Papageno Radio
- hirdetés -
Intermezzo Jelentős német elismerést kapott az Orfeo Zenekar és Purcell Kórus legújabb lemeze

Jelentős német elismerést kapott az Orfeo Zenekar és Purcell Kórus legújabb lemeze

Papageno Fanfár
Iratkozzon fel hírlevelünkre és hetente elküldjük Önnek a világ legfontosabb kulturális híreit!

Az Orfeo Zenekar és Purcell Kórus legújabb lemezét, Rameau Naïs című operájának felvételét díjazták a német lemezkritikusok. „Az opera a békéért” alcímet viselő darabot (a prológ az 1748-as aacheni békének állít emléket) 2017 márciusában rögzítették a Müpában.

- hirdetés -

Az Orfeo Zenekar és a Purcell Kórus 2014-ben felvett Rameau: Les Fêtes de Polymnie albumával 2015-ben nyerte el először Német Hanglemezkritikusok Díját.

A  18. századi hétköznapi mese egy eddig még ismeretlen változatának előadásához Florian Sempey és Thomas Dolié hathatós támogatására is szükség volt, hogy az álruhába bújt, szerelmi bánatban szenvedő istenségről a megfelelő zenei kép alakulhasson ki. A félreértett próféciát és olümposzi játszmákat középpontba állító alkotásról Pascal Denécheau így írt:

„Rameau a hangszerelés mestere volt, ahogy ez a balettekkel, áriákkal, menüettekkel, rigoudonokkal és tambourine-ekkel tűzdelt „pastorale heroïque” esetében is bebizonyosodik. A páratlan Simon Standage vezette Orfeo Zenekar élén Vashegyi kiaknázza a zene képi és drámai lehetőségeit, a hegyekről legördülő óriások, a magukat a tenger habjai közé vető, elhagyott szerelmesek, a víz alatti paloták és a birkózók chaconne-jának világát.”

A Naïs felvételéről így szól a német szervezet értékelése:

„Rameau „hősi pásztorjátéka”, a mindössze öt hét alatt eltervezett és megkomponált „Naïs” az osztrák örökösödési háborút lezáró aacheni békekötés alkalmából született. A sikere 1749-ben olyan nagy volt, hogy a darabot tizenkét héten át folyamatosan játszották. A magyar Vashegyi György régi zenei karmesterként a spanyol hanglemezkiadó, a Glossa számára igazán jó előadógárdát állított össze. Ebben helyet kapott a női főszerepet gyöngyházmód csillogó hangon éneklő Chantal Santon-Jeffery és Reinoud van Mechelen mint a víz és az énekhangja fölött hatalommal bíró Neptunusz, aki végezetül a habok közé veti magát.

Ez a teljes operát bemutató felvétel is emlékeztet arra a munkára, amelyet a magyar együttesek úttörő módon már régebben megtettek a barokk zenéért – jóval korábban, mint hogy a nyugat-európai vezető együttesek megszerezték volna a dicsőséget.

Most pedig ismét közös erővel halad mindenki előre.” (Az értékelést a zsűri számára írta: Kai Luehrs-Kaiser)

(Via Purcell Kórus és Orfeo Zenekar)

Promóció

Olvassa és hallgassa a Papagenót mobilon is!

X
X