Állítsd össze saját virtuális vonósnégyesedet!

Szerző:
- 2018. június 8.
Virtuális Quartett - forrás: konzerthaus.de

A virtuális valóság által lenyűgöző világokban merülhetünk el. Egy szemüvegen keresztülnézve akár egy hangverseny is életre kelhet körülöttünk. A Konzerthaus Berlin és az Alkalmazott Tudományok Egyeteme egyedülálló koncertélményt fejlesztett ki, mely a virtuális térben rendkívül élő környezetet biztosít, mintha a testközelből hallgathatnánk a zenét. Egy applikáció segítségével pedig saját vonósnégyesünket is vezényelhetjük

- hirdetés -

Az okostelefonra is letölthető alkalmazás révén a kezünkben tarthatjuk a Virtuális Vonósnégyest, amely Schubert A halál és a lányka című művét kezdi el játszani, amint elindul a program. A játékos alkalmazás lehetővé teszi, hogy mind a négy zenészt egyszerre vagy akár külön-külön is hallgathassuk, ezáltal jobban tudunk összpontosítani a mű egyes hangjaira és jobban megismerhetjük az együttjátszás folyamatait.

Azonnal beleszerettünk az ötletbe, hogy egy mobiltelefonnal életre lehessen kelteni egy vonószenekart, amit bárhol és bármilyen szitációban hallgathatunk, ahol az adott pillanatban éppen szeretnénk

– beszél a fejlesztésről Elena Kountidou, a Konzerthaus Berlin kommunikációs igazgatója.

Az applikáció manuális részéhez tartozik, hogy a négy zenész négy valós kártyalappal mozgatható, a kártyalapok segítségével pedig magával a darabbal is játszhatunk, attól függően, hogy éppen mit szeretnénk hallani. Megfigyelhetjük, hogy hogyan szól a mű az első hegedű nélkül vagy azt, hogy a brácsa és a cselló mit játszik a kíséretben és hogy hangzik, ha csak ők, ketten játszanak. A variációk száma természetesen nem végtelen, de nagyon sok és változatos lehetőségünk van a mű megismerésére.

Nagyon izgalmas programozókkal és tudósokkal együtt dolgozni, hiszen ők másik nézőpontból közelítik meg a projektet, mint a zenészek

– meséli tapasztalatait Elena Kountidou.

A felvételek profeszionális körülmények között zajlottak, hogy az applikáció tökéletes hangzás- és látványélményt nyújtson. A legnehezebb feladat a zenészekre hárult: a felvételekhez szükséges semleges térben kellett a lehető legtermészetesebben és legkifejezőbben viselkedniük, ügyelve a mozgásukra, a testbeszédükre és gesztusaikra.mA projekt alkotói szerint ez még csak a kezdet: az élő játék és az informatika tudományának találkozása még több lehetőséget rejt magában.

(Via Slipped Disc, Konzerthaus Berlin)

Megosztás

Ajánlott

Bejegyzések

PROMÓCIÓ

VEB 2023

Hírlevél

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

Hírlevél

Member of IMZ
ICMA logo
A nyomtatott Papageno magazin megjelenését támogatja:
NKA logo