• Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Capriccio
  • English
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • Altalena
  • A magyar fuvolázás története
  • Animo
  • Arcus Temporum
  • ARTE blog
  • art:képző
  • art quarter budapest
  • A zeneművészet Junior Primái
  • Bach Mindenkinek Fesztivál
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Bartók Tavasz
  • Bartók Világverseny
  • Berlini kalandozások
  • Beszélő képek
  • Brüsszeli Csipke
  • Budaörsi Latinovits Színház
  • Caruso
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Egy hályogkovács emlékei
  • Erdély blog
  • Érdi Tamás története
  • Esterházy
  • eSzínház
  • Etno magazin
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fészek Művészklub
  • Fesztivál Akadémia
  • Fischer Ádám története
  • FOCUS on You
  • Giargiana
  • Goethe ráér
  • Gramofon
  • Hagyományok Háza
  • Hallomások
  • Hangszercsodák
  • Haydneum
  • Himnusz-történetek
  • ICMA blog
  • Így készül: Lót – Szodomában kövérebb a fű
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • kamara.hu
  • Kaposfest
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyv-papír-olló
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúr-linzer
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • Liszt Ünnep
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Marton Éva Énekverseny
  • Mesélő lakosztályok
  • Minden, ami opera, minden, ami Szeged
  • Minden nap színház
  • Mindent Kocsisról
  • MNM Tudástár
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • MuzsikAlkohol
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Nagyváradi történetek
  • Operaház
  • Orgonablog
  • Orientale Lumen
  • Oroszlánkörmök
  • Orosz Zenei Fesztivál
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • Parlando
  • PerfActionist
  • PeterPress
  • PH-érték
  • Purcell – Orfeo
  • Régi Zenei Napok
  • Rost Andrea
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • StageHive
  • Steinway
  • Szentendre
  • Színikritikusok Díja
  • Színház mindenkinek
  • Színtézis
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Utolsó Óra
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • Wagner úr
  • Zenélő bábok
  • Zeneoktatás
  • Zeneszó
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў – A szabadság blogja
Facebook Instagram Vimeo YouTube
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Capriccio
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
Intermezzo Zene

Elkezdődött a III. Marton Éva Nemzetközi Énekverseny

Szerző: Papageno2018. szeptember 11.
Facebook Twitter E-mail
A II. Marton Éva Nemzetközi Énekverseny fináléja - Fotó: Mudra László

Minden korábbinál több: hatvanegy versenyző részvételével vette kezdetét a Zeneakadémián a megmérettetés.

A III. Marton Éva Nemzetközi Énekverseny szeptember 10-i megnyitóján Szabó Stein Imre kommunikációs és versenyfejlesztési tanácsadó elmondta: négy földrész harmincnyolc országából – Perutól Japánon és Dél-Afrikán át Finnországig – 145 fiatal énekes jelentkezett a versenyre. A rendkívül erős mezőnyre való tekintettel a Marton Éva vezette előzsűri döntése alapján a korábbiaknál másfélszer több, 94 jelentkező kapott meghívást az élő fordulókba, s közülük 61 fiatal művész részvételével kezdődhet meg a versengés.

A verseny történetében első alkalommal az egyhetes megmérettetést lezáró gálakoncertnek is a Zeneakadémia ad otthont, s szintén újdonság, hogy a verseny abszolút győztese, azaz a csaknem ötmillió forintos nagydíjat elnyerő énekes neve csak a gála legvégén derül ki.

A verseny névadója megnyitó beszédében mindenekelőtt köszönetet mondott a Zeneakadémiának, amiért kinyította a világ énekesei számára kapuit, majd bemutatta a nemzetközi zsűri jelenlévő tagjait: az első alkalommal csatlakozó Teimuraz Gugushvili tenort, a Tbiliszi Konzervatórium professzorát és Franz Grundheber baritont, a hamburgi és a bécsi operaház örökös tagját, valamint Vittorio Terranovát, a F. Tagliavini operaverseny művészeti vezetőjét, Anatolij Goussevet, a La Scuola Musicale di Milano professzorát és Miguel Lerínt az európai operaélet egyik legbefolyásosabb menedzserét (a grémium munkájában részt vesz továbbá Peter Mario Katona, a londoni Royal Opera casting directora, illetve magyar oldalról a Zeneakadémia Ének Tanszékének vezetője és Ókovács Szilveszter, a Magyar Állami Operaház főigazgatója).

Marton Éva arra kérte a versenyzőket, hogy ne féljenek a zsűritől, hiszen többségük maga is énekes, így pontosan tudják, milyen nehéz helyt állni a színpadon. A közönségtől azt kérte a művésznő, hogy ha tehetik, az elő- és középdöntőket is látogassák, vagy kövessék az interneten. Fontosnak véli, hogy a publikum megismerje a teljes, az előzsűri által a budapesti bemutatkozásra méltónak talált mezőnyt, s hogy meghallgassa az elődöntőben kötelezően előadandó Liszt-dalokat, amelyek különösen közel állnak szívéhez, és a versenynek sajátosan magyar jellegzetességet kölcsönöznek. Marton Éva végül minden versenyzőt meghívott a gálát követő három napban tartandó mesterkurzusára, amelyre ingyenesen, és az eredménytől függetlenül várja a fiatal énekeset.

