A Yannick Nézet-Séguin vezette Philadelphiai Zenekar ellen már otthon is tüntettek, brüsszeli koncertjüket pedig úgy megzavarták, hogy az együttes levonult a pódiumról.
A Philadelphiai Zenekar hat európai városban lép fel – Brüsszel, Luxembourg, Párizs, Düsseldorf, Hamburg, Bécs -, mielőtt 1992 után ismét Izraelbe utazik, ahol Haifában, Tel Avivban és Jeruzsálemben ad koncertet. A turnényitó brüsszeli hangversenyen a palesztinokat támogató tüntetők Brahms I. zongoraversenyét zavarták meg – a szólista Hélène Grimaud volt -, a zenészek levonultak a pódiumról, és csak 25 perccel később folytatták a programot.
A tüntetők azt követelik hetek óta, mondják le a turnét. Nyílt levelükben azt írják, a Dél-Afrika elleni bojkott segített felszámolni az apartheidet, és a palesztin civilek arra kérik a nemzetközi kulturális intézményeket, ne lépjenek fel Izraelben, és nyomásgyakorlással vessenek véget az ottani apartheidnek és területfoglalásnak. Az Izrael-ellenes felhíváshoz a zenekar nem csatlakozott, az együttes ügyvezetője hisz a kulturális diplomáciában, abban, hogy az egyes embereket kell elérni, meggyőzni. „Izraelben sok zenekedvelő van – tette hozzá, és kijelentette, nem foglalnak állást semmilyen politikai kérdésben, érintse az Kínát, Mongóliát vagy Izraelt. – Ha bármilyen politikai dialógusba belemennénk, alapvető célunkat veszítenénk el.”
Philadelphiában sem csupán a koncerttermen kívül tüntettek a palesztinok mellett kiállók, a csoport a Tosca egyik előadását is megzavarta, ezért megnövelt erőkkel védik a a biztonságiak a turné minden állomásán a muzsikusokat például úgy, hogy a koncerttermekbe való belépésnél fokozottan ellenőrzik a közönség táskáit.