mint a Pompidou Központ Párizsban, a Paul Klee Központ Bernben, a The Shard Londonban, illetve a Potsdamer Platz beépítési terve Berlinben. Piano első hangversenyterme a 2001-ben átadott parmai Auditorium Niccolò Paganini volt, az egykori cukormalmot alakította át úgy, hogy a külső falakat egy kivételével meghagyta, azt üvegre cserélte le, és amivel különleges látványt hoz létre: akik kinn vannak, belátnak, akik benn ülnek, látják a külső környezetet, kinn és benn összességében izgalmasan olvad egybe.
Az Auditorium Parco della Musica építése 1994-ben indult, a megnyitót 2002. december 21-én tartották. A munkálatok egy évet csúsztak, mert a területen találtak egy Krisztus előtti VI. századból származó villát. Néhány leletet kiállítottak ezekből, van itt egy aprócska hangszermúzeum, ahol néhány tárlóban hangszercsoportok szerint nézegethetünk különösebb információ nélkül szép, főleg régi instrumentumokat, továbbá van itt egy hangszerkészítő látványműhely. Csak ezekért azonban nem érdemes rászánni Észak-Róma e területére egy fél napot.
A betonszürke, legyező formájú épületért viszont mindenképp. Van egy központi tere, amolyan piazza, ehhez csatlakozik kinn a görög színházakat idéző, 3000 fő befogadására alkalmas Cavea, benn pedig a hosszú és tágas folyosókról nyíló három terem, a 2800 fős Santa Cecilia, az 1200 fős Sinopoli és a 700 fős Petrassi, két, próbateremként és akár színházi előadásra, konferenciára, fogadásra alkalmas helyiség, továbbá a zeneakadémiai rész. Levegős, nagyvonalú és hívogató ez a tér, színeivel, anyagaival minden szeglete a nyugalmat és a közösségiség érzetét árasztja. 2014-ben a világ második leglátogatottabb koncertközpontja volt, csak a New York-i Lincoln Center előzte meg.
Az építészet iránt érdeklődőknek azért is érdemes errefelé venni az irányt Rómában, mert az út másik oldalán az 1960-as római olimpiára épült létesítmények láthatók, srégen szemben pedig ott áll a Zaha Hadid tervezte MAXXI, a 21. század képzőművészetének múzeuma.