Egy koncertszervező, egy informatikai és hálózatkezelési fejlesztések terén működő, illetve egy kreatív informatikai megoldásokat szállító cég együttműködésében, neurobiológusok közreműködésével zajlott egy kísérlet, amelyben azt vizsgálták, hogyan hat a zene a koncertlátogatókra.
Az artrockban utazó dalszerző-gitáros, Annie Clark, azaz St. Vincent koncertjének résztvevői egy EEG-vizsgálatra is alkalmas fejpántot és bőrérzékelőket kaptak, az eredmények pedig azt mutatták, hogy egy élő koncert háromszor akkora érzelmi hatást vált ki, mint ha ugyanazt a zenét otthon hallgatjuk. A koncert résztvevőinek érzelmi intenzitása a kezdéskor 53%-kal megnőtt, a bulizók 90%-ának figyelme, bevonódása és kedve a koncert előttihez képest ötszörösére nőtt.
A kísérletben klasszikus zenei koncert látogatói nem vettek részt.
(Via Fast Company)