Amióta Luciano Pavarotti, Plácido Domingo és José Carreras triója megrázta a világot az 1994-es labdarúgó-világbajnokságon, a futball és az opera meglepően boldog házasságban élnek.
- hirdetés -

Amikor egyszer a három rivális, Pavarotti, Domingo és Carreras egyesítették erejüket és közös jótékonysági koncertet adtak Olaszországban, előadásuk – főleg az érzelmektől izzó Nessun dorma kezdetű ária – milliók szívét megdobogtatta, Puccini alkotását pedig a toplisták élére mozdította. A formáció, mely ezután A három tenor néven lett híres, azonnal átütő sikereket ért el és 1994-ben a Los Angeles-i, 1998-ban a párizsi és 2002-ben a Dél-Korea és Jápan által közösen rendezett futball-világbajnokságon is fellépett.
Idén az orosz szoprán, Aida Garifullina duettezett Robbie Williams-szel a világbajnokság moszkvai megnyitó ünnepségén.
Mi történik, ha az opera és a pop műfaja találkoznak?
Montserrat Caballé és Freddie Mercury 1998-as, vagy Robbie Williams és Aida Garifullina idei kettőséből kiderül:
A világbajnokság egyszerűen tökéletes alkalom arra, hogy az opera szélesebb közönséget hódítson magának – emellett zeneileg is izgalmas, amint egy brilliáns pop- és egy operahang találkozik egymással.
Érdekes, hogy a futballeseményeket általában operasztárok nyitják meg, ami azért lehetséges, mert a klasszikus zene az egész világ számára egyetemes, közös kódrendszerrel működik
– jegyezte meg a 2018-as világbajnokság egyik szervezője egy sajtóközleményben.
A futball egy világnyelv, ezért nyer értelmet, hogy kísérőzenéje is az egész világ által kedvelt legyen.
Akármilyen nyelven is szólal meg, az operát olyan jelenségként ismerhetjük, ami fontos eseményt fémjelez – valami, amire érdemes odafigyelni.
(Via Classis FM)