Marton Éva, a legkiválóbbak egyike

A köszöntő beszédet követően Schanda Beáta versenytitkár ismertette a verseny menetét, majd a legfiatalabb versenyző, Inna Fedorii közreműködésével kihúzták a fordulók sorrendjét meghatározó rajtszámot: a 23-as Rolando Guy argentin tenor versenyzőtől indulnak a fordulók.

A verseny honlapján és közösségi oldaláról elérhető élő internetes közvetítésének köszönhetően minden forduló a világ bármely pontjáról követhető – az argentin versenyzőt az időeltolódással dacolva nem kevesen követték hazájából. Emellett a döntőt a Bartók Rádió, a gálát pedig az MTVA M5 csatornája is műsorra tűzi.

Az immár harmadjára, Budapesten összegyűlő ifjú énekesek a Solti Teremben zajló, ingyenesen látogatható elődöntőkben egy-egy operaáriával és Liszt-dallal mutatkozhatnak be. Szeptember 13-án délután és este bonyolítják le a szintén nyilvános középdöntőt, ahol a zsűri első rostáján túljutó legjobb énekesek csillantják meg képességeiket két-két operarészlet előadásával.

A III. Marton Éva Nemzetközi Énekverseny szeptember 15-i döntőjében újra két-két áriát, de immár zenekari kísérettel adnak elő a legkiválóbbak a Nagyteremben.

S bár az est végére megszületik a közönség és a zsűri döntése, csak a megmérettetés szeptember 16-i, esti gálakoncertjének legutolsó perceiben tudhatjuk meg, hogy ki nyeri el idén a 15 ezer eurós Nagydíjat, azaz ki lesz a verseny győztese.

A III. Marton Éva Énekverseny sorsolása – Fotó: Felvégi Andrea

A több, mint ötvenezer euró értékben kiosztandó elismeréseknél is fontosabb talán, hogy a versenyen nyújtott teljesítmény jó esetben emelkedő pályára állíthatja a győztesek karrierjét. A Nagydíjat elnyerő eddigi két énekes, Vörös Szilvia és a fehérorosz Alexander Roslavets pályafutása gyorsan ívelt felfelé a versenygyőzelem után. A fehérorosz basszista jövő februárban a New York-i Metropolitan Operában debütál. A magyar mezzoszoprán nemcsak a budapesti Opera előadásainak lett gyakori szereplője, de Plácido Domingo és Anna Nyetrebko oldalán is énekelt, s mára a bécsi Staatsoper magánénekesi szerződésével büszkélkedhet.

Vörös Szilvia nyerte a portofinói nemzetközi énekversenyt

A Zeneakadémia, ahonnan annyi nagy művészi pályafutás indult, alighanem ezúttal is jelentős helyszínné válik majd néhány operaénekes karriertörténetében.

zeneakadémia opera énekes marton éva III. marton éva nemzetközi énekverseny
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésKulturális Örökség Napjai 2018 – különszám
Következő bejegyzés Sárdy János, az ifjú tanító

Ajánlott Bejegyzések

Magyar Zene Háza

Szakcsi Lakatos Béla: „Sosem húztam falat a jazz és az igényes popzene közé”

2023. január 28.12 perc olvasás
Kern András és Garas Dezső a Ripacsok című filmben - forrás: Port.hu
Intermezzo

Ingyenes filmekkel ünnepli a 75 éves Kern Andrást a FILMIO

2023. január 28.2 perc olvasás
forrás: MAGYAR ZENE HÁZA/Szabó Bence
Magyar Zene Háza

Életre keltett Bosch-alakok – A Földi gyönyörök kertje a Hangdómban

2023. január 28.3 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Mentorok - forrás: Déryné Program Színház mindenkinek

„Meglepő volt, milyen sokan akarnak drámát írni Magyarországon!”

Szent István Filharmonikusokat Záborszky Kálmán vezényli - forrás: Szent István Filharmonikusok Promóció

Petőfi, Kacsóh Pongrác és Lajtha László előtt tiszteleg a Szent István Filharmonikusok koncertje

Keller András - fotó: Emmer László Promóció

Hallgassunk Schubertet! – Tematikus nappal kezdi az évet a Concerto Budapest

Promóció

Sok hűhó semmiért – A BDZ-műhely újabb összművészeti produkciója

Balog József - fotó: Csendes Krisztina Promóció

Lemezbemutató koncertet ad Balog József a Zeneakadémián

Olli Mustonen - fotó: Outi-TÂrmñlñ Promóció

A szívbetegséggel élő gyermekekért koncertezik a PFZ 

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001
SB_LOGO_2022-1
SB_SEAL_cmyk_2022-1

A nyomtatott Papageno magazin megjelenését támogatja:

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